Kwaliteit DAC NA7004

Gestart door schieper, februari 12, 2013, 00:25:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

schieper

Collegae,

Ik overweeg al een tijdje om mijn CD speler (5001) te upgraden naar iets beters. Nu had ik bedacht om een NA7004 aan te schaffen. Deze heeft een hoogwaardigere DAC als de huidige CD-speler. Andere alternatieven zijn een losse DAC of een nieuwe CD speler. Maar dan denk ik aan een iets uit de KI pearl lite lijn of een een SA-15 maar ik hoef geen SACD speler en ik denk dat ik 1300-1700 eigenlijk best wel te veel vind voor een CD speler. Wat denken jullie er van?

Ik kijk alt uit naar jullie meningen en reacties.
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Maus

Een losse DAC lijkt me goedkoper dan een andere speler. Bovendien kun je dan meerdere bronnen gebruiken :)

JohnWx

Citaat van: Maus op februari 12, 2013, 00:47:51
Een losse DAC lijkt me goedkoper dan een andere speler. Bovendien kun je dan meerdere bronnen gebruiken :)

Toekomst gericht  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Afhankelijk van de staat van de CD5001; hoeveel uren heeft het loopwerk en de laser al voor z`n kiezen gehad? Als die aan het einde van hun rit zijn, kan je m.i. nu beter investeren in een nieuwe degelijke cdp. Wanneer dat dan een SA15s2 betreft, kan je deze ook nog eens inzetten als externe dac.

En ik weet heel zeker dat je die voor minder dan €1300,- kan scoren (new). Tweedehands voor minder dan €1000,- ...


De NA7004 schijnt nogal een behoorlijk aantal beperkingen te hebben (o.a. niet gapeless afspelen en niet snel vooruit- dan wel achteruit skippen). Probleem is dat er momenteel in die prijsklasse, m.i. geen streaming componenten te koop zijn die het vervolgens beter doen ... Wil je iets goed ga je weer richting 2 mille ... Daar zal ongetwijfeld een verandering in komen (complete en goede streamers in alle prijsklasses), maar zover is het nog niet.

JohnWx

op MP staat een SONY QS DVP 905 van Medevoort voor 70 euro incl. verzending  :?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

schieper

Bedankt voor de tips. Ik heb de cd niet super veel gebruikt dus " vermoed"  dat het draaien prima is.

In de prijsrange van max 800-1000, puur CD. Wat zouden jullie adviseren op het gebeid van DAC of een CD speler?
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Marvin

1000€ ? Leuk stille computer met een degelijke geluidskaart. 


--Verstuurd zonder netwerk--

xander32

Citaat van: schieper op februari 12, 2013, 18:04:18
Bedankt voor de tips. Ik heb de cd niet super veel gebruikt dus " vermoed"  dat het draaien prima is.

In de prijsrange van max 800-1000, puur CD. Wat zouden jullie adviseren op het gebeid van DAC of een CD speler?
Pas op de plaats maken totdat er in die prijsklasse streamers worden geleverd waarmee je niet allerlei concessies hoeft te doen :yes:.

JohnWx

Citaat van: schieper op februari 12, 2013, 18:04:18
Bedankt voor de tips. Ik heb de cd niet super veel gebruikt dus " vermoed"  dat het draaien prima is.

In de prijsrange van max 800-1000, puur CD. Wat zouden jullie adviseren op het gebeid van DAC of een CD speler?

Zou lid worden van HT forum  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Niber

Heeft de NA7004 niet dezelfde DAC als de Pearl Lite cd-speler?
Volgens mij kan je de NA ook als DAC inzetten door de digitale (optische?) ingang. Heb je mooie streaming en de cd-speler nop een hoger niveau.

Wat je wel moet bedenken is of je met de "beperkingen" van de NA7004 kunt leven zoals Xander die beschreef.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

schieper

Citaat van: Niber op februari 12, 2013, 20:56:02
Heeft de NA7004 niet dezelfde DAC als de Pearl Lite cd-speler?
Volgens mij kan je de NA ook als DAC inzetten door de digitale (optische?) ingang. Heb je mooie streaming en de cd-speler nop een hoger niveau.

Dat zag ik ook en daarom leek het mij wel een slim idee. Streaming is niet zo belangrijk voor mij maar meer leuk. De DAB en internetradio. Dat lijkt me gaaf. Maar ik kan niet goed inschatten hoe de DAC van de 7007 zich verhoud tot een pearl lite, losse DAC of andere CD speler.
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

i2Paq

Ondanks zijn beperkingen ben ik erg in mijn nopjes met de NA.

Alleen die k*tsoftware..., voor een dergelijk bedrijf had ik meer/beter verwacht.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

JohnWx

Citaat van: i2Paq op februari 14, 2013, 22:32:51
Ondanks zijn beperkingen ben ik erg in mijn nopjes met de NA.

Alleen die k*tsoftware..., voor een dergelijk bedrijf had ik meer/beter verwacht.

zijn altijd gebruikers fouten  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RoGEK

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Xplod

Citaat van: i2Paq op februari 14, 2013, 22:32:51
Ondanks zijn beperkingen ben ik erg in mijn nopjes met de NA.

Alleen die k*tsoftware..., voor een dergelijk bedrijf had ik meer/beter verwacht.

stupid
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable