Set van Johan

Gestart door johand, maart 27, 2013, 09:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

xander32

Citaat van: johand op april 11, 2013, 09:05:06
zou foampluggen iets zijn?
Die gaan verschil maken maar ik ben bang dat er dan nog maar heel weinig bass van de monitor over blijft ... Kan je heel eenvoudig ff uitproberen met een paar sokken.

Maar dat blijft gerommel binnen de marge (symptoom proberen te bestrijden maar het probleem in stand houden) basis blijft de opstelling van de speakers welke m.i. belabberd is op een kast.

mountainbiker

Citaat van: johand op april 11, 2013, 07:44:58
Na een weekje aan het luisteren en het valt me toch op dat de (zeer) lage tonen - bvb: XX, Massive Attack ed - toch resulteren in een rommelig gebrom, het klinkt meer als een 50Hz brom. Het is (hopelijk) geen defect in 1 van de componenten, blijkbaar kan een component zo'n laag niet goed aan (Hopelijk niet mijn nieuw aangeschafte pm7004). Er staan KEF IQ30 op aangesloten.

Voor de rest speelt het setje perfect.

of kan dit ook te maken hebben met de "klankkasten" waarop de speakers staan, en zouden spikes of steen onder de speaker die rommelige bas ook wegnemen?
Ligt waarschijnlijk aan de opname van Massive Attack.Heb ook een paar nummers van deze groep in mijn playlist die erg diep en zwaar klinken terwijl mijn speakers een ondergrens hebben van 50hz.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Whisper.nl

Ontkoppel de speakers eens van de kast.
B.v. rubber dempers eronder.
Even naar de DHZ zaak om, elk vier stuks,  (zwarte) wasmachine rubberen voetjes te halen.
Kost een paar piek en het proberen waard.

Tip van JRM voor de baspoort.  Even naar de buurt super. Setje rietjes halen.
Doorknippen en een bundeld van maken en in de baspoort. ?
Ook simpel voor een paar piek de moeite waar om uit te proberen.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

johand

Versterker en speaker zijn 100% inorde. Ik heb ze in een andere ruimte aan het werk gehoord met dezelfde tracks die ik thuis als slecht ervaar. Het moet dus de plaatsing, maar ik denk vooral de akoestiek in de ruimte zijn. Ik heb al een totaal andere opstelling in de woonkamer geprobeerd, maar dezelfde tracks geven dezelfde brombas. Het gaat niet om 1 track, maar toch al 7-8 gekende.

ontkoppelen heeft geen verbetering, baspoorten afstoppen geeft op de rest van de muziek ook geen natuurlijke weergave, dus da's ook geen definitieve oplossing...
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

xander32

... en de speakers ook al van de kast op stands gehad?

johand

#35
ja, geen echte stands maar hoge krukken.
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

xander32

Citaat van: johand op april 14, 2013, 14:19:34
ja, geen echte stands maar hoge krukken.
... Zware, massieve krukken?

johand

Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

johand

#38
Dingen die dus anders waren op de test op verplaatsing, en waar het wel "beter" was.
- netstroom
- interlinks
- bron (Ik heb hetzelfde op mijn geripte flac via een SB Touch, als rechtstreeks van de CD)
- akoestiek/opstelling/ruimte

De man van LINK audio , waar ik even langs mocht komen met de speakers gaf ook aan dat het de opstelling in combibatie met staande golf kon zijn...
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

RoGEK

Citaat van: johand op april 15, 2013, 07:31:37
Dingen die dus anders waren op de test op verplaatsing, en waar het wel "beter" was.
- netstroom
- interlinks
- bron (Ik heb hetzelfde op mijn geripte flac via een SB Touch, als rechtstreeks van de CD)
- akoestiek/opstelling/ruimte

De man van LINK audio , waar ik even langs mocht komen met de speakers gaf ook aan dat het de opstelling in combibatie met staande golf kon zijn...

ik zou ook eens wat lange kabels eraan doen en met de speakers gaan schuiven/ergens anders neerzetten.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

johand

ander puntje...

ik kan 2dehands volgende kabels aanschaffen. wat denken jullie? Ik heb niet echt "flat" nodig, maar dit lijkt mij een mooie kabel & prijs?
http://www.hifi.nl/tweedehands/?ad=156877
Kabels zijn afgewerkt met banaanstekkers aan beide zijden.
ik heb 3 meter nodig, maar zou ik dan toch voor de biwire gaan of toch maar de single?

zijn er nadelen aan Flat speakerkabel?
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

JohnWx

Citaat van: johand op april 16, 2013, 11:49:02
ander puntje...

ik kan 2dehands volgende kabels aanschaffen. wat denken jullie? Ik heb niet echt "flat" nodig, maar dit lijkt mij een mooie kabel & prijs?
http://www.hifi.nl/tweedehands/?ad=156877
Kabels zijn afgewerkt met banaanstekkers aan beide zijden.
ik heb 3 meter nodig, maar zou ik dan toch voor de biwire gaan of toch maar de single?

zijn er nadelen aan Flat speakerkabel?

JA dat ze plat zijn  :-)

mooie kabel, alleen zijn wel bijna nieuwprijzen die hij vraagt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

johand

oei, 45€ voor 2x3m incl. pluggen is dus teveel?
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

JohnWx

Citaat van: johand op april 16, 2013, 12:01:53
oei, 45€ voor 2x3m incl. pluggen is dus teveel?

niet teveel als je ze graag wilt, maar nieuw, als je ze kan kopen zit je op 55 euro incl. origineel afgemonteerd vanaf de fabriek
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

johand

en dan single of bi, zal dat veel verschil maken?
Aan mijn speaker zitten de originele doorverbind-stukjes nog.
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje