Stukkie wijzer geworden vandaag:
Geluisterd op een PM7004 (volgens spekkie99 zo goed als vergelijkbaar met m'n pm7200) icm een CD6004.
Audio Physic Yara II Classic : Mijn god.... dat stereobeeld.... gewoon bijna belachelijk hoe breed gewoon buiten de luidsprekers..... erg strak laag, niet rockbottom diep maar voor wat lekker jazz muziek met contrabas ineens wel verrassend strak en precies.
B&W 684: Voor mijn gevoel een wat vreemd geluid.... missend sprankeling in het hoog en gepushed mid.
KEF Q500: Heel veel overeenkosten met de Yara.. iets minder detail in het stereobeeld maar wel overall erg goed..
Monitor Audio Silver RX6: Veel laag, naar mijn idee iets ongecontroleerd en dus levensgevaarlijk voor in mijn huiskamer (snel last van staande golven).
Was iig erg interessante luister middag...
Vanalles geluisterd: Sade, Direstraits, Supertramp en nog diverse jazz nummers....
Al met al heel erg onder de indruk van de Yara II Classics..
En ook zeer zeker van de Q500 in de prijsklasse tot ongeveer 1000 europ voor een set
Inderdaad, iets meer body in het laag zou misschien mogen maar denk dat dat in mijn woonkamer vanzelf goed komt....
oja,
klein leuk weetje.... er staat bij hun een PM17 MK2 KI