Marantz MA24 Stello HP100 vreemd probleem

Gestart door Marantz MA24, februari 23, 2013, 22:11:07

Vorige topic - Volgende topic

Marantz MA24

Hallo, ik ben "nieuw" hier , heb in het verleden een account gehad, maar die krijg ik met geen mogelijkheid meer aan de praat.  ( Inlognaa,m vergeten, oud email adres, jaren ertussen etc. etc.)

Ik ben sinds vandaag de totste bezitter van een set Marantz MA24 , ze lijken echt nog helemaal perfect, tot ik zojuist besloot mijn Stello HP100 hoofdtelefoonversterker met pre-outs te proberen: waar het normaal 6 a 7 seconde duurt voor het relays van de MA24 de versterker inschakelt, duurde het nu ineens bijna een minuut.
Me een hoedje geschrokken, heb ik de boel losgehaald, de MA24 "los" ingeschakeld: 6 - 7 seconde later...klik...aan, een Marantz Pm17mkii als pre eraan , 6 -7 seconde later...klik...aan, een Meier Audio Corda Opera hoofdtelefoonversterker eraan, 6 - 7 seconde later...klik...aan, toch maar weer de Stello HP100 eraan......40 seconde....50 seconde ....klik...aan.
Het LIJKT er dus op dat de Stello de schuldige is, maar kan dit? En als dit zo is, kan het dan kwaad voor mijn MA24's en/of mijn hoofdtelefoons? ( dat het ding een lel gelijkstroom uitstuurt oid? Ik zeg maar wat, ik ben geen technicus)

Tot slotte nog een vraag aan de technici hier: De MA24 zijn inmiddels 20 jaar oud, ze lijken, buiten het hierboven bechreven euvel echt nog als nieuw: Geen brom, geen ruis, geen plop bij in/uitschakelen etc. etc.
Desalnietemin lijkt het me geen overbodige luxe de dingen een keer te laten reviseren, is er iemand hier die hiervoor een adres weet , liefst in de regio den bosch/nijmegen.

SB_Marantz

Heb jij even mazzel dat ik onder de rook van Nijmegen woon.  :-D

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marantz MA24

Hoi S.B._Marantz,

Ik ken je reputatie ( niets dan goeds  :lol: ) zit nu al heel de avond lekker muziek te  op de MA24's ze lijken het geweldig te doen, op het in mijn openingspost genoemde probleem na (wat zich dus alleen manifesteert met de Stello als voorversterker)
Als je bereid zou zijn de MA24's en misschien de stello (erg raar dat 2 andere voorversterkers geen problemen geven) na te kijken. ( Of te reviseren indien nodig) zou ik je erg dankbaar zijn!

Ik stuur je en PM met mijn email adres, ik hor het wel!

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op februari 23, 2013, 23:43:30
Heb jij even mazzel dat ik onder de rook van Nijmegen woon.  :-D

klusje voor Junior
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz MA24

Het gaat opgelost worden, de Stello laat ik even voor wat het is, maar de MA24's worden geserviced  :-)

SB_Marantz

Bestelling is gedaan.

Niet door junior JJ , die is aan het super Mario-en.  :schater:
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marantz MA24

Citaat van: SB_Marantz op februari 25, 2013, 00:32:16
Bestelling is gedaan.

Mooi! Ik kan nie wachten, als ze klaar zijn zal ik mijn set wel posten hier ergens op t forum.

SB_Marantz

Revisie proces MA-24:

Bij blok 1 ging het relais opeens stuk wat me op een dwaalspoor zette.
Uiteindelijk kwam ik erachter dat het mechanisme stuk was waardoor het relais niet volledig meer kon aantrekken en de maak contacten niet meer haalde.
Geen signaal, dus een nieuw relais geplaatst.

Verder alle elco's vervangen en alles opnieuw opgesoldeerd.
Bias en offset afgesteld en een functie test met een sinus en een blokgof.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Paar meter tin was wel nodig:

Erg goede lijm om een paar grotere elco's vast te zetten.
Totaal niet nodig.....

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Morgen de andere afmaken en eens voor de gein beneden aansluiten.

Ben een paar foto's kwijt zie ik maar dat zal de pret niet drukken denk ik zo.....

Afregelen:

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marantz MA24

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

stupid Plaatjes zijn het Wilfred, prachtige plaatjes: vintage marantz 4ever! hello pompom notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz MA24

Ik heb ze vandaag weer op kunnen halen.

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM