Set van Johan

Gestart door johand, maart 27, 2013, 09:05:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

johand

Hallo,

Hier de laatste tijd wat info gevraag over versterkers, surround en stereo, en daardoor recent een pm-7004 aangeschaft.
Geen surround meer voor mij (ons) en dus terug naar stereo. Ik speel op de Marantz pm-7004 met 2 KEF IQ30's bookshelves. Verder stream ik flac vanop de NAS naar mijn set via een Squeezebox Touch.
Wat zou een volgende voor-de-hand-liggende verbetering kunnen zijn?
Alvast bedankt
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

JohnWx

heel misschien een mooie sub voor wat meer laag maar verder genieten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

johand

#2
Genieten is gisterenavond al uitgebreid gedaan :-). Een sub (kan ik die trouwens aansluiten op een pm-7004) komt er voorlopig niet in. Weer een extra (grote) kast die de vrouw niet graag ziet komen. Ik had zo'n sub ooit staan, maar vergat hem de helft vd tijd aan te zetten. Qua laag zit het voorlopig wel ok.
Ben momenteel mijn cd's terug a/h rippen met dbpoweramp, zodat alle tracks/album een replaygain waarde meekrijgen en random playlists (hopelijk) even luid/zacht klinken, daar had ik tevoren wel last van.

Zo'n DAC, maak dat echt zoveel verschil dan beweerd word, als je digitaal muziek streamt?
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

JohnWx

Citaat van: johand op maart 27, 2013, 09:25:16
Genieten is gisterenavond al uitgebreid gedaan :-). Een sub (kan ik die trouwens aansluiten op een pm-7004) komt er voorlopig niet in. Weer een extra (grote) kast die de vrouw niet graag ziet komen. Ik had zo'n sub ooit staan, maar vergat hem de helft vd tijd aan te zetten. Qua laag zit het voorlopig wel ok.
Ben momenteel mijn cd's terug a/h rippen met dbpoweramp, zodat alle tracks/album een replaygain waarde meekrijgen en random playlists (hopelijk) even luid/zacht klinken, daar had ik tevoren wel last van.

Zo'n DAC, maak dat echt zoveel verschil dan beweerd word, als je digitaal muziek streamt?

Een DAC ? kan wat uitmaken maar of het de uitgave waard is veel mensen vinden de SB Touch prima klinken met een fatsoenlijke kabel

Je hebt ook kleine subs die net dat extra laag geven en kan je aansluiten op je versterker

Heb zelf ook geen sub hoor wat er niet is hoor je ook niet  :-)

95% word bepaald door de akoestiek en plaatsing speakers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

retriever

Citaat van: John Wx op maart 27, 2013, 09:41:49
Een DAC ? kan wat uitmaken maar of het de uitgave waard is veel mensen vinden de SB Touch prima klinken met een fatsoenlijke kabel

Je hebt ook kleine subs die net dat extra laag geven en kan je aansluiten op je versterker

Heb zelf ook geen sub hoor wat er niet is hoor je ook niet  :-)

95% word bepaald door de akoestiek en plaatsing speakers
Wijs gesproken, eenvoudig gezegd maar zo is het wel  :-)
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

johand

Citaat van: John Wx op maart 27, 2013, 09:41:49
95% word bepaald door de akoestiek en plaatsing speakers
da's duidelijk :-) effe zo laten maar dan
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

JohnWx

Citaat van: johand op maart 27, 2013, 09:46:14
da's duidelijk :-) effe zo laten maar dan

ja zeg ik dan, maar dan zie je weer ergens een mooie dac voor een aantrekkelijke prijs en kabeltje  shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SmauG

To sub, or not to sub... die vraag blijft bij mij alsmaar in het hoofd rondspoken.  :-D
Heb mijn sub één keer te koop aangeboden en de hoeveelheid reacties en enorme waardevastheid heeft me toen doen twijfelen of ik daar niet heel veel spijt van zou krijgen. Feit is, dat sinds mijn huidige luidsprekers staan, ik de sub niet meer heb aangesloten.... laat staan gemist.

Bij monitoren is het een ander verhaal natuurlijk.

spekkie99

1. dac voor je squeeze
2. subwoofer
3 mooie voeding voor je squeeze

xander32

Welkom, nu met jouw  eigen " De set van"  :yes:.

... Alleen;


TTIWWP

JeroenGRT

Een goede subwoofer kan net dat exta-tje geven, ik zou ze nu niet willen missen. Terwijl mijn speakers best wel diep doorlopen in het laag. De dac van de sbtouch is best goed, maar ook een dac zoals de audiolab mdac, metrum dac, of andere zullen de sbtouch naar een hoger niveau tillen.

johand

#11
Foto volgt nog wel.
Heb gisteren trouwens te horen gekregen dat wanneer de kinderkamers op zolder klaar zijn, ik op de huidige kinderkamer de TV mag plaatsen met mijn oude KEF HTS2001.3 satelietjes (nog effe surroundversterker aanschaffen als he zo ver is).
De living wordt dan TV-loos en enkel de HIFI... Zuilluidspreker worden dan ook een optie  pompom Ik droom verder...
PS: Welke Tuner past qua looks bij de pm-7004?
Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

Marantz 81


johand

Marantz PM-7004 - Speakers: KEF IQ30 - Squeezebox Touch

Spotify: Mijn favorietenlijstje

WilliamB

Welkom op het forum.
De KEF IQ30 zijn mooie luidsprekers ( heb ik ook )
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3