Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bluesman63

Leuk dat er wat weer te lezen is over de NA. Misschien een tip. Op de Linn forum wordt ook geschreven over diverse software. En de software heeft mij tot op heden tegengehouden om over te gaan op deze speler. Ik hoop het wel maar verwacht het niet gezien het verleden, dit is niet de eerste netwerk speler en vanaf de eerste hebben ze weinig toegevoegd of veranderd.
Vindt het zelfs onbegrijpelijk voor een apparaat wat tien keer zo duur is dat ze software matig niet in de buurt kunnen komen van bijv. Sonos of SB.

Audiotic

Ditto. Totdat de software minstens even goed is als die van Linn ga ik er niet aan.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

211

Allemaal waar, de bediening en software haalt het niet bij de andere bekende merken.... Maar ohhh,ohhh, ohhh dat geluidje... verslavend... en tot nu toe het mooiste wat ik gehoord heb. Passie, het weet wat... :wink:
Zolang je maar geniet....

211

Citaat van: Technative op augustus 31, 2013, 15:54:57
Verder een apparaat van absolute topklasse. Terecht dat 'ie de EISA award gewonnen heeft, wat mij betreft!

Quote EISA : "De speler is puntgaaf afgewerkt en levert een subtiel, verfijnd en ultra-gedetailleerd geluid. Muzikale virtuositeit van een benijdenswaardig niveau.  Laat er geen twijfel over bestaan: als streamer is de NA-11S1 niet te evenaren."

Ach, het is maar een mening... net als die van mij... ;-)
Zolang je maar geniet....

joep

Mooi zo'n NA-11. Vond hem alleen niet echt goedkoop. En wat voor waarde heeft zo'n EISA award?
Ik hecht veel meer waarde aan het verhaal van 211.
En komt Accuphase met zo'n ding uit dan is hij bij voorbaat toch al onbetaalbaar.

211

Citaat van: 211 op april 25, 2013, 20:14:32
Resumé :

Na krap 2 weken spelen kom ik ten éne malen niet meer tot een ander oordeel dan voorheen (zie indruk #1 t/m #10)

De keuze om voor de NA-11S1 te gaan heeft voor mij goed uitgepakt. Krap 3 mille is een hele hoop geld maar gelijk aan de prijsstelling van de SA dus in die zin goed vergelijkbaar.

Qua geluid wint de NA het bij mij/voor mij van de SA, en daar was het mij allemaal om te doen.
Het gemak van de NA is absoluut niet op het niveau van bijvoorbeeld de SB, maar voor mij uiteindelijk toch handiger dan losse CD's . Alle FLAC'jes staan bij mij op een NAS.


  • Voor iemand bij wie gebruiksgemak (héél) hoog in het vaandel staat zou ik de NA nog (even) laten staan.
  • Voor wie qua geluid weer net een stapje verder wil dan de SA-11S2 en niet meer met losse CD's wil werken, én het geld er voor over heeft is de NA zeker niet verkeerd...

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel...

Inmiddels zijn we (de NA11 en ik) zo'n 4 maanden verder... Ik heb echter (helaas?) niets meer toe te voegen aan mijn eerdere resumé : Voor wie muziek op de eerste plaats zet, het geld er voor over heeft  en kan leven met de interfaces is de NA11 een serieuze kandidaat...

Hij wint het muzikaal echt van mijn SA-11S2. Mocht iemand inmiddels een SA-11S3 hebben zou het misschien eens aardig zijn alle 3 op één set te beluisteren...
Zolang je maar geniet....

211

indruk-#11 : Android app

Inmiddels draai ik al weer even met de Marantz App op android. Toch weer net even wat anders dan die voor mijn iPod. Het werken met playlists gaat net wat soepeler : langere lijsten en eenvoudig "inprikken/selecteren" op alfabet Hoef je niet de hele lijst door te scrollen, met één simpele veegbeweging ben je waar je zijn moet...

Kortom, niet meer via de iPod, (iOS), maar via de 7" ASUS Tablet (Android)
Net even beter...

Voor de HH critici : Nee, het is nog steeds niet op het niveau SB, Sonos en andere vrinden..

Zolang je maar geniet....

Audiotic

Ik blijf twijfelen. De bediening is 1998. Qua geluidskwaliteit overtreft-ie m'n Linn vast niet. Maar ja, hij doet wèl DSD, en is zo vreselijk veel mooier!

H e l p ..!
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Cornelis1921

Citaat van: Audiotic op september 13, 2013, 23:10:38
Ik blijf twijfelen. De bediening is 1998. Qua geluidskwaliteit overtreft-ie m'n Linn vast niet. Maar ja, hij doet wèl DSD, en is zo vreselijk veel mooier!

H e l p ..!
Het is nog niet te laat, Audiotic...  nonono byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: joep op september 10, 2013, 12:02:10
Mooi zo'n NA-11. Vond hem alleen niet echt goedkoop. En wat voor waarde heeft zo'n EISA award?
Ik hecht veel meer waarde aan het verhaal van 211.
En komt Accuphase met zo'n ding uit dan is hij bij voorbaat toch al onbetaalbaar.
Eisa betreft één groot commercieel gebeuren. Slechts de grote merken (lees; de grote concerns welke grote aantallen dozen schuiven) vallen er steevast in de prijzen. Niets zeggend dus :no:.

xander32

#250
Citaat van: Audiotic op september 13, 2013, 23:10:38
Ik blijf twijfelen. De bediening is 1998. Qua geluidskwaliteit overtreft-ie m'n Linn vast niet. Maar ja, hij doet wèl DSD, en is zo vreselijk veel mooier!

H e l p ..!
... ik w8 wel op de S2 of S3 welke hopenlijk wel fatsoenlijk op afstand te bedienen is via een app. 8-).

JohnWx

Citaat van: Audiotic op september 13, 2013, 23:10:38
Ik blijf twijfelen. De bediening is 1998. Qua geluidskwaliteit overtreft-ie m'n Linn vast niet. Maar ja, hij doet wèl DSD, en is zo vreselijk veel mooier!

H e l p ..!

Zal toch ook niet minder klinken ?

Anders misschien  :?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Audiotic

Anders denk ik. Misschien iets minder analytisch, iets warmer. Is op zich eigenlijk wel goed, m'n speakers zijn vrij analytisch...
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Audiotic op september 14, 2013, 12:02:08
Anders denk ik. Misschien iets minder analytisch, iets warmer. Is op zich eigenlijk wel goed, m'n speakers zijn vrij analytisch...

Snap nog steeds niet dat Nubert Teufel en meer duitse merken op nog geen 150 km te koop zijn die erg goed zijn en iedereen maar B&W 6xx serie of KEF Q  kopen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Audiotic

Ik ook niet. Heb B&W's gehad, waren er goed. Maar voor de prijs zijn ze geen match voor de moderne Duitsers. Volgens mijn oren dan.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek