Bi-Amping via surround uitgang?????????

Gestart door SMarcel, februari 11, 2013, 11:59:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Maus

Je kunt de volumes van de fronts en backs toch instellen?

Marvin

Als je ze als back gebruikt wel, maar koppel je ze als front dan gaat het met de front settings mee.
Maar nu begin ik zelf ook te lallen in de ruimte...  :-D

JohnWx

Citaat van: marvin op februari 11, 2013, 21:27:52
Als je ze als back gebruikt wel, maar koppel je ze als front dan gaat het met de front settings mee.
Maar nu begin ik zelf ook te lallen in de ruimte...  :-D
Lallen en hoe ben je verkleed
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maus


Marvin


Maus

Daar moet je er veel van op hebben wil je gek gaan doen.

Marvin

Inderdaad, lekker rustig aan op de maandag.
Maar daarom staat de koelkast ook helemaal vol, morgen toch vrij....  :-D

Maus

Hahaha! Ik moet morgen juist werken maar ik heb een tap op het werk. En iemand die het op bestelling voor me maakt en dat voor niets! 



;)

bas focal marantz

Wordt mij vriendelijk verzocht  om bij de vraag van de TS te blijfen en dan houd ik eindelijk eens me mond en gaan jullie helemaal oftopic  violent1



Maus

We wachten in spanning af naar de bevindingen van de TS ;)

RoGEK

Citaat van: bas focal marantz op februari 11, 2013, 23:01:44
Wordt mij vriendelijk verzocht  om bij de vraag van de TS te blijfen en dan houd ik eindelijk eens me mond en gaan jullie helemaal oftopic  violent1

:schater: notworthy

geniaal... ik wilde al niks meer zeggen :D
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Marvin

Na 10 flesjes neem ik het allemaal niet zo nauw meer...  clown1

RoGEK

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

Citaat van: marvin op februari 11, 2013, 23:10:51
Na 10 flesjes neem ik het allemaal niet zo nauw meer...  clown1

nauw is effe spugen M.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bas focal marantz

Citaat van: SMarcel op februari 11, 2013, 11:59:56
Beste collega audio liefhebbers,

Ik heb een vraag m.b.t. Bi-Amping.

Op de surround versterkers zit de luidspreker uitgang voor de front en voor surround.

Nu wil ik graag weten of je middels deze uitgangen kunt gaan "Bi-Ampen", dus de front uitgang gebruiken voor bijvoorbeeld de laagsectie van de luidspreker en de surround uitgang voor de mid-hoog sectie van de luidspreker?

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Marcel
Oke nieuwe poging .

Je noemt geen specifieke receiver

Ik heb nog eens nagedacht .
Sommige surround receivers zijn 9.1 of 11.1    , front en front high en dan zou het welleens kunnen om je laag aan te sturen via front en je mid/high via front high .

Ook als je een 7.1 receiver hebt zou het mogenlijk moeten zijn als je de optie kan nemen op je receiver om je rear speakers fullrange te laten spelen .

Nu is het wel weer zo dat de kans groot is dat het signaal voor die andere kanalen dan front eerst AD wordt gemaakt die dan onbewerkt door de dsp gaan en dan weer door de DA gaan alvoor dat naar de versterker wordt gestuurd .