Hoe Blu-Ray best aansluiten op de receiver?

Gestart door Potrel, februari 21, 2013, 11:39:56

Vorige topic - Volgende topic

Voorn

Zijn er mensen op dit forum die vanwege beter geluid hun blurayspeler met twee kabels aan hebben gesloten en ervaren jullie daadwerkelijk verschil? Ik heb een kabel over en lijkt me een leuk experiment, maar het lijken me gewoon nullen en eentjes die door de kabel gaan en dat kan bijna geen verschil maken. Ik hoop op reacties!
PM8005, Sr6015, UD7007, Sony UBP-X800m2, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

RHK

Citaat van: Voorn op november 17, 2024, 10:15:45Zijn er mensen op dit forum die vanwege beter geluid hun blurayspeler met twee kabels aan hebben gesloten en ervaren jullie daadwerkelijk verschil? Ik heb een kabel over en lijkt me een leuk experiment, maar het lijken me gewoon nullen en eentjes die door de kabel gaan en dat kan bijna geen verschil maken. Ik hoop op reacties!

Ik heb op mijn Panasonic speler 2 HDMI uitgangen, 1 video en 1 audio. Zo heb ik het ook aangesloten.1 HDMI naar de LG en 1 naar de AV7706. Prachtig beeld en goed geluid. Andere aansluitingen heb ik daarom nooit uitgeprobeerd, de aparte HDMI uitgangen zitten er niet voor niks op dacht ik zo.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Bedrading schema van hdmi veranderd niet bij gebruik van beeld en geluid  separaat door sturen.

Er wordt niets "beter" dan alles via 1 hdmi aansluiting.

Het zou kunnen dat er een beamer gebruikt wordt die alleen beeld doet, dan is het zinvol om beeld en geluid separaat te hebben, anders heeft het geen voordelen, of nadelen.

Voorn

Ik heb inmiddels mijn bluray spelers met 2kabels aangesloten en ik krijg niet de indruk dat het verschil maakt en als het al zo is is het minimaal. Maar goed als ik het niet had geprobeerd had ik het niet geweten en ik vind dit wel een betere manier van aansluiten. Ik denk namelijk dat een reciever tussen het scherm en de bron een stoorzender zou kunnen zijn en idd ben ik het eens dat er niet voor niks 2hdmi uitgangen op het apparaat zitten. Ik kon hier op het forum ook eigenlijk weinig vinden over dit onderwerp, dat had anders geweest wanneer er wel veel winst in beeldkwaliteit te halen was lijkt mij.
PM8005, Sr6015, UD7007, Sony UBP-X800m2, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

CBdicX

Citaat van: Voorn op november 20, 2024, 07:30:34Ik heb inmiddels mijn bluray spelers met 2kabels aangesloten en ik krijg niet de indruk dat het verschil maakt en als het al zo is is het minimaal. Maar goed als ik het niet had geprobeerd had ik het niet geweten en ik vind dit wel een betere manier van aansluiten. Ik denk namelijk dat een reciever tussen het scherm en de bron een stoorzender zou kunnen zijn en idd ben ik het eens dat er niet voor niks 2hdmi uitgangen op het apparaat zitten. Ik kon hier op het forum ook eigenlijk weinig vinden over dit onderwerp, dat had anders geweest wanneer er wel veel winst in beeldkwaliteit te halen was lijkt mij.

Zoals ik al vertelde, er zit geen verbetering in, 2 hdmi's heeft alleen nut in specifieke toepassingen.
90% van alle hdmi apparatuur heeft 1 hdmi aansluiting, even speciale game of 8k hdmi's niet mee gerekend.
Voor het geluid doet het helemaal niets, maar dat zal jij zelf ook gemerkt hebben.

Een receiver is geen stoorzender, dat is de partner 😁

RHK

Citaat van: CBdicX op november 19, 2024, 22:40:07Bedrading schema van hdmi veranderd niet bij gebruik van beeld en geluid  separaat door sturen.

Er wordt niets "beter" dan alles via 1 hdmi aansluiting.

Het zou kunnen dat er een beamer gebruikt wordt die alleen beeld doet, dan is het zinvol om beeld en geluid separaat te hebben, anders heeft het geen voordelen, of nadelen.

Ook zonder beamer,heeft het voor mij zin om 2 HDMI aansluitingen te gebruiken. Bij het spelen van een cd hoef je dan niet je tv aan te zetten. maar ik begrijp wat je bedoelt.  8-)
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*

CBdicX

Citaat van: RHK op november 20, 2024, 10:54:55Ook zonder beamer,heeft het voor mij zin om 2 HDMI aansluitingen te gebruiken. Bij het spelen van een cd hoef je dan niet je tv aan te zetten. maar ik begrijp wat je bedoelt.  8-)

Als je de CD aansluit op de receiver hoef je toch ook geen TV aan te zetten..... :-P  :-D

RHK

Citaat van: CBdicX op november 20, 2024, 13:08:34Als je de CD aansluit op de receiver hoef je toch ook geen TV aan te zetten..... :-P  :-D

Ik gebruik ze gewoon alle 2.  8-)

CBdicX

Citaat van: RHK op november 20, 2024, 16:48:43Ik gebruik ze gewoon alle 2.  8-)

Een naar de receiver, en een naar de  tv ?

RHK