Nieuwe Marantz NA-11S1

Gestart door jrm, april 03, 2013, 15:08:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: 100%Marantz op mei 08, 2013, 14:18:33
Zappen is verschrikkelijk, maar een "traag" toestel vind ik storend. Daarmee bedoel ik bv een DVD speler gebruiken om CD te beluisteren, dat gaat veel te traag.
Sommigen vinden dat niet erg, mij stoort het.

De eertse CD's waren traag (lade en next) toen heeft men extra snelle CD spelers gemaakt vb CD 960. Eigenlijk heel comfortabel. Althans, vind ik  :lol:
Maar wat is 01:00 op >45:00? CD-spelers laden zo rond de minuut, alleseters iets hebben meer tijd nodig. Nee, waar veel meer tijd in gaat zitten is het snuffelen in de fonotheek, maar dát is nu juist de lol van het het spinnen van muziek. Op je tab door je muziekverzameling scrollen is een hele andere manier van muziekconsumeren, maar niet minder terecht, oprecht en waardevol. En beslist niet minderwaardig. Streamen en downloaden vormen mijns inziens ook eerder een aanvulling dan vervanging van het tradionele muziekconsumeren. Hoewel vinyl en CD onvermijdelijk nichemarkten zullen blijven en worden.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

100%Marantz

Citaat van: Cornelis1921 op mei 08, 2013, 14:37:53
Maar wat is 01:00 op >45:00? CD-spelers laden zo rond de minuut, alleseters iets hebben meer tijd nodig. Nee, waar veel meer tijd in gaat zitten is het snuffelen in de fonotheek, maar dát is nu juist de lol van het het spinnen van muziek. Op je tab door je muziekverzameling scrollen is een hele andere manier van muziekconsumeren, maar niet minder terecht, oprecht en waardevol. En beslist niet minderwaardig. Streamen en downloaden vormen mijns inziens ook eerder een aanvulling dan vervanging van het tradionele muziekconsumeren. Hoewel vinyl en CD onvermijdelijk nichemarkten zullen blijven en worden.

1:00 vind ik heeeel lang  :-D :-D blijkbaar heel persoonlijk. Mijn CD !!à bevoorbeeld gaat zeer snel en dat vind ik goed.

Snuffelen kan inderdaad heel wat langer duren, maar dat hoort erbij.
De ergste zijn de DVD spelers, bij elke knop dat je indrukt moet je minst 10 sec wachten. Net zoals op internet, als je ergens op klikt verwacht je dat het direct reageerd.

Nu zo belangrijk is dat niet.
marantz, what else?

Cornelis1921

#227
Citaat van: 100%Marantz op mei 08, 2013, 14:48:31
1:00 vind ik heeeel lang  :-D :-D blijkbaar heel persoonlijk. Mijn CD !!à bevoorbeeld gaat zeer snel en dat vind ik goed.

Snuffelen kan inderdaad heel wat langer duren, maar dat hoort erbij.
De ergste zijn de DVD spelers, bij elke knop dat je indrukt moet je minst 10 sec wachten. Net zoals op internet, als je ergens op klikt verwacht je dat het direct reageerd.

Nu zo belangrijk is dat niet.
1:00 is de de langst mogelijke tijdsindicatie, die ik even snel kon verzinnen. :-D Mijn SA8003 laad binnen 21-20 seconden afhankelijk van het formaat.
En inderdaad internet: :evil: violent1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

100%Marantz

marantz, what else?

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

100%Marantz

De CD 880 en CD 60 hebben 4 sec nodig om de lade te sluiten en muziek beginnen spelen.
Se SA 15 heeft er 8 nodig
Allemaal goed
marantz, what else?


100%Marantz

Uitgezonderd de prijs, zeer mooi zo in gold.
marantz, what else?


211

En een tevreden gebruiker....
Zolang je maar geniet....

Cornelis1921

Citaat van: 211 op mei 15, 2013, 14:42:46
En een tevreden gebruiker....
...is geen onruststuiker...  :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

211

Citaat van: Cornelis1921 op mei 16, 2013, 04:27:22
...is geen onruststuiker...  :-D
Het is 22:40uur, de na-11s1 stuurt Patricia barber naar de rest van de installatie
De kaarsen branden, de rode wijn (shiraz) fonkelt in mijn glas...
Mij hoor je inderdaad niet klagen...
Zolang je maar geniet....

joep

Wow, maybe you get lucky tonight.  HB HB HB

211

#238
Citaat van: joep op mei 16, 2013, 22:52:02
Wow, maybe you get lucky tonight.  HB HB HB
Komend weekend met vriendin op pad, dus dat gaat wel goed komen... :wink:

Maar of het nu Dvořák Symfony No.9 is, Patricia Barber Blue Café of Metallica S&M
De NA is echt genieten...
Zolang je maar geniet....

Technative

Ik volg dit topic al een tijdje en er is nu al een maand of wat niet in gepost, dus hierbij een poging om het weer wat leven in te blazen.

Ook ik ben de gelukkige bezitter van een NA-11. In Mei dit jaar aangeschaft, en ben er extreem goed over te spreken. Wel twee puntjes van kritiek:

1. Zoals ook anderen aangaven is de bediening gebrekkig. Een apparaat van deze klasse zou toch echt minimaal een iPad app moeten hebben, in plaats van een iPhone app die opgerekt is. Ziet er nuet uit, en ook in de meest recente versie is het er niet veel beter op geworden. Ik hoop echt dat daar verbetering in komt, of dat er een goed alternatief voor ontwikkeld wordt. De suggestie die hiervoor gedaan werd met Db Poweramp Asset lijkt stilaan dood te bloeden helaas...

2. Van de week is er een nieuwe firmware update uitgebracht voor de NA-11, maar er wordt niets gezegd over de aanpassingen / verbeteringen. Nergens is ook maar een spoortje informatie te vinden over wat er nou eigenlijk aangepast is. Iemand enige idee? Is er ergens een blog waarin dat aangegeven wordt?

Verder een apparaat van absolute topklasse. Terecht dat 'ie de EISA award gewonnen heeft, wat mij betreft!