Hoi zal nu toch eens mijn marantz microbe delen met jullie.
Eindelijk is mijn leefruimte klaar
. het moest een compromis worden tussen home cinema en hifi. Ook een compromis met andere huisgenoten
. Vanuit dit standpunt vertrekkend, moest ik alles op een estetische manier verwerken. Beroepshalve (binnenhuisinrichting) moest ik ook zorgen dat alles klopte.
Mijn home cinema:
Hierbij heb ik momenteel nog een Marantz SR7500 met daarbij een DV7600. bijkomende versterker voor mijn
subwoofer is een Klipsch RSA-500. om mijn in-wall subwoofer van klipsch te sturen. bijkomend diende ik hier
een transformator tussen e plaatsen gezien deze versterker vanuit Amerika komt en daar 110VA gebruikelijk is.
de andere speakers (Links-recht voor, center , Links-rechts achter) zijn allemaal in-wall van klipsch.
Mijn stereo setje:
Daar ik toch blijf zweren bij een vintage set, en deze niet wil-kan aansturen op mijn home cinema speakers, wou
ik hier een mooi ogende en klinkende speaker plaatsen. Toevallig ben ik op een setje Klipsch palladium PF37
gebotst. Eens getest op mijn PM94 limited en mijn CD94 II, bleek dit een goeie keuze te zijn. Rekening
houdend met estetiek en kwaliteit.
Opmerkelijk is de verschillende opstelling van de speakers. Het home cinema systeem is uiteraard geplaatst
volgens de opstelling van TV. wat begrijpelijk is. De stereo speakers zijn geplaatst telkens naast de haard.
Omdat bij het luisteren naar muziek ik mij recht tegenover de haard plaats.
Nog opmerkelijk: Tuner ST64 met houten zijkanten. Heel toevallig heb ik via
Marktplaats.nl een setje houten
zijkanten in nog nieuwe verpakking kunnen aankopen. Hierdoor is mijn setje kwa uitzicht heel mooi (al zeg ik
het zelf).
Het meubel: Dit heb ik zelf gemaakt en ontworpen. Een heel strak meubel in lakwerk. Zijdelings zijn er schuiven
voorzien om DVD's en CD's weg te bergen. centraal is een klapdeur waarachter alle apparatuur van de home
cinema is ingewerkt. En bovenaan.... mijn droomsetje. Om het toch proper te houden met de kabels, heb ik
over gans de lengte van het meubel achteraan, uitneembare panelen voorzien. daarachter bevinden zich
stopcontacten en holle ruimte voor het verlopen van alle kabels.
Ik denk met deze opstelling een mooie oplossing gevonden te hebben voor alle gezinsleden. een filmpje bekijken
met een redelijk goede geluidsinleving voor gans het gezin. En een mooie en sobere opstelling van mijn vintage
setje waarbij ik toch bij bezoek altijd wat animo heb.