Marantz SA 17 S1

Gestart door Rob46, maart 16, 2013, 14:43:00

Vorige topic - Volgende topic

Rob46

Iemand bekend met deze SA speler?

100%Marantz

Ik ging dezelfde vraag stellen, maar zag dat het topic er reeds was.

Maar blijkbaar niet veel antwoorden  :-( :-(
marantz, what else?

JohnWx

schijnt geen topper te zijn geweest veel problemen met loopwerk

ps:zou hem altijd wel willen hebben hoor  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

100%Marantz

Had ik ook dacht ik gelezen te hebben, maar was niet zeker.

Het is ook een 5.1, maar dit heeft niet echt een meerwaarde, zijn er veel 5.1 opnames?

Is zo'n "ding" nog meer dan 400€-450€ waard? is men niet beter met een nieuwe CD 6004 die zeer goede kritiek heeft?
marantz, what else?

jowa

Ik vind dit om te zien nog steeds een hele mooie speler.
Ik zou er zelf geen €400-500 voor over hebben gezien de vele loopwerkproblemen.

Dan zou ik kijken naar een UD-7006 of een iets ouder UD-8004 met analoge multichannel uitgang.

Mocht je toch voor een oudere speler willen gaan, probeer dan een Marantz dv12s2 te pakken te krijgen.
Vind ik persoonlijk één van de mooiste spelers van Marantz om te zien.

100%Marantz

Is mooi inderdaad. Maar DVD is niet te gebruiken in de set (geen tv)
En zo'n DVD speler niet traag. Ik erger me altijd aan de "traagheid" van een DVD speler en nog meer als ik er een CD mee wil afspelen.
marantz, what else?

JohnWx

Citaat van: 100%Marantz op maart 19, 2013, 17:00:38
Is mooi inderdaad. Maar DVD is niet te gebruiken in de set (geen tv)
En zo'n DVD speler niet traag. Ik erger me altijd aan de "traagheid" van een DVD speler en nog meer als ik er een CD mee wil afspelen.

Alleen het laden duurt wat langer maar je gaat toch niet elke cd maar 1 nummer luisteren  :roll:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bas focal marantz

Citaat van: John Wx op maart 19, 2013, 19:47:50
Alleen het laden duurt wat langer maar je gaat toch niet elke cd maar 1 nummer luisteren  :roll:
Sommige mensen draaien maar 2-3  nummers per cd .

Ik ga toch niet luisteren wat ik niet leuk vindt .

100%Marantz

Nee ik luister meestal de hele CD, maar zelfs, ik vind het gewoon vervelend als het te lang duurt.

Kijk naar de CD 960 van Philips in de tijd, die ging extra snel. Het moest open in max 1 sec, dit was misschien wat overdreven  :-D
De volgende modellen gingen iets trager.
marantz, what else?

sattie

De SA17 is ook niet een van de snelste.

pietjepc

Op zich wel logisch toch dat een speler die meerdere formaten af kan spelen er wat langer over doet om het schijfje in te lezen dan een speler die alleen cd's afspeelt? Heb er zelf overigens geen problemen mee. Ik stoor mij er niet zo aan. Stop de (sa)cd erin, leg het hoesje weg, ga op de bank zitten met AB in de hand en druk op play...

P.S. AB staat voor afstandbediening :-D
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Marantz MA24

De DV12s2 heeft een Pioneer loopwerk, ik heb geen ervaring met de DV12, maar mijn DV8400 met hetzelfde loopwerk is de "snelste" speler die ik ooit gehad heb: Slechts enkele seconden voor het inlezen van zowel CD als SACD, en zappen van de eerste naar de laatste track op een 70min. CD in nog geen seconde.

Het loopwerk in de SA17 ken ik niet, maar het is in ieder geval geen Pioneer en voor SACD spelers geld voor mij: Als er geen Pioneer loopwerk inzit hoef ik 'm nie  :-D

renes59

Citaat van: 100%Marantz op maart 19, 2013, 21:09:33
Kijk naar de CD 960 van Philips in de tijd,
Toen een topper nu nog steeds een topper. Een Philips 650 of 960 zou ik wel willen hebben.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

bas focal marantz

Citaat van: renes59 op maart 26, 2013, 21:56:36
Toen een topper nu nog steeds een topper. Een Philips 650 of 960 zou ik wel willen hebben.
vergeet de cd880 niet .

JohnWx