Vragen over samenstelling thuisbioscoop met SR5006

Gestart door bobenjanneke, maart 26, 2013, 23:12:27

Vorige topic - Volgende topic

bobenjanneke

Beste allemaal,

Ik heb een SR5006 en een Mede8er 500x2 en een thuisnetwerk, aangesloten op een Samsung PS51D550.

Het geluid gaat via de Jamo Studio S 608 HCS 3, een sub is in aantocht.

Nu ben ik op zoek naar een Marantz Blu Ray speler.

Nu heeft Marantz de volgende oudere modellen:
BD5004
BD7003
BD7004
BD8002
UD5005
UD7006
UD8004
UD9004
Melody Movie (MER803)

En de 2 nieuwere modellen:
UD5007
UD7007

Maar ik zie door de bomen het bos niet meer....

Wie heeft suggesties + onderbouwing?

Alvast bedankt!!!
Marantz SR6006 ( in aanschaf )
Med500x2
Logitech Z-5500
Samsung PS51d550

JohnWx

Volgens mij maar kan het verkeerd hebben speelt niet alles SACD af weet niet of je daarop zit te wachten of geen 3D ondersteuning

En maken sommige nog wel is het geluid of een Boeing opstijgt maar uit de zelfde lijn kan je ook weer een stille hebben

Het is ook afhankelijk van budget en wat ervoor over hebt wij adviseren wel je hoeft alleen maar te betalen

Vergeet ook geen geld voor kabels te reserveren

Audiotic heeft zo een hele dikke vraag naar zijn voordelen en andere hebben een 5005 of een 7006 en vraag ernaar en dan heb je drie reactie's waar je zelf je plan mee kan trekken

En je gaat voor 2.1 zo te merken ?

succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Niber

John stel al een stel heel terechte vragen, die wel handig zijn om te weten.

Ik kan weinig zeggen over het gros van de spelers, maar toevallig wel over de BD5003. Die staat hier nl. ook in de kast.
Ding doet wat ´ie doen moet, scherp beeld doorgeven.
Nadelen zijn dat hij geen 3D heeft (de rest van je set is wel 3D toch?), vrij lange laadtijd en de eerste twee minuten (ofzoiets) maakt hij een teringherrie. Dit is met name vervelend in het menu, wanneer de film echt begint hoor je het niet meer (tenzij je je volume te zacht hebt natuurlijk  :wink: ).

Wil je ook SACD? Dan valt alles wat ouder is dan de UDx005 al af (er van uit gaande dat de UD8004/9004 wat overdreven zijn en daarnaast onbetaalbaar, mocht je er uberhaupt al eentje vinden).
De MER803 valt ook af, aangezien dat een "alles-in-één-set" is (doet denk ik ook geen 3D).

Persoonlijk zou ik me bij jouw set beperken tot een UD5005 of UD5007 Heb je een mooi all-round apparaat die ook 3D en SACD doet.

Citaat van: John Wx op maart 27, 2013, 08:49:25

Vergeet ook geen geld voor kabels te reserveren

En je gaat voor 2.1 zo te merken ?

Geld voor kabels lijkt me beetje overbodig. HDMI-kabel hoeft de kop niet te kosten. Mocht je een "mooie" willen kun je altijd via RU connected een leuk kabeltje voor iets meer dan twee tientjes kopen.

De Jamo S608 HCS 3 is als ik me niet vergis een surround set (5.0).

Citaat van: John Wx op maart 27, 2013, 08:49:25

succes

stupid Laat even weten wat het geworden is.  hello
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2