SR7007 vs JBL Studio 590 vs Focal Dome's

Gestart door Hoebb, maart 28, 2013, 20:06:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

SR7007 vs JBL Studio 590 vs Focal Dome's

Doen
Niet doen

Hoebb

Hi forum en co,

Ik kan geen voorstel sectie vinden dus doe ik het toch maar even zo; 28 jaar, mannelijke hobby's waaronder auto(race)sport, horloges, beetje IT, fotografie, basgitaar spelen, DJ hier en daar, beetje stoer bloggen soms en natuurlijk muziek en film! Als ik de laatste twee mag ontleden in een woord is het: BELEVEN! :yes:

Ik stam nog uit een tijd dat Pro Logic net kwam kijken en dat Stafhorst in Utrecht nog een van dé audio en hifi toko was. Natuurlijk liep ik daar dan rond als brugpieper nopompom met mijn schooltas en me maar afvragen HLP: waarom die vijf luidsprekers om die TV heen stonden!? Totdat ik voor het eerst een setup hoorde van B&O (Beolab 1 met de bekende 'dobbelsteen' sub)  met een geweldige scène. Ik werd omver geblazen notworthy en vanaf dat moment (net als veel anderen 'dromen') denk je: LATER WIL IK DIT! pompom

Op dit moment doe ik het al wat jaren met een HK AVR 430 met een JBL Northridge's. Als verslaafde van laag en het blijven herhalen van een handje vol échte basscene's kreeg ik de Yamaha YST-SW1500 in bezit. Daarmee waren mijn: kan-mijn-sub-dit-wel-aan-zoals-in-de-bios vragen beantwoord en nooit meer terug gekomen.  byebye

Nu ga ik binnenkort verhuizen en ga ik hier en daar wat vernieuwingen aanbrengen, de enige die het overleeft is natuurlijk de clown1 YST-SW1500. Ik heb binnenkort bij Stassen een luisterafspraak omdat ik mijn zinnen (let op, geen gehoor) heb laten vallen op de SR7007 met de JBL Studio 590. Ik heb genoeg literatuur gevonden en gelezen over de producten. Ervaring met JBL heb ik en de kans acht ik dan ook groot dat de Studio 590's mij zullen gaan bevallen, ik vind het nml niet altijd nodig om de SUB aan te zetten. De Focals kunnen niet veel 'fout' doen als surround speakers in die klasse.

Ik zou het leuk vinden als jullie misschien enkele ervaringen kunnen delen mbt de products. Tips and trics zeker ook welkom..!

Specs for the theorie;

JBL Studio 590
Type luidspreker - Vloerstaande luidspreker
Frequentie bereik - 35 - 40.000 Hz
Gevoeligheid - 92 dB
Aanbevolen vermogen - 250 Watt
Impedantie - 6 Ohm
Afmetingen - 1263 x 322 x 413 mm.
Gewicht - 31.5 kg
Kleur    Zwart
Garantie - 2 jaar

Focal Dome
Type luidspreker - 2weg surround luidspreker
Frequentie bereik - 80 - 28.000 Hz
Gevoeligheid - 88 dB
Aanbevolen vermogen - 100 Watt
Impedantie 4 - 8 Ohm
Crossover-frequentie(s) - 2,5 kHz
Aantal speakerunits -2
Afmetingen - 17,2 x 14,4 x 14,3 cm
Gewicht - 4.2 kg
Tweeter diameter - 25 mm
Midrange diameter - 100 mm
Kleur    Zwart, Wit, Rood
Garantie - 2 jaar

JackieBrown

Mijn ervaring is dat Marantz en JBL niet zo goed met elkaar samen gaan. Hoewel beide producten zeer goed en uitstekend zijn vind ik de combinatie niet correct. Ik ben niet tevreden met mijn JBL L890 aangesloten op een Marantz. Ik zou voor de Focal  gaan als je nog geen keuze hebt gemaakt.

JohnWx

Vind het een gave speaker die 590 makkelijk aan te sturen ik zeg doen 




De L890 is een heel ander soort speaker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject