Ik heb enkele weken geleden een set MA24 monoblokjes gekocht, ze worden momenteel gereviseerd, en ondertussen ben ik op zoek naar een passende voorversterker.
Gevoelsmatig en voor t oog zou een SC22 natuurlijk ideaal zijn, maar die zijn zeldzaam, en hebben geen hoofdtelefoonaansluiting of phono stage. (De bijbehorende PH22 phono is volgens mij nog zeldzamer)
Het blijkt nog niet mee te vallen om een nieuwe voorversterker te vinden met voldoende ingangen, een hoofdtelefoonaansluiting, phono trap, tape-out, kortom: Al de dingen die "vroeger" standaard waren.
Ik wil best wat concessies doen, en overweeg bijvoorbeeld een Audiolab 8200q , met een losse phono stage, of een Rotel RC 1580 maar dat word een dure grap, tenzij ik het 2ehands tegenkom.
Mijn budget is niet heel hoog, een 600 a 700 euro moet ik op de korte termijn wel kunnen vrijmaken en dan is de rek er wel uit.
Mij voorkeur gaat uit naar een jong 2ehands exemplaar: Zodat ik meteen kan draaien als ik de MA24 terugheb.
Ik heb nu een PM17mkII, die ook een pre out heeft, alleen is daar de hoofdtelefoon uitgang niet helemaal stil van bij gebruik met laagohmige, gevoelige hoofdtelefoons, een probleem wat zich bij de meeste geintegreerde versterkers voordoet helaas. Ik had anders ook best een nieuwe geintegreerde versterker als pre willen overwegen: Denon PMA 1510ae valt nieuw (uitloopmodel) binnen het budget, heeft alles wat ik hebben wil, is 10 jaar jonger dan mijn huidige versterker en er zit nog een eindversterker in als bonus (niet dat ik die ga gebruiken...)
Ik vrees alleen dat de hoofdtelefoon uitgang hoorbaar zal brommen of ruisen met mijn Denon AH-D2000.
Het is een beetje een lang en onsamenhangend verhaal geworden, maar mijn vragen zijn dus:
Iemand nog suggesties? Een merk wat ik over het hoofd zien? Andere opties? Meningen over integrated als voorversterker?
Edit: Ik weet niet zeker of het hier goed staat, ik zoek niet per sé een Marantz, maar het is wel voor bij een Marantz.