Blinde test. Onkyo 508 VS ??

Gestart door WimPeu, april 07, 2013, 15:55:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Om het eigen topic van Robert niet verder te vervuilen.

Vele blinde vergelijkingen hebben altijd aangetoond dat men niet in staat is om goedkope en dure versterkers uitelkaar te houden. Kijk bv maar naar het HT forum waar frank2 in een dergelijk vergelijk toch ook nat ging en dat is een luisteraar die nog verschil tussen USB kabels claimt te horen. Zou dat ook wel eens willen doen met een instap receiver tegen een dure stereo versterker.

Wil wel een voorstel doen om de proef eens op de som te nemen. Laten we mijn (eigenlijk die van mijn zoontje) Onkyo TX-NR508 (nieuw gekocht voor €220,-) eens tegenover een PM15 of pM11 zetten.  Een directe vergelijking. Wil de ruimte in mijn kamer er wel voor inrichten maar het mag ook ergens anders...Wie durft het aan.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

xander32

Als toehoorder lijkt het mij een gave en waardevolle ervaring.
Ik ga echter niet met mijn PM aan het slepen.

jrm

Inderdaad leuk de daad voegen bij het woord!

Ik wil eventueel mijn PM15S1 wel meenemen, maar verwacht nagenoeg weinig verschil.
Heb enige jaren het vergelijk van een ander forum mee mogen maken (sony vs asr) en vond het muziek verschil minimaal (had 8 van de 10 goed) en t.o.v. de euro's schokkend dat er zo weinig verschil was.

mountainbiker

Met een blindoek om? Denk dat de verschillen minimaal zullen zijn.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

xander32

Citaat van: jrm op april 07, 2013, 16:30:41
Inderdaad leuk de daad voegen bij het woord!

Ik wil eventueel mijn PM15S1 wel meenemen, maar verwacht nagenoeg weinig verschil.
Heb enige jaren het vergelijk van een ander forum mee mogen maken (sony vs asr) en vond het muziek verschil minimaal (had 8 van de 10 goed) en t.o.v. de euro's schokkend dat er zo weinig verschil was.
... grootste geluidsbepalers zijn nou eenmaal de akoestiek in de luisterruimte en diens wisselwerking met de speakers. Maar desondanks verwacht ik toch dat een PM/dedicated stereo amp. het beter zou doen dan een SR/Ht receiver ... Vele blinde testen geven echter een heel ander beeld :roll:.

Maar ik leer door zelf te ervaren en dan pas kan je er ook echt over mee praten 8-).

WimPeu

Citaat van: jrm op april 07, 2013, 16:30:41
Inderdaad leuk de daad voegen bij het woord!

Ik wil eventueel mijn PM15S1 wel meenemen, maar verwacht nagenoeg weinig verschil.
Heb enige jaren het vergelijk van een ander forum mee mogen maken (sony vs asr) en vond het muziek verschil minimaal (had 8 van de 10 goed) en t.o.v. de euro's schokkend dat er zo weinig verschil was.

Nou de PM is binnen.. notworthy  wel jammer dat jij eigenlijk al overtuigd bent van dat wat ik wel eens wil aantonen.  :-D  Neemt niet weg dat we nu dus nog op zoek moeten naar een paar (max 3) personen die erg overtuigd zijn van de superioriteit van een dedicated stereo amp. 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Maus

Heb nog een Restek die die bOnkyo alle hoeken van de kamer laat zien. Doen we er voor het gemak ook een vintage versterker bij.

Marvin

Één versterker moet voldoende zijn, maar ik zie in jou dus een geschikt luisterend oor?



WimPeu

Idd...mocht blijken dat de verschillen met een PM15 minimaal zijn dan kunnen we altijd later die weer tegen en exoot zetten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

#11
Ik durf niet  clown1  zou er opzich wel bij willen zijn maar niet zoveel interesse in heb div HT en stereo versterkers gehad ,verschillen waren zo overduidelijk

JohnWx

Als Frank2 al nat gaat is voor mij al bewijs genoeg Maro  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

Volgens mij zou het mooi zijn om het geweld van Wim tegen een PM-11 te zetten.

Hoe houd de Onkyo TX-NR508 zich tegenover jouw HT set?

drees62

Citaat van: Marantz 81 op april 07, 2013, 19:41:05
Ik durf niet  clown1  zou er opzich wel bij willen zijn maar niet zoveel interesse in heb div HT en stereo versterkers gehad ,verschillen waren zo overduidelijk

Ik durf wel  :wink: maar heb van beide een exemplaar staan hier. Kan én heb het zelf wel uitgetest en doe mijn PM 15 S2 dus echt niet weg voor alleen een HT-receiver.