Marantz SR

Gestart door Dennis Timmer, maart 08, 2013, 08:28:43

Vorige topic - Volgende topic

Dennis Timmer

Goedemorgen!

Ik ben opzoek naar een goeie surround versterker waaraan ik ook in stereo veel plezier kan beleven.
Ik twijfel eigenlijk tussen de SR 7200 die ik voor 125,- kan kopen en de SR 8200 die ik voor 225,- kan kopen.

Heeft iemand van jullie wellicht ervaring met deze types? ik ben zeer benieuwd wat jullie aanraden en of de prijzen redelijk zijn.

Alvast bedankt.

wfk

Wellicht een SR7400 wat voor je .

In het Zilver en uiteraard in optimale staat . Is door mij nieuw aangeschaft.

Fijne receiver doet zijn ding meer dan goed in Stereo (mijn mening) en is heel erg fijn
in surround .

Nu nog live te bewonderen in mijn 5.1 opstelling opsteling  :yes:
regio Leiden.

JohnWx

Met allebei kun je film en muziek beluisteren alleen zijn het wel gedateerde receivers, geen HDMi of afspelen van de nieuwste formaten etc.

met de SR8200 of de 7200 kan je prima uit de voeten als je film eisen niet hoog liggen, zou voor de goedkoopste gaan 2 x scart lijkt zo oudbollig

en verschil tussen de 7002 en de 7400  is nihil

zou voor de goedkoopste gaan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Dennis Timmer

Bedankt voor de reacties.

Het gaat overigens niet om de sr8200 maar om de sr8500  :angel:
Deze versterker wordt overal wel geprezen volgens mij....

@ John Wx: heeft een hdmi erg veel nut? ik neem aan dat beeld toch het best rechtstreek van je dvd speler en hd tuner naar je tv loopt?

JohnWx

Citaat van: Dennis Timmer op maart 08, 2013, 21:46:31
Bedankt voor de reacties.

Het gaat overigens niet om de sr8200 maar om de sr8500  :angel:
Deze versterker wordt overal wel geprezen volgens mij....

@ John Wx: heeft een hdmi erg veel nut? ik neem aan dat beeld toch het best rechtstreek van je dvd speler en hd tuner naar je tv loopt?

Ben geen Home Theater man maar dan kan je problemen krijgen met lip sync ?

Die SR8500 is wel dik vind ik met DVi voorloper HDMi alleen geluid dan met een digitale kabel naar de receiver

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dennis Timmer

Sorry John, dik? is dit positief of negatief....

Wat betreft de lip sync snap ik hem. pfff moeilijk "even" een versterkertje kopen

Is 225,- wel een reeƩle prijs voor deze dan toch wat verouderde versterker?
Of heb je wellicht een advies qua type voor een wat modernere surround versterker die het ook goed
op strereo doet.

Kan van pioneer of onky wel wat goedkopers krijgen maar Marantz is het denk ik toch wel voor mij qua sound.

Alvast bedankt!

Dennis Timmer

de SR 8500 heeft overigens wel lip sync control volgens de beschrijving

http://us.marantz.com/DocumentMaster/US/SR8500_SPECS.pdf

Maar werkt dit? en hoe werkt dit?

Kan hier verder weinig over vinden....

JohnWx

Citaat van: Dennis Timmer op maart 09, 2013, 09:51:34
Sorry John, dik? is dit positief of negatief....

hello POSITIEF

JohnWx

Zoldar

Als je geen blu Ray's gaat afspelen heb je genoeg aan een spdif ingang.  Ik proberen er wat minder voor te betalen. Verder prima av
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op maart 09, 2013, 11:08:49
Als je geen blu Ray's gaat afspelen heb je genoeg aan een spdif ingang.  Ik proberen er wat minder voor te betalen. Verder prima av

Ik proberen jij goed alles  :wink: net wakker

JohnWx

gaf het al voorbeel voor 225 koop je een Marantz NR 1402/3

RoGEK

stond er niet hier op het forum een sr6004 tekoop voor 250 euro?

is die al weg?

dan heb je een redelijk recente amp met alle nieuwe formaten en hdmi !

gevonden:

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,10103.0.html
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Dennis Timmer

Super zeg zo'n forum als je er nog niet zo in thuis bent!

ik zal eens contact opnemen met NICOR voor de SR6004.

THNX

JohnWx

Als je het geld heb blind kopen deze  :yes: