Nog meer vragen m.b.t. SR6007

Gestart door Ronald1967, april 02, 2013, 16:23:59

Vorige topic - Volgende topic

Ronald1967

Hallo allemaal,

Heb recent een vraag gesteld over het aansluiten van een 3.1 systeem op de SR6007. Met behulp van de antwoorden die ik op dit forum gekregen heb kom ik daar wel aan uit denk ik.

Zit nog even te wachten op m'n speakers (3 x B&W M-1 en 1 x B&W PV1D) maar ben al het één en ander aan het lezen (gebruiksaanwijzingen, berichten in verschillende fora etc.) over het aansluiten en afregelen van het geheel.

Helaas heb ik het idee dat ik door het lezen van dit alles alleen maar meer vragen krijg dan antwoorden  :-(. Daarom stel ik die vragen hier, in de hoop op jullie zeer gewaardeerde adviezen...!

Eerst wat informatie over het systeem:

1] Wil 3.1 gebruiken voor films (af te spelen via AC Ryan playOnHD, aangesloten op de SR6007) en voor gewone TV-programma's (Samsung UE46ES8000)
2] In geval van muziek luisteren wil ik dit in 2.1 doen, via een Pioneer N50 mediaplayer of via de tuner van de SR6007.
3] De Pioneer N50 wil ik analoog aansluiten op de SR6007 omdat de DAC van de N50 beter schijnt te zijn / klinken als van de SR6007 (ga ik uiteraard uitpoberen, als het beter klinkt als ik de N50 digitaal aansluit op de SR6007 dan doe ik dat natuurlijk).

Vraag 1] De Samsung UE46ES8000 sluit ik via HDMI ACR aan op de HDMI ACR van de SR6007, dat lijkt me duidelijk. vraag me echter af hoe ik de PlayOnHD aan moet sluiten op de SR6007? Heeft het zin de audio van deze mediaplayer apart te laten lopen naar de SR6007 of gewoon alleen maar HDMI tussen de PlayOnHD en de SR6007 en verder niets? Kun je überhaupt het beeld digitaal laten lopen van de PlayOn naar de SR6007, en het geluid analoog zodat de DAC van de SR6007 het geluid misschien wat "opwaardeert"?

Vraag 2] Is het zo dat het beeld en geluid van de PlayOnHD via dezelfde HDMI ARC kabel naar de TV loopt als dat het geluid van de TV naar de receiver loopt? Of heb ik daarvoor meerdere HDMi kabels nodig tussen TV en SR6007? Nee toch?

Vraag 3] De sub woofer PV1D kun je gelijktijdig op de sub out van de SR6007 aansluiten als ook parallel aan de frontluidsprekers (d.m.v. een Molex aansluiting op de PV1D).
Wat geeft het beste resultaat om muziek te luisteren in 2.1? Gewoon met de sub aangesloten via de sub out van de SR6007 (cross over van de receiver volgens B&W in te stellen op 80 Hz, volgens vele fora echter beter op 120 Hz) of parallel met de front luidsprekers? In het laatste geval kun je toch geen crossover frequentie instellen en krijgen de kleine M-1's exact hetzelfde signaal te verwerken als de PV1D? Of zit ik nu "te bazelen"?
Of is er nog een andere, betere manier om de sub aan de SR6007 aan te sluiten voor het luisteren van muziek?

Hoop niet dat ik te veel / te lastige vragen stel, als dat wel zo is hoor ik het graag :-)

Alvast bedankt voor jullie ondersteuning!

mc_alistair

1 en 2. Alle aparaten via hdmi aansluiten op sr6007. En 1 hdmi vanaf sr6007 naar tv.
Via inputs menu kan je alles configuren, dus geen meerdere kabels als het niet nodig is.
Dac is digital analog converter dus er komt al een digitaal signaal binnen op de sr6007 van je media speler dus de dac van de sr6007 wordt al gebruikt met hdmi dus je hbt geen extra kabels nodig.

3. Alles netjes los aansluiten en in de specs kijken wat het bereik is van je speakers en sub en hier de crossover op instellen

Marantz SR7007, Dali IKON 5 MK2 + VOKAL, Cambridge Audio Minx Min 21 Surround + Minx X300 Sub,  Philips - 42PFL9803H  (LED TV),  Logitech Squeezebox Touch, VU+ Solo2 (SAT), Maatwerk HTPC systeem

Ronald1967

Bedankt mc_alistair, toch allemaal niet zo ingewikkeld als dat het lijkt :-) !