Recentie (SA)CD spelers Marantz

Gestart door SmauG, februari 27, 2013, 16:21:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Citaat van: joep op maart 03, 2013, 17:08:30
Verheug me op een gedegen, uitgebreide rapportage.

We kunnen er ook een gordijntje voorhangen klinken ze allemaal hetzelfde  clown1

drees62

Citaat van: Marantz 81 op maart 03, 2013, 17:19:38
We kunnen er ook een gordijntje voorhangen klinken ze allemaal hetzelfde  clown1

Denk dat het dan meer een blinde test wordt . . .  :-D

(Met misschien wel verrassende uitkomsten  :wink:)

Marvin

Ik ben meer van de testen met een dubbele tong. :-D


--Verstuurd zonder netwerk--

Janver

Mooi initiatief!

Vergeet ,op z'n minst, niet te genieten van goede muziek!

Hier kan uw reclame staan!

joep

Dan is het nu alleen nog maar hopen op mooi weer.

TurboMarco

Citeer
We kunnen er ook een gordijntje voorhangen klinken ze allemaal hetzelfde  clown1
:schater:
CiteerDenk dat het dan meer een blinde test wordt . . .
Oei.. :?
Citeer(Met misschien wel verrassende uitkomsten  )
:mrgreen:
CiteerGezien het deelnemersveld verwacht ik dikke gordijnen, veel zwarter dan zwart, pure zuurstof (lucht), -en een stereobeeld waarvan het lijkt of de luidsprekers bij de buren staan. 

:-D
CiteerVergeet ,op z'n minst, niet te genieten van goede muziek!
stupid Al word dat naar mijn mening nog wel eens over het hoofd gezien .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

xander32

... ontwaar ik hier enig cynisme :roll:

:-)

SmauG

#67
Mannen dit begint er toch wel op te lijken.
Ik ben helemaal in mn nopjes, dat komt ook door 5-2 winst en een lekker pilsje achteraf, maar dat terzijde.

Vooralsnog ziet de lijst er zo uit.

Deelnemer    Marantz Speler  Voorkeur voor twee tracks          Definitief
Drees62       SA11S1                                                              Ja
SmauG        SA7001(vM)                                                        Ja
Marantz81       SA7001Ki                                                           Ja
Renes59      SA7001Musifoon                                                  Ja
Rob46         SA7003(vM)                                                       Ja
wbrands      SA15S1                                                              Ja
Cornelis1921 SA8400                                                             Nee      
*   *      

Zoals hier te zien is er nog één plek beschikbaar en zou het heel fijn zijn als Cor erbij kan zijn met zijn SA8400 zowieso om vast te stellen dat deze gelijk is aan een SA7001 maar natuurlijk ook omdat het gewoon kan.
Gaarne z.s.m. laten weten Cor of er iets te regelen valt.

Op de tweede plaats is er een colom waarin twee audiotracks ingevult kunnen worden. Het idee hierachter is het volgende:

Iedereen noemt twee tracks die hij graag zou willen gebruiken om te beoordelen. Hierna gaat iedereen die tracks luisteren op youtube of op zijn eigen stereo mocht diegene toevallig die cd hebben.
Er volgt hieruit een poll met 16 tracks. Hier wordt op gestemd door de deelenemers en de top 3 wordt op die bewuste dag gebruikt.
Wel lijkt het me verstandig om die top 3 engiszins beinvloedbaar te houden om een zo gevarieerd mogelijke repertoire te creëren. Als hierbij SACD opnamen verwerkt worden is dat natuurlijk top, ikzelf ben niet bekend met SACD.

Wanneer iemand afziet van deelname, hoor ik dat graag z.s.m. want dan kan een ander nog deelnemen aan de shootout.

Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de reacties op dit initiatief! Klasse mannen.  notworthy Het gaat een gezellige middag worden.

Edit: Die tabel ziet er in het edit window beter uit, maar ach. Ik hou het bij in excell  :wink:

drees62

Ik tel er (met Cor) 7, komt zeker door die pilsjes  :-D

tis overigens de bedoeling dat we vanaf 11 uur beginnen op de 20e april met koffie etc.
Adresgegevens en tel nummer zal ik tzt per PM aan de deelnemers die dag verzenden.

Nu op zoek naar mooie tracks, stel voor om geen SACD te doen (hooguit op het laatst misschien)

SmauG

#69
Jaja. 7, er is nog één plek beschikbaar. Twee als cor geen deel kan nemen  :-D

Marantz 81

#70
Hier mijn 2 Tracks voor de dag

Phil collins - I dont care anymore

Dire strais - You and your friend

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op maart 03, 2013, 17:19:38
We kunnen er ook een gordijntje voorhangen klinken ze allemaal hetzelfde  clown1

ja maar wat voor dan weer streepje horizontaal verticaal met nylon of wol of geheel syntetisch  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Citaat van: John Wx op maart 03, 2013, 20:45:48
ja maar wat voor dan weer streepje horizontaal verticaal met nylon of wol of geheel syntetisch  :angel:

Schapenwol klinkt het lekker zacht  :schater:

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jowa

Ik heb nog een mooie aanvulling voor die dag: een SA-KI Pearl
Als er nog plek is, dan nodig ik me bij deze uit  :-D