Recentie (SA)CD spelers Marantz

Gestart door SmauG, februari 27, 2013, 16:21:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 20 gasten bekijken dit topic.

SmauG

Heren (Rob46 & JoWa  :wink: ), nog vier tracks te gaan.

Rob46

#136
Citaat van: SmauG op maart 09, 2013, 12:10:14
Heren (Rob46 & JoWa  :wink: ), nog vier tracks te gaan.

Ik wil graag twee muziekstukken inbrengen die mij altijd weer kippenvel doet bezorgen:

Yello, het nummer You better Hide en Dulce Pontes/ Ennio Morricone, Your Love (fantastische opname van Once Upon a time in the West. Laatstgenoemde uitvoering, let op (!), dat kan je wel eens goed 'raken'. :yes:

Rob46

Citaat van: Rob46 op maart 09, 2013, 16:21:27
Ik wil graag twee muziekstukken inbrengen die mij altijd weer kippenvel doet bezorgen:

Yello, het nummer, You better Hide en Dulce Pontes/ Ennio Morricone, Your Love (fantastische opname van Once Upon a time in the West. Laatstgenoemde uitvoering, let op, dat kan je wel eens goed 'raken'. :yes:

jowa

Mijn nummers ook geselecteerd.
Toch wel moeilijk om het bij twee te houden. Twee nummers gekozen uit twee verschillende genres die ik zeer goed ken.

Verder de lijst in html gezet, kan nu makkelijk worden bijgewerkt.


DeelnemerMarantz SpelerVoorkeur track 1Voorkeur track 2Definitie
Drees62SA11S1Sting - Englishman in New YorkCirque du Soleil - AlegriaJa
SmauGSA7001 (vM)Earth Wind and Fire - Boogie WonderlandCaro Emerald - StuckJa
Marantz81SA7001KIPhil Collins - I don't care anymoreDire Straits - You and your friendJa
Renes59SA7001 (Musifoon)Allison Krauss & Union State - It Doesn't MatterRolling Stones - Honky Tonk Women Ja
Rob46SA7003 (vM)Yello - You better HideDulce Pontes/ Ennio Morricone - Your LoveJa
wbrandsSA15S1Treintje Oosterhuis - Do you know the way to San JoseSecret Garden - PoemeJa
Cornelis1921SA8400Gustav Mahler -  Symphony no 5 - AdagioPorcupine Tree - Fear of a blank planetNee
JowaSA-KI PearlFGTH - WarTori Amos - I Can't See New YorkJa


drees62

#139
Citaat van: jowa op maart 09, 2013, 22:41:19
Mijn nummers ook geselecteerd.
Toch wel moeilijk om het bij twee te houden. Twee nummers gekozen uit twee verschillende genres die ik zeer goed ken.

Verder de lijst in html gezet, kan nu makkelijk worden bijgewerkt.


DeelnemerMarantz SpelerVoorkeur track 1Voorkeur track 2Definitie
Drees62SA11S1Sting - Englishman in New YorkCirque du Soleil - AlegriaJa
SmauGSA7001 (vM)Earth Wind and Fire - Boogie WonderlandCaro Emerald - StuckJa
Marantz81SA7001KIPhil Collins - I don't care anymoreDire Straits - You and your friendJa
Renes59SA7001 (Musifoon)Allison Krauss & Union State - It Doesn't MatterRolling Stones - Honky Tonk Women Ja
Rob46SA7003 (vM)Yello - You better HideDulce Pontes/ Ennio Morricone - Your LoveJa
wbrandsSA15S1Treintje Oosterhuis - Do you know the way to San JoseSecret Garden - PoemeJa
Cornelis1921SA8400Gustav Mahler -  Symphony no 5 - AdagioPorcupine Tree - Fear of a blank planetNee
JowaSA-KI PearlFGTH - WarTori Amos - I Can't See New YorkJa

Das een mooi lijstje geworden. Mijn voorstel is toch om meerdere nummers op de 20e april te gebruiken. Anders komt Sting of Yello je toch op een gegeven moment de strot uit.  :gaap:
We kunnen dan de keuze's nemen van de (eigenaren van de) spelers die op dat moment staan te draaien. De eigenaren kunnen dan ook in de sweetspot plaatsnemen.  :-D :wink:

Dat betekent dat in dat geval van de 4 nummers er ééntje dient af te vallen. Of we breiden uit naar alle 4 nummers en dan max 3 minuten per track. Wat mij betreft ook geen probleem, we hebben dan ongeveer een half uurtje per 2 spelers nodig. Bijkomend voordeel is dan dat de mensen op hun eigen speler de nummers horen die ze goed kennen.

Kom er maar in . . .


xander32

Idd. een prachtige lijst met spelers! Ik val vast in herhaling maar ben echt heel benieuwd wat een toch al potente SA7001 doet t.o.v. bijvoorbeeld een SA11 of een Pearl.

Voorts of de onder handen genomen spelers het grote verschil gaan maken of dat het nuance verschillen blijken ...

Boeiende setting en test!

jowa

#141
Ik verwacht zelf dat nuance het verschillen uit gaan maken.

joep

#142
Eigenlijk een berg werk 8 stuks! Zal dan ook niet voorstellen om er een platenspeler in het geheel te betrekken. Gisteren hoorde ik van William Dat de UD5006 van hem duidelijk de mindere was van zijn SA-15. Dus een UD in de test daar heb ik geen behoefte aan. Verrassend was dan ook de uitkomst van de test met de mensen van de Etude club tussen de cd, lp en het streaken.

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,3514.1785.html

renes59

Volgens mij heeft iedereen nu gestemd?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

SmauG

Rob moet nog stemmen.
Zijn al wel twee zekerheidjes bekend, ra ra welke  :angel:
Lijkt me mooi als er iets heel swingends of iets enorm groots bijkomt  :-D

renes59

#145
Voor mij een nieuwe belevenis, de gekozen muziek. Sting, Tori Amos en Trijntje Oosterhuis ken het eigenlijk niet zo goed.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Cornelis1921

Citaat van: renes59 op maart 14, 2013, 08:59:18
Voor mij een nieuwe belevenis, de gekozen muziek. Sting, Tori Amos en Trijntje Oosterhuis ken het eigenlijk niet zo goed.
Geldt ook voor mij. Ken Trijntje en Sting van repectievelijk radio en TV en M&Gs, maar ik heb nog nooit onder deze omstandigheden gehoord. Tori Amos heb ik thuis op CD, al is het net niet dit nummer, dus dat wordt ook een eerste echte kennismaking.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Citaat van: Cornelis1921 op maart 15, 2013, 01:51:00
Geldt ook voor mij. Ken Trijntje en Sting van repectievelijk radio en TV en M&Gs, maar ik heb nog nooit onder deze omstandigheden gehoord. Tori Amos heb ik thuis op CD, al is het net niet dit nummer, dus dat wordt ook een eerste echte kennismaking.

hello Hoera, ik heb een cd die Cor nog niet heeft  hello  byebye  clown1

xander32

Citaat van: jowa op maart 15, 2013, 07:37:51
hello Hoera, ik heb een cd die Cor nog niet heeft  hello  byebye  clown1
... ik heb een kast vol met albums die Cor niet heeft ... Maar zo snel het klassieke werken betreft is Cor maar moeilijk te toppen :wink:.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *