receiver gebruiken als tuner ?

Gestart door retriever, februari 06, 2013, 09:08:57

Vorige topic - Volgende topic

retriever

Mag je een stereo-receiver gebruiken als tuner ?  Hem dus aansluiten via de tape-out aan een stereo versterker zonder dat er luidsprekers aan de receiver zelf zijn aangesloten.
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

thepioneer

Ja dat kan hoor, geen enkel probleem.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: thepioneer op februari 06, 2013, 09:18:03
Ja dat kan hoor, geen enkel probleem.

Stel dat je hem gebruikt als recorder komt op het zelfde neer alleen signaal gaat nu naar je versterker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

En toch zit er een verschil in tape-out en pre-out. Maar welk verschil?  HLP
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marvin

Pre-out is een gestuurde uitgang, tape is een vast signaal.

--Verstuurd zonder netwerk--

retriever

De receiver is een sr5023, als versterker gebruik ik een pm 7004, Heb onlangs een paar b&w 683's gekocht en de sr5023 lijkt me wat licht om deze aan te sturen, daarom heb ik een pm7004 aangeschaft.  Weliswaar ben ik zeer tevreden over het tuner gedeelte van de de sr5023. Bovendien past deze wat betreft het design perfect bij de pm7004.  Allemaal alvast bedankt voor jullie reactie.  :-)
versterker pm7004 / pm15S2, cd onkyo c-7070,  speakers B&W 683, Boston Acoustics A26, monitor audio BX2, phono Reloop RP 6000 MK 6 B, sub B&W 610 XP.

pameijer

Citaat van: marvin op februari 06, 2013, 14:58:30
Pre-out is een gestuurde uitgang, tape is een vast signaal.

--Verstuurd zonder netwerk--

Vast signaal op max. volume?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: retriever op februari 06, 2013, 15:04:28
De receiver is een sr5023, als versterker gebruik ik een pm 7004, Heb onlangs een paar b&w 683's gekocht en de sr5023 lijkt me wat licht om deze aan te sturen, daarom heb ik een pm7004 aangeschaft.  Weliswaar ben ik zeer tevreden over het tuner gedeelte van de de sr5023. Bovendien past deze wat betreft het design perfect bij de pm7004.  Allemaal alvast bedankt voor jullie reactie.  :-)

De PM 7004 heeft 10 watt minder vermogen  :-o dan de SR5023

Je B&W's hebben een rendement van 90db om een kamer vol mee te vullen heb je meer dan zat
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

10w minder vermogen maar klinkt waarschijnlijk 10x echter ;D

JohnWx

Citaat van: Maus op februari 06, 2013, 18:17:35
10w minder vermogen maar klinkt waarschijnlijk 10x echter ;D

die mag je uitleggen ?

blijft toch 10 watt minder dat is een feit of komt er weer het verhaal dat er verschil in versterkers is zonder onderbouwing

JohnWx

Met deze speaker word er totaal geen vermogen gevraagd in een woonkamer of hij moet 12 x 40 wonen

Maus

Oren gebruiken in plaats van vermogens op papier vergelijken.

Had overigens nog steeds een optie open staan voor een meeting.

JohnWx

Citaat van: Maus op februari 06, 2013, 19:26:57
Oren gebruiken in plaats van vermogens op papier vergelijken.

Had overigens nog steeds een optie open staan voor een meeting.

Die meetings zijn al zo vaak geweest is overal terug te lezen op 3 fora en niemand kon er ook maar 1 tussen uit halen, dus die moeite ga ik niet meer doen

En zolang ik bij al die Audioclubs ACN ACMN Velsen etc. andere kabels andere versterker gebruikte (van een Accuphase E-210 met Siltech naar een standaard Denon of Marantz met dropveters) na de pauze en niemand maar ook werkelijk niemand merkte iets op ook mensen die nu groot zijn in de handel en opname techniek zegt mij genoeg, terwijl de heren wel elke kabel konden definieren en vertelde ik haal het erzo uit  :angel: verteld ze trots in de pauze
En op het einde zeiden nou je merkt het wel een Accuphase maar jullie hadden ook nog een instap Denon mee voor nood zeiden jullie, ja daar luister je al een uur naar  pompom