Goed DAB+ tuner? En hoe ontvangen?

Gestart door Audiotic, maart 25, 2013, 21:46:57

Vorige topic - Volgende topic

Audiotic

Welke zou echt goed zijn? De streamer van Marantz (die kennelijk ook DAB+ aankan), een Restek, ...?

En, hoe ontvang je dit 't best? Gewoon uit de ether? Ik heb mijn kabelaar, Ziggo, gevraagd, maar krijg alleen "eh, eh, ..., geen idee"...
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Cornelis1921

Citaat van: Audiotic op maart 25, 2013, 21:46:57
Welke zou echt goed zijn? De streamer van Marantz (die kennelijk ook DAB+ aankan), een Restek, ...?

En, hoe ontvang je dit 't best? Gewoon uit de ether? Ik heb mijn kabelaar, Ziggo, gevraagd, maar krijg alleen "eh, eh, ..., geen idee"...
Ja, DAB kun je gewoon ontvangen uit de ether.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

joep

Toen ik mijn DAB tuner nog had was de dekking buiten de randstad gewoon slecht. Denk dat internet radio met de Squeezebox en zeker de Sonos de opvolger van de DAB zijn. Met veel meer mogelijkheden en kwaliteit.

SmauG

Ik heb het nog nooit geprobeerd met DAB  frusty