Beste medeforummers,
Ik kom er niet helemaal uit met de keuze voor de luidsprekers voor mijn PM5003 versterker.
Aanvankelijk had ik er een setje Dali Concept 2's aan hangen, maar daar was ik niet tevreden over. Het geluid was erg gedetailleerd (wat ik erg kan waarderen) maar de bas was me te "klinisch". Het geluid was me niet warm/vol genoeg en de bas had de neiging om wat te "boemerig" te worden. Spelen met de plaatsing van de luidsprekers hielp niet.
Vervolgens heb ik een keer voor een tientje bij de kringloopwinkel een setje Philips 22AH492 luidsprekers meegenomen. Gewoon een gokje. Maar het geluid was (voor mij) veel beter: veel voller en warmer. Alleen mis ik nu het "gedetailleerde" van de Dali's.
Wat-o-wat is nu een goede luidspreker die het beste van beiden bezit? Dus een vol, warm geluid, zonder een te overheersende bas, maar wel vol detail?
Heeft iemand suggesties voor luidsprekers die ik zeker eens zou moeten beluisteren?
De luidsprekers hoeven niet nieuw te zijn, tweedehands mag ook. Heeft de voorkeur zelfs, omdat je dan voor hetzelfde geld hoger in kan stappen qua klasse.
Het budget is alles tussen de 0 en 300 euro.
Alvast reuze bedankt voor het meedenken!