Set van Johan

Gestart door johand, maart 27, 2013, 09:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

RoGEK

Wellicht zal een setje nette stands de speakers nog wat beter laten klinken..

Ik denk dat die Ikea Besta meubels als klankkast fungeren nu..

Verder, leuk setje.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

johand

Citaat van: RoGEK op maart 29, 2013, 20:03:19
Wellicht zal een setje nette stands de speakers nog wat beter laten klinken..
Ik weet het, maar er spelen ook 2 jongens van 4&6 rond in de woonkamer.
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

JohnWx

Citaat van: RoGEK op maart 29, 2013, 20:03:19
Wellicht zal een setje nette stands de speakers nog wat beter laten klinken..

Ik denk dat die Ikea Besta meubels als klankkast fungeren nu..

Verder, leuk setje.

Plaatje natuursteen en ontkoppelen en ROGek IKEA RULEZZZZZZZZZZZZZZZZ :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

johand

1. Ik ben er (nog) niet zo goed in thuis, maar een pm7004 is dat nu een na-, voor- of all-in versterker? En wat zou ik er eventueel voor na kunnen hangen, of is dat niet van toepassing op dit soort versterker?
2. Kan ik op een pm7004 een sub op aansluiten? zoja hoe dan, want ik zie hier geen typische subwooferuitgang op.

thx
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

SmauG

Citaat van: johand op april 08, 2013, 15:01:20
1. Ik ben er (nog) niet zo goed in thuis, maar een pm7004 is dat nu een na-, voor- of all-in versterker? En wat zou ik er eventueel voor na kunnen hangen, of is dat niet van toepassing op dit soort versterker?
2. Kan ik op een pm7004 een sub op aansluiten? zoja hoe dan, want ik zie hier geen typische subwooferuitgang op.

thx

1) PM7004 is een integrated amplifier, oftewel een Voor en Eindversterker in één. Deze zijn ook als zodanig los van elkaar te gebruiken. (zie daar het bruggetje naar antwoord twee)
2) De pre-amp output van de 7004 kan gebruikt worden om een subwoofer op line-level aan te sluiten. Daarnaast is het vaak mogelijk om een subwoofer op speaker-level aan te sluiten. Je sluit hem dan net als je luidsprekers aan op de klemmen achterop de versterker.

johand

Buiten speakeraansluiting A en B zitten er geen op voor een extra sub. Op de Pre-out kan ik dus een sub aansluiten met een gewone rood-wit tulp stekker?
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

SmauG


johand

#22
Na een weekje aan het luisteren en het valt me toch op dat de (zeer) lage tonen - bvb: XX, Massive Attack ed - toch resulteren in een rommelig gebrom, het klinkt meer als een 50Hz brom. Het is (hopelijk) geen defect in 1 van de componenten, blijkbaar kan een component zo'n laag niet goed aan (Hopelijk niet mijn nieuw aangeschafte pm7004). Er staan KEF IQ30 op aangesloten.

Voor de rest speelt het setje perfect.

of kan dit ook te maken hebben met de "klankkasten" waarop de speakers staan, en zouden spikes of steen onder de speaker die rommelige bas ook wegnemen?
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

johand

#23
.
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

xander32

Ik kan mij niet voorstellen dat een bron of de versterking op een bepaalde frequentie een brom geeft.
Waar hoor je die brom; op de luisterplek of in een/door de speaker(s)?

johand

#25
Citaat van: xander32 op april 11, 2013, 08:12:08
Ik kan mij niet voorstellen dat een bron of de versterking op een bepaalde frequentie een brom geeft.
Waar hoor je die brom; op de luisterplek of in een/door de speaker(s)?
Eigelijk overal; ik zeg niet dat dit een brom is veroorzaakt door een defecte comonent, maar eerder door het "extreme" laag van de track. Het klint als een brommerig laag, een resonnerend laag gebrom. Het komt volgens mij door de speakers.
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

xander32

Citaat van: johand op april 11, 2013, 08:15:25
Eigelijk overal; ik zeg niet dat dit een brom is veroorzaakt door een defecte comonent, maar eerder door het "extreme" laag van de track. Het klint als een brommerig laag, een resonnerend laag gebrom. Het komt volgens mij door de speakers.
Dat betreft de akoestiek, waarschijnlijk een staande golf.

johand

#27
Citaat van: xander32 op april 11, 2013, 08:28:30
Dat betreft de akoestiek, waarschijnlijk een staande golf.
En hoe krijg ik die liggend?  :-D
Kan ik mij speaker op een eenvoudige manier ontkoppelen van het TV meubel als "test", of de brom dan weg is...?
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

xander32

Citaat van: johand op april 11, 2013, 08:30:29
En hoe krijg ik die liggend?  :-D
Kan ik mij speaker op een eenvoudige manier ontkoppelen van het TV meubel als "test", of de brom dan weg is...?
... Indien het een staande golf betreft, kan je soms wat met de opstelling en de plaatsing van de speakers doen. Allicht dat je deze kan ontkoppelen van de kast middels spikes of iets dergelijks.

Maar speakers op een kast plaatsen is in basis al een slechte uitgangspositie. Monitoren behoren op stabiele stand waarmee je ze ook nog eens gemakkelijk op de meest ideale plek kan positioneren ...

johand

zou foampluggen iets zijn?
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje