Geluid televisie over DALI speakers

Gestart door Stephn, februari 12, 2013, 17:18:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Stephn

Help!

Al een aantal weken de trotse eigenaar van een Marantz SR 5007 i.c.m. Dali Fazon speakers.

Alleen zou het zo leuk zijn als het geluid van de televisie over mijn speakers gaat.. Aangezien ik films download en stream naar mn televisie geeft dit toch een andere beleving als enkel het geluid van mijn tv.

Wie o wie kan mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar krijg?

Heb er zelf weinig verstand van dus hoop op een reactie!

Groet!

SmauG

De meeste moderne TV's hebben een Toslink uitgang welke via optische kabel een audio signaal naar je receiver kan transporteren. De meeste receivers hebben ook wel een optical input aan boord.

Als dat niet werkt, dan direct je computer aan de receiver hangen middels een usb geluidskaart of dac.

RoGEK

of de ARC gebruiken als je tv dat ondersteund.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Stephn

Het is een JVC (ja, je leest het goed  :-D), 3 jaar oud.. Dus niet echt meer van deze tijd.

Begrijp niet helemaal hoe ik mijn versterker aan dien te sluiten op mijn televisie, in die zin, er zit een HDMI in ARC achterin mijn Marantz en op HDMI ingang 1 van mijn televisie.

Of gaat er hier al iets fout?

Niber

Dat lijkt me goed te gaan...

Maar waarme speel je je films af?

Geef eens een lijstje van je gebruikte apparaten.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2