Marantz CD 6004 als loopwerk.

Gestart door KayaRahnee, februari 23, 2013, 23:51:20

Vorige topic - Volgende topic

KayaRahnee

Ik heb me onlangs een Eastern Electric MiniMax Tube DAC plus gekocht.
Nu vraag ik me af, indien ik mijn marantz CD 6004 speler aan deze DAC ga koppelen, of deze mijn CD speler naar een hoger niveau zal brengen.
M.a.w. wat mag ik hier van verwachten?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maus

Als het zo simpel is, waarom probeer je het niet? :)

KayaRahnee

Je hebt helemaal gelijk maar soms is er een maar...........zal ik even uitleggen.
Reeds een hele tijd zijn er hier werken in huis in uitvoering en deze vorderen nauwelijks.
Zolang deze werken niet voltooid zijn wil/kan/durf ik mijn set niet opstellen.
Ik ben dus momenteel zo goed als "muziek loos", maar wel erg nieuwsgierig wat ik mag verwachten van bepaalde dingen ............. het duurt me allemaal wat lang ......... vandaar mijn vraag naar verwachtingspatroon toe.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /

renes59

Heb je een koptelefoon en past deze in de DAC?, zo nee houdt het op.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

KayaRahnee

Citaat van: renes59 op februari 24, 2013, 00:31:59
Heb je een koptelefoon en past deze in de DAC?, zo nee houdt het op.

?

renes59

Je kunt het dan toch beluisteren via een koptelefoon, als er verschillen zijn hoor je ze dan ook. Hoef je niks te installeren, op tafel zetten cd erin en spelen maar, het zijn maar 2 apparaten. Moet er wel een koptelefoon uitgang op de dac zitten.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus

Precies :) Er zit verschil in kan ik je vertellen, of het groot of klein is ligt aan alle factoren, vooral hoe hoog je zelf de lat legt.

KayaRahnee

Citaat van: Maus op februari 24, 2013, 11:21:15
Precies :) Er zit verschil in kan ik je vertellen, of het groot of klein is ligt aan alle factoren, vooral hoe hoog je zelf de lat legt.

Ja, de lat kan altijd hoger worden gelegd hé, maar wat mij interesseert is dat de DAC in deze een meerwaarde zou hebben.
Blijkt van wel, dus kabeltje kopen en de CD speler koppelen aan de DAC.

JohnWx

als het goed is klinkt het anders door het buisje, sommige noemen het een prettige vervorming en klinkt als iets warmer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

KayaRahnee

Citaat van: John Wx op februari 24, 2013, 11:49:16
als het goed is klinkt het anders door het buisje, sommige noemen het een prettige vervorming en klinkt als iets warmer

Als dat zo zal zijn ziet het er prima uit, de Marantz CD 6004 klinkt lekker maar mag voor mij zeker wat warmere klanken geven.

Maus

Je kunt een kant van een tulp snoertje gebruiken toch? dan hoef je die niet te kopen.