Bi color serie marantz

Gestart door Floris, april 01, 2013, 18:31:37

Vorige topic - Volgende topic

Floris

Ik heb het plan opgevat om er , een beetje op bescheiden schaal, een tweede set Marantz bij gaan nemen.
Logica, mijn huis kent 2 woonlagen, dus voor ieder een.
Omdat ik de moderne wereld niet helemaal begrijp, is mijn keuze wederom op vintage/old schoolspul gevallen.
En wel op die marantz componenten, volgens mij tijdsbeeld midden of eind jaren 70, die voorzien zijn van 2 kleuren te weten zilver en brons.
Ik zeg brons op basis van de nodige afbeeldingen op het net. Maar het kan ook iets van een bruinachtig iets zijn.
Een voorbeeld is de marantz tuner 2020, zoals die bv nu te koop staat op MP
Mijn vraag is: is dit een speciale lijn van Marantz geweest, deze kleurlijn so to speek?
Of zijn precies dezelfde componenten ook leverbaar geweest in alleen maar zilver?
In welke jaren werd deze lijn gevoerd, in grote lijnen?
Als laatste : sommige modellen (in die zilverbrons kleur dus)komen mij over als ietwat budget achtig?

Klopt dit, of moet ik eens minderen met de hoeveelheid paddestoelen schijfjes bij mijn goudbruin gebakken tartaartje, daar je daar wellicht heel raar van gaat denken en praten.

Groet floris

Edit:
inmiddels iets wijzer; idd een goedkope lijn , eind jaren 70.
bijbehorend cassettedeck de 1820 mk2.
nu nog een versterker in die bicolor..

klaas1965

Hallo floris,

Een versterker in deze kleuren ga je niet vinden, er zijn er 2 die erbij passen, de 1050 (2x25W) of de 1072 (2x36W) maar zijn beide met een volledig aluminium front.

Floris

Dag klaas, ik was er al bang voor.

zojuist die hele site zitten doorspitten , www.marantz's legendaryaudioclassics.com of zoiets, en inderdaad , nergens een amp in dat bruin/silver.
Sjeise ausroepfzeichen. :|

klaas1965

De 1070 is ouder, daar is ook geen cassette bij. De 104 tuner is dan een match.
Maar ik had het over de 1072 of 1050, daar past een 2050 tuner bij en een 5010b cassette, dan heb je alles in aluminium.

Floris

Hee klaas,

de nodige opties zitten bekijken met onder andere jouw opgegeven modellen.
ik hou het toch bij de bruin/zilvere type's.
Heb een paar exemplaren gevonden op MP, maar dan niet de 2020, maar in de reciever uitvoering , de MR 215 en 230.
Op eentje een bod uitgebracht.
Nu nog een nette 1820 mk 2 scoren.
Staat er eentje in UK en Belgie.

Anaway veel dank

Cornelis1921

hello Floris, veel succes en plezier! :yes:
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marvin

Zou je niet eerst eens een keuze gaan maken in de eerste set?
In twee vijvers vissen is zelfs voor de doorgewinterde audiofiel al als een lijntje uitgooien in de Atlantische Oceaan.

Floris

Ik snap effe niet wat je bedoelt, het enige wat nog ontbreekt zijn de speakers bij set 1.
Rond 20/4 gaat de boel naar cuijk voor een grondige inspectie, al dan niet(deel) rivisie, en bij terug komst boxen eraan en klaar.

En nu gewoon een simpel 2de setje erbij, inclusief ook een set boxen.
Morgen haal ik de mr 230 op, en ben bezig met die 1820 mk2 in belgie. die uk variant viel af daar er knop(pen) ontbreken.

En als de set compleet is , zal mijn hopjesvla nog beter smaken.. :roll:

klaas1965

Nadeel van de 1820MKII bij de MR230 is dat de breedte niet hetzelfde is.
Bij de andere serie, bijv. 5010 cassette zijn er 2 breedtes, een voor de losse versterker/tuner en een voor bij de receivers. Bij de losse componenten krijg je dan de 5010B. De 1820MKII heeft deze optie naar mijn weten niet.

Floris

Klopt klaas, dat heb ik inmiddels gezien/gevonden.
Wel ergens jammer, dat gegeven van 2 breedtes, maar het zij maar zo.

Jouw alternatieve optie, gaan voor die puur zilvere lijn, ik ken me, dan ga ik me weer helemaal suf kopen, want de mogelijkheden zijn dan zeer uitgebreider.

En dan eet ik weer de komende maanden alleen maar wit budgetbrood met B kwaliteit  oosteuropeese pindakaas..

Cornelis1921

Citaat van: Floris op april 02, 2013, 09:56:07
Ik snap effe niet wat je bedoelt, het enige wat nog ontbreekt zijn de speakers bij set 1.
Rond 20/4 gaat de boel naar cuijk voor een grondige inspectie, al dan niet(deel) rivisie, en bij terug komst boxen eraan en klaar.

En nu gewoon een simpel 2de setje erbij, inclusief ook een set boxen.
Morgen haal ik de mr 230 op, en ben bezig met die 1820 mk2 in belgie. die uk variant viel af daar er knop(pen) ontbreken.

En als de set compleet is , zal mijn hopjesvla nog beter smaken.. :roll:
Floris, je hoeft je niet van alle ...... evenveel aan te trekken. Mijn zegen heb je in ieder geval. Veel plezier bij het zoeken en succes bij de revisies!
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *