Dynaudio, hoe zit dat nou?

Gestart door Maus, april 09, 2013, 20:51:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Maus

Er zijn zoveel soorten Dynaudio's op marktplaats te vinden, maar welke moet je nou (niet) hebben?
Je hebt de: Audience, Cofidence, Special, Excite, Focus, en uiteraard Contour. Dan heb je nog 2 soorten die ik al uitgevogeld had: Gemini(zelfbouw), BM(studioversie)

Wat zijn die andere voor versies?

Heb nu 2 soorten Dynaudio's gehoord, de Image en de Focus 220(bij Arjan) en het blijft me fascineren. Vooral die reusachtige Focussen.

lo

Je bedoelt waarschijnlijk, "d'r zijn veel verschillende lijnen".
Om te zien welke lijnen er nu momenteel in het programma zitten kun je natuurlijk het best op de dynaudio website kijken.
De  lijnen zijn de laatste jaren met een aantal lijnen uitgebreid en de audience lijn is volgens mij vervangen door de exite. Daarnaast zijn er binnen de lijnen ook nog een aantal "SE's" geweest en zijn er ook nog een aantal speciale modelen geweest waaronder de "special 25" ter ere van het 25 jarig bestaan en de "saphire" ter ere van het 30 jarig bestaan.

Ik denk tav je eerste vraag dat je jezelf feitelijk geen buil kunt vallen aan dynaudio en dat er geen speakers zijn "die je niet moet hebben". Wel is het zo indien je speakers neemt met een ver doorlopend laag, je jezelf moet vergewissen van de interactie met de ruimte, akoestiek en staande golven, waarin de speakers spelen.

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Citaat van: lo op april 09, 2013, 22:35:36
Je bedoelt waarschijnlijk, "d'r zijn veel verschillende lijnen".
Om te zien welke lijnen er nu momenteel in het programma zitten kun je natuurlijk het best op de dynaudio website kijken.
De  lijnen zijn de laatste jaren met een aantal lijnen uitgebreid en de audience lijn is volgens mij vervangen door de exite. Daarnaast zijn er binnen de lijnen ook nog een aantal "SE's" geweest en zijn er ook nog een aantal speciale modelen geweest waaronder de "special 25" ter ere van het 25 jarig bestaan en de "saphire" ter ere van het 30 jarig bestaan.

Ik denk tav je eerste vraag dat je jezelf feitelijk geen buil kunt vallen aan dynaudio en dat er geen speakers zijn "die je niet moet hebben". Wel is het zo indien je speakers neemt met een ver doorlopend laag, je jezelf moet vergewissen van de interactie met de ruimte, akoestiek en staande golven, waarin de speakers spelen.


stupicd geld voor elke speaker eigenlijk. Maar dyns gaan ver door in het laag en laten het je voelen. Ze kunnen ook onceschoft hard zonder eevn krimp te geven.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maus

Ze komen in een kleine ruimte, als ik ze zou kopen. Maar het gaat niet zozeer om de huidige lijn want daar heb ik geen geld voor, maar het verschil tussen de lijnen die je op marktplaats ziet. Waarom kost 't ene setje het driedubbele van het ander, terwijl ze even oud lijken. Welke serie staat hoger dan de ander zegmaar.

Maus

Welke dynaudio's gaan ver door in het laag? Doen die kleine kastjes dat ook? Want dat is altijd wat ik mis in een set monitors...

Luister nu deze avond naar een aantal setjes:
Castle Clifton, engelse speakers, fijne dingen. Wel viel me op dat ik soms wat middengebied mistte.
JPW speakers type niet bekend, ook monitors. Ontzettend fijne speakers met, ondanks de metalen tweeter, ontzettend zacht hoog. Niets overdreven, eerder 'saai'.
Nu een set Mission 761i's met die dubbele woofer. Ze zijn erg fijn maar diep laag zit er niet in, dat mis ik.


jowa

Mochten ze nog te koop staan (er is op het forum nog een andere gegadigde), deze doen:
Xanadu DS-17MK2

Dynaudio units en genoeg laag  :-D


Maus

Ik wil eerst wat setjes beluisteren en over een paar weken komt een vriend van me een enorme partij spullen overnemen, misschien heb ik dan wel genoeg voor die set van Arjan  :schater: 8-)

SmauG

 Ik heb de kleinste vloerstaander uit de audience lijn mogen beluisteren (62se meen ik) en die is toch wel erg fijn hor.
Dynaudio heeft zich dubbel en dwars bewezen en ik geloof niet dat daar slechte speakers vandaan komen.
Ik vind ze niet mooi, maar dat vind ik van meer speakers.

thanatos

De genoemde Focus 220 en 110,140 zijn mooie speakers. Ook de Contour reeks is erg mooi..

Marantz 81

Je had eerst in oplopende volgorde ook kwa prijs

Audience/Contour/Confidence  ( en aantal special editons Audince/ aantal SE Contour + MK II )

http://www.dynaudio.com/int/home_loudspeaker_systems/archive/index.php

Nu heb je

DM / Excite /Focus/contour/Confindence

Maus

Naar zoiets als die volgorde was ik opzoek.

Er staat ook nog een set Harmonie's op marktplaats maar die gast is redelijk duur wat speakers betreft, heb ik het idee. Hij heeft het ook al heeeeel lang te koop staan. Wel een aardig persoon per mail.


Marantz 81

Citaat van: Zoldar op april 09, 2013, 22:45:01

stupicd geld voor elke speaker eigenlijk. Maar dyns gaan ver door in het laag en laten het je voelen. Ze kunnen ook onceschoft hard zonder eevn krimp te geven.

Ze gaan idd niet alleen echt diep maar ook de SPL is indrukwekkend uit zo,n zuil en het laag klinkt ook echt mooi en speaker is in balans over gehele frequentie bereik ,geheel is persoonlijke smaak en afhankelijk of je ruimte ervoor geschikt is

wel een dikke amp nodig ervoor  :yes:

Maus

Ik zit te luisteren naar Eric Clapton - Unplugged. Die opname waar hij met z'n voet het ritme aantikt, en het elementje van de gitaar pikt dit op en is op de CD terug te horen als hele diepe plof. Die monitors doen niet eens iets wat in de buurt komt...

Maus


Marantz 81

Citaat van: Maus op april 09, 2013, 23:37:30
Ik zit te luisteren naar Eric Clapton - Unplugged. Die opname waar hij met z'n voet het ritme aantikt, en het elementje van de gitaar pikt dit op en is op de CD terug te horen als hele diepe plof. Die monitors doen niet eens iets wat in de buurt komt...

Ik heb de Audience 52SE 1.5 jaar gehad het echte laag zoals een zuil kunnen ze niet weergeven en ook niet zoveel SPL maar het laag meer als goed  :wink: