mijn marantz set

Gestart door crested budgie, maart 22, 2013, 16:57:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

crested budgie

Hoi zal nu toch eens mijn marantz microbe delen met jullie.

Eindelijk is mijn leefruimte klaar  pompom.  het moest een compromis worden tussen home cinema en hifi.  Ook een compromis met andere huisgenoten  :wink:  .  Vanuit dit standpunt vertrekkend, moest ik alles op een estetische manier verwerken.  Beroepshalve (binnenhuisinrichting) moest ik ook zorgen dat alles klopte. 
Mijn home cinema:
Hierbij heb ik momenteel nog een Marantz SR7500 met daarbij een DV7600.  bijkomende versterker voor mijn 
subwoofer is een Klipsch RSA-500.  om mijn in-wall subwoofer van klipsch te sturen.  bijkomend diende ik hier 
een transformator tussen e plaatsen gezien deze versterker vanuit Amerika komt en daar 110VA gebruikelijk is.
de andere speakers (Links-recht voor, center , Links-rechts achter) zijn allemaal in-wall van klipsch.
Mijn stereo setje:
Daar ik toch blijf zweren bij een vintage set, en deze niet wil-kan aansturen op mijn home cinema speakers, wou
ik hier een mooi ogende en klinkende speaker plaatsen.  Toevallig ben ik op een setje Klipsch palladium PF37
gebotst.  Eens getest op mijn PM94 limited en mijn CD94 II, bleek dit een goeie keuze te zijn.  Rekening
houdend met estetiek en kwaliteit. 
Opmerkelijk is de verschillende opstelling van de speakers.  Het home cinema systeem is uiteraard geplaatst
volgens de opstelling van TV.  wat begrijpelijk is.  De stereo speakers zijn geplaatst telkens naast de haard.
Omdat bij het luisteren naar muziek ik mij recht tegenover de haard plaats. 
Nog opmerkelijk:  Tuner ST64  met houten zijkanten.  Heel toevallig heb ik via Marktplaats.nl een setje houten
zijkanten in nog nieuwe verpakking   kunnen aankopen.  Hierdoor is mijn setje kwa uitzicht heel mooi (al zeg ik
het zelf).
Het meubel: Dit heb ik zelf gemaakt en ontworpen.  Een heel strak meubel in lakwerk.  Zijdelings zijn er schuiven
voorzien om DVD's en CD's weg te bergen.  centraal is een klapdeur waarachter alle apparatuur van de home
cinema is ingewerkt.  En bovenaan.... mijn droomsetje.  Om het toch proper te houden met de kabels, heb ik
over gans de lengte van het meubel achteraan, uitneembare panelen voorzien.  daarachter bevinden zich
stopcontacten en holle ruimte voor het verlopen van alle kabels.

Ik denk met deze opstelling een mooie oplossing gevonden te hebben voor alle gezinsleden.  een filmpje bekijken
met een redelijk goede geluidsinleving voor gans het gezin.  En een mooie en sobere opstelling van mijn vintage
setje waarbij ik toch bij bezoek altijd wat animo heb.  :lol:


SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

xander32

Welkom :yes:.


Een fraaie set hoor. Youngtimer Marantz gear met niet alledaagse Klipsch speakers.
De center is trouwens ook erg fraai weggewerkt, compliment!

pietjepc

Dat ziet er strak uit zeg! Mooi :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

crested budgie

Nog een paar foto's met detail van de kabelgoot
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

JohnWx

heb de koers op de roller meegereden  HB
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

veel rust in de leef omgeving maar niet leeg  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

crested budgie

de koers hier live meegemaakt.  ik woon nl op een 7tal km van de aankomst  hello hello hello
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

JohnWx

Citaat van: crested budgie op maart 22, 2013, 17:48:53
de koers hier live meegemaakt.  ik woon nl op een 7tal km van de aankomst  hello hello hello

Kon niet mee op de Kwarremont  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

retriever

Welkom !  Leuke set, mooie speakers !!  :yes:
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

Marantz 81

Mooie sets en compromi heb je staan  :-)  lijken me bijzonder fijne speakers om naar de luisteren die Palladium zuilen  :kwijl:

crested budgie

thanks,
Ja ik ben heel blij dat ik deze heb kunnen aanschaffen.  ze klinken en ogen zeer mooi.   :yes:
SM en SC 11 (jaren '80), CD73, CD94ll, TT15,
ST64, Klipsch palladium PF37
SR7500, DVD7600, 5.1 klipsch volledig in-wall ook subwoofer

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op maart 22, 2013, 22:33:17
Mooie sets en compromi heb je staan  :-)  lijken me bijzonder fijne speakers om naar de luisteren die Palladium zuilen  :kwijl:

Raf had ze toen en ook importeur klonken erg goed en imposant van de kleinste tot de GROOTSTE zitten nu bij Klipsch (wist ik ook niet)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bramdg

Hallo landgenoot

Heel mooie set en dito ruimte

Een setje om van te genieten  :yes:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

Citaat van: bramdg op maart 23, 2013, 13:04:34
Hallo landgenoot

Heel mooie set en dito ruimte

Een setje om van te genieten  :yes:

kliekjes vorming  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bramdg

Citaat van: John Wx op maart 23, 2013, 13:18:36
kliekjes vorming  :-)

Oei is dat tegen het forum reglement  :-P....

geen paniek hoor .....we zijn met niet veel en we komen in vrede  :-D
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart