Marantz pm15s1 ; aparte phono-voorversterker aanschaffen ??

Gestart door Tijn, februari 17, 2013, 08:29:18

Vorige topic - Volgende topic

Tijn

Hallo,

Ben een enorme vinyl-liefhebber en heb momenteel een pm15s1 eindversterkt door een vt50 (audio research). Nu kan ik een aansluitende audioresearch ph1 (phono-voorversterker) kopen echter vraag ik mij af of dit weldegelijk verschil gaat maken met de eindtrap in de pm15. Ik kan mij voorstellen dat een aparte voorversterker wel wat kan verbeteren echter doet de ph1 dat ook ?? Omdat hij aansluit bij de eindversterker ( met name qua vormgeving ) ben ik hier mee in aanraking gekomen, echter moet het natuurlijk wel inhoudelijke meerwaarde hebben ??

Alvast super bedankt !!

JohnWx

Citaat van: Tijn op februari 17, 2013, 08:29:18
Hallo,

Ben een enorme vinyl-liefhebber en heb momenteel een pm15s1 eindversterkt door een vt50 (audio research). Nu kan ik een aansluitende audioresearch ph1 (phono-voorversterker) kopen echter vraag ik mij af of dit weldegelijk verschil gaat maken met de eindtrap in de pm15. Ik kan mij voorstellen dat een aparte voorversterker wel wat kan verbeteren echter doet de ph1 dat ook ?? Omdat hij aansluit bij de eindversterker ( met name qua vormgeving ) ben ik hier mee in aanraking gekomen, echter moet het natuurlijk wel inhoudelijke meerwaarde hebben ??

Alvast super bedankt !!

om wat voor draaitafel gaat het
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Tijn

Thorens td 124 mk1 met Denon 103R (element); hier zit voldoende kwaliteit achter om dit te willen terugvinden in mijn versterking.

Maus

Dat zul je echt zelf moeten proberen denk ik... Er zijn er hier weinig die de pre van de PM15 kennen.

JohnWx

Citaat van: Tijn op februari 17, 2013, 18:20:18
Thorens td 124 mk1 met Denon 103R (element); hier zit voldoende kwaliteit achter om dit te willen terugvinden in mijn versterking.

Dat is mooi en misschien die "upgrade" waard
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Tijn

Het gaat er mij meer eigenlijk om of de audio research ook daadwerkelijk een upgrade is tav de marantz.

JohnWx

Citaat van: Tijn op februari 20, 2013, 22:12:16
Het gaat er mij meer eigenlijk om of de audio research ook daadwerkelijk een upgrade is tav de marantz.

upgrade ? neem is contact op met Henk uit Sneek en vraag wat de voordelen zijn

pietjepc

stupid Dan weet je inderdaad gelijk hoe het zit :yes: Tevens zou het leuk zijn als je zijn bevindingen hier zou posten...
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

SmauG

Ik had eerder begrepen dat de phonopre in de PM15 er wel eentje is van bovengemiddelde kwaliteit. Of dit genoeg is, hangt af van je eisen, maar ook van de bron.

Ik heb mij laten vertellen dat er versterkers zijn (MF A5/M6i) welke een interne phonotrap aan boord hebben welke niet snel te overtreffen is en als er een prijskaartje aangehangen mocht worden, deze richting de €600,- ging om te overtreffen (bron: Rik Stoet)

Hiermee wil ik aangeven dat niet al het geintergreerde spul per definitie slecht is.
Ik volg je ervaringen en hoor graag hoe je bent gevaren.

Zoldar

mooie set!

is de ph1 niet te leen? de pm15 heb je al dus een schoot out is makkelijk te doen  pompom

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden