Recentie (SA)CD spelers Marantz

Gestart door SmauG, februari 27, 2013, 16:21:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

SmauG

Ik begin klassiek steeds meer te ontdekken, ben opgegroeid met harmonie in de familie en vind dat nog altijd heel erg goed! Philharmonische werken van bombastische aard spreken mij nu erg aan  :-D
Als iemand nog tips heeft sta ik daar zeer voor open.

@Rob46: Wij wachten met smart op uw stem  byebye


xander32

Citaat van: SmauG op maart 15, 2013, 20:46:15
Ik begin klassiek steeds meer te ontdekken, ben opgegroeid met harmonie in de familie en vind dat nog altijd heel erg goed! Philharmonische werken van bombastische aard spreken mij nu erg aan  :-D
Als iemand nog tips heeft sta ik daar zeer voor open.

@Rob46: Wij wachten met smart op uw stem  byebye
Cor is onze klassiek deskundige :yes:.

lo

Citaat van: SmauG op maart 15, 2013, 20:46:15
Ik begin klassiek steeds meer te ontdekken, ben opgegroeid met harmonie in de familie en vind dat nog altijd heel erg goed! Philharmonische werken van bombastische aard spreken mij nu erg aan  :-D
Als iemand nog tips heeft sta ik daar zeer voor open.

@Rob46: Wij wachten met smart op uw stem  byebye

Heb er nog wel eentje in gedachten, zal morgen de specifieke details even opzoeken.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

renes59

#153
Citaat van: xander32 op maart 15, 2013, 20:55:37
Cor is onze klassiek deskundige :yes:.
The Planets, Holst.

http://youtu.be/PlHn90j2Ri4
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SmauG

#154
The planets staat uiteraard bij mij in het rek. Inderdaad helemaal in mijn straatje.  pompom
Mars is wel een heel stuk grootsers als de overige planeten. Is dan ook mijn favoriet.

In het kader filmmuziek uit mijn favo boek en later filmtrilogie vind ik dit stuk geweldig!

http://www.youtube.com/watch?v=JQuXcMX5olY

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SmauG

Neen :roll: Maar het duurt te lang om op het laptopje te beluisteren op dit moment  clown1

SmauG

Een andere geweldig stuk dat waarschijnlijk de meesten wel kennen.
Heeft voor mij persoonlijk een enorme lading daar het het favoriete stuk was van mij opa welke als paukenist/percussionist in de verkadeharmonie speelde totdat hij kwam te overlijden.
Dit was zijn favoriete stuk omdat hij zicht dan helemaal mocht laten gaan op die vellen. Eigen woorden!


http://www.youtube.com/watch?v=Y9QxaJLt7EA

WimPeu

Misschien leuk om de uiteindelijke winnaar tegenover mijn Oppo 95 te zetten. De Oppo wordt overal in de wereld als een high end player neergezet. Ook ik ben er erg enthousiast over.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

Ik denk dat het zowiezo al moeilijk wordt om verschillen te horen tussen al die spelers. Een winnaar aan te wijzen zal dan ook waarschijnlijk niet te doen zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SmauG

Hoe het binnen spelers uit eigen kring t.o.v. elkaar gesteld is durf ik niet te zeggen. Maar ik heb nu recentelijk drie cd spelers aan dezelfde bron gehoord en de verschillen zijn weldegelijk waarneembaar.

Eerlijkheidshalve moet ik melden dat ik de grootste moeite zal hebben om blind de DV6001 en SA7001 uit elkaar te houden.

renes59

Als je niet weet wat er speelt is het niet uit elkaar te houden.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SmauG

Citaat van: renes59 op maart 15, 2013, 23:40:14
Als je niet weet wat er speelt is het niet uit elkaar te houden.

Ik heb hier nu een Marantz, een Naim en een Philips staan. De Marantz haal ik er blind tussenuit want die klinkt gewoon wat ruwer in verhouding tot de andere twee meer vloeiende spelers.
Dit verschil is me al eens opgevallen naast de philips en valt nu weer op.

Nuanceren. Dit kan ik niet direct.
Als je nu uit het niets een van de drie spelers aan zou zetten zou ik het niet weten. Alles staat dus in relatie tot het ander.
Grappig dat dit wordt aangesneden, want al een hele lange tijd verwacht ik stiekum ook dat de "burn in" van een set hier grotendeels in schuilt. Zuiver de gewenning van de luisteraar aan het geluid dat een set produceerd.

Ik heb een wat afwijkende vrijdagavond van normaal besef ik.
Affijn, we dwalen af  :-D

RoGEK

Ik houd de Marantz en me Yamaha ook uit mekaar.

Alleen zit dit verschil wat meer in detaillering en stereo breedte..
De marantz is dus echt een stapje hoger.

Maar als ik de yamaha onafhankelijk van de marantz aan zou zetten, denk ik dat ik het ook bijna niet zou merken.. zo dicht liggen ze bij mekaar..

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Rob46

Citaat van: SmauG op maart 15, 2013, 20:46:15
Ik begin klassiek steeds meer te ontdekken, ben opgegroeid met harmonie in de familie en vind dat nog altijd heel erg goed! Philharmonische werken van bombastische aard spreken mij nu erg aan  :-D
Als iemand nog tips heeft sta ik daar zeer voor open.

@Rob46: Wij wachten met smart op uw stem  byebye

Hmmm een tracklist die er niet om liegt.....moeilijk. Mijn keuze is gevallen op: Secret Garden en de Dire Straits  :yes: