Voorversterker bij Marantz MA24

Gestart door Marantz MA24, maart 15, 2013, 11:59:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Marantz MA24

Ik heb enkele weken geleden een set MA24 monoblokjes gekocht, ze worden momenteel gereviseerd, en ondertussen ben ik op zoek naar een passende voorversterker.
Gevoelsmatig en voor t oog zou een SC22 natuurlijk ideaal zijn, maar die zijn zeldzaam, en hebben geen hoofdtelefoonaansluiting of phono stage. (De bijbehorende PH22 phono is volgens mij nog zeldzamer)
Het blijkt nog niet mee te vallen om een nieuwe voorversterker te vinden met voldoende ingangen, een hoofdtelefoonaansluiting, phono trap, tape-out, kortom: Al de dingen die "vroeger" standaard waren.
Ik wil best wat concessies doen, en overweeg bijvoorbeeld een Audiolab 8200q , met een losse phono stage, of een Rotel RC 1580 maar dat word een dure grap, tenzij ik het 2ehands tegenkom.
Mijn budget is niet heel hoog, een 600 a 700 euro moet ik op de korte termijn wel kunnen vrijmaken  en dan is de rek er wel uit.
Mij  voorkeur gaat uit naar een jong 2ehands exemplaar: Zodat ik meteen kan draaien als ik de MA24 terugheb.
Ik heb nu een PM17mkII, die ook een pre out heeft, alleen is daar de hoofdtelefoon uitgang niet helemaal stil van bij gebruik met laagohmige, gevoelige hoofdtelefoons, een probleem wat zich bij de meeste geintegreerde versterkers voordoet helaas. Ik had anders ook best een nieuwe geintegreerde versterker als pre willen overwegen: Denon PMA 1510ae valt nieuw (uitloopmodel) binnen het budget, heeft alles wat ik hebben wil, is 10 jaar jonger dan mijn huidige versterker en er zit nog een eindversterker in als bonus (niet dat ik die ga gebruiken...)
Ik vrees alleen dat de hoofdtelefoon uitgang hoorbaar zal brommen of ruisen met mijn Denon AH-D2000.

Het is een beetje een lang en onsamenhangend verhaal geworden, maar mijn vragen zijn dus:

Iemand nog suggesties? Een merk wat ik over het hoofd zien? Andere opties? Meningen over integrated als voorversterker?


Edit: Ik weet niet zeker of het hier goed staat, ik zoek niet per sé een Marantz, maar het is wel voor bij een Marantz.


renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz MA24

#2
Bedankt voor het meedenken!

Ik had hem zien staan, en hij heeft alle functies die ik nodig heb, alleen is het ook weer een oudje, zal waarschijnlijk ook een grote beurt nodig hebben , waardoor de prijs flink omhoogschiet, en ik hem niet direct in gebruik kan nemen. (De MA24' s leken perfect in orde, maar bij nadere inspectie bleek dat het maar goed was dat ik ze direct naar SB.Marantz gebracht heb)
Ook zou ik liever een goud- of zilverkleurige pre hebben, dan past het nog een béétje bij de rest  :wink:

JohnWx

Citaat van: Marantz MA24 op maart 15, 2013, 12:50:18
Bedankt voor het meedenken!

Ik had hem zien staan, en hij heeft alle functies die ik nodig heb, alleen is het ook weer een oudje, zal waarschijnlijk ook een grote beurt nodig hebben , waardoor de prijs flink omhoogschiet, en ik hem niet direct in gebruik kan nemen. (De MA24' s leken perfect in orde, maar bij nadere inspectie bleek dat het maar goed was dat ik ze direct naar SB.Marantz gebracht heb)
Ook zou ik liever een goud- of zilverkleurige pre hebben, dan past het nog een béétje bij de rest  :wink:

nog eisen stellen ook  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

#4
Gewoon even doorsparen.... :angel:


En nu realistischer: een Marantz SC7 Esotec voor €695 vraagprijs. Dit topic kan gesloten worden  HB

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marantz MA24

Citaat van: pameijer op maart 15, 2013, 23:53:09
Gewoon even doorsparen.... :angel:

Ja prachtig, zou 'm zo willen hebben, zou ik er 1000 euro afgel*ld krijgen?  :-D

Heb via het forum inmiddels een Audiolab 8000q aangeboden gekregen, en via een winkel een 8200q, daar zou alleen een losse phono bij moeten. Ik heb zo'n voorversterker ooit gehad toen het nog TagMclaren was, en dat was een fijn ding, erg mooi gebouwd, is dit niveau behouden nu het uit China komt?

JohnWx

Citaat van: Marantz MA24 op maart 16, 2013, 00:14:38
Ja prachtig, zou 'm zo willen hebben, zou ik er 1000 euro afgel*ld krijgen?  :-D

Heb via het forum inmiddels een Audiolab 8000q aangeboden gekregen, en via een winkel een 8200q, daar zou alleen een losse phono bij moeten. Ik heb zo'n voorversterker ooit gehad toen het nog TagMclaren was, en dat was een fijn ding, erg mooi gebouwd, is dit niveau behouden nu het uit China komt?

Audiolab is nooit Tag geweest wel Camtech  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jowa


Marantz MA24

#8
Citaat van: John Wx op maart 16, 2013, 00:53:36
Audiolab is nooit Tag geweest wel Camtech  :wink:

Volgens mij heeft IAG het merk overgenomen van TagMclaren en de naam weer in Audiolab veranderd, hoe het precies zat weet ik niet meer, maar mijn oude TagMclaren PA20r was vrijwel identiek aan de Audiolab 8000Q, tot en met de rare motorgestuurde bronkeuzeknop. Zo hebben de meeste Tag Mclaren componenten nu een Audiolab "kloon".

http://en.wikipedia.org/wiki/Audiolab


Die SC7 is mooi, maar wel veel te duur volgens mij. ( En ook weer zwart)  :-D

SB_Marantz

De ''gouden'' tip heb je reeds gehad......;-)

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: Marantz MA24 op maart 16, 2013, 01:16:03
Volgens mij heeft IAG het merk overgenomen van TagMclaren en de naam weer in Audiolab veranderd, hoe het precies zat weet ik niet meer, maar mijn oude TagMclaren PA20r was vrijwel identiek aan de Audiolab 8000Q, tot en met de rare motorgestuurde bronkeuzeknop. Zo hebben de meeste Tag Mclaren componenten nu een Audiolab "kloon".

http://en.wikipedia.org/wiki/Audiolab


Die SC7 is mooi, maar wel veel te duur volgens mij. ( En ook weer zwart)  :-D

dat hebben ze me niet verteld  :-D maar het was een overname en alles is gewoon op de zelfde voet door gegaan

ps: heb hier ook vernomen dat niet alles waar is op WIKI, denk zelf 99,8% van wel 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

Citaat van: John Wx op maart 16, 2013, 11:18:03
dat hebben ze me niet verteld  :-D maar het was een overname en alles is gewoon op de zelfde voet door gegaan

ps: heb hier ook vernomen dat niet alles waar is op WIKI, denk zelf 99,8% van wel

Klopt Wikipedia is niet 100% accuraat. Maar uit gedegen onderzoek is wel gebleken dat Wikipedia minder fouten/onjuistheden heeft dan de Encyclopedia Brittannica, om maar eens een boekwerkje te noemen  :wink: . Serieus! Hadden de authentieke communisten toch gelijk: het volk heeft altijd gelijk!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marantz MA24

#12
Het is de Sony TA-F5000 geworden, met als onverwachte bonus een CD-X3000 erbij.
De TA-F5000 is dan wel geen echte voorversterker maar een integrated  met pre-out: Matcht qua uiterlijk heel mooi, Fantastische hoofdtelefoonaansluiting vanaf de mosfet eindtrappen, Fantastische MM/MC phono trap, helemaal gebouwd van dikke alu platen, alles relais geschakeld, voorzien van balans en toonregeling.
Eén minpuntje: De Pre out is geen perfecte match met de MA24: "8 uur" op de volumeknop was al harder dan ik normaal luister, en er was best wat brom en ruis te horen.
Gelukkig had ik nog een setje Rothwell Attenuators liggen, en nu is t goed; Nog wel een beetje ruis met je oor bij de middentoner, maar niets extreems, gewoon lekker luisteren  8-)

Foto's plaatsen is n crime vanaf n tablet maar hier een voorproefje:

http://imageshack.us/photo/my-images/802/imagelcm.jpg/


Marvin

Tapatalk installeren op je tabletje, erg handig!

SB_Marantz

Das nie goe nie:


Eén minpuntje: De Pre out is geen perfecte match met de MA24: "8 uur" op de volumeknop was al harder dan ik normaal luister, en er was best wat brom en ruis te horen.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM