Internetradio versus radio via UPC

Gestart door janstr, februari 05, 2013, 11:12:31

Vorige topic - Volgende topic

janstr

Beste mensen, Tot voor kort luisterde ik altijd naar radio via UPC. Aaansluiting: coax op een Kenwood sterio versterker/receiver. Momenteel luister ik internetradio via een Sonos systeem dat analoog is aangesloten op mijn nieuwe Marantz PM6004. Ik heb bewust niet voor een AV receiver gekozen omdat iedereen zegt dat het geluid via een versterker beter is. Nu is dat misschien zo als het cd's betreft, maar ik heb de indruk dat de kwaliteit van de radio nu minder is. Wat ik absoluut zeker weet is dat ik het volume een stuk verder moet opschroeven om de muziek even hard te spelen. Bij het spelen van een cd reageert het volume wel ongeveer zoals het bij mijn oude receiver was.

Kan iemand beamen en technisch verklaren waarom internetradio slechter zou klinken dat radio via de kabel?

JohnWx

Citaat van: janstr op februari 05, 2013, 11:12:31
Beste mensen, Tot voor kort luisterde ik altijd naar radio via UPC. Aaansluiting: coax op een Kenwood sterio versterker/receiver. Momenteel luister ik internetradio via een Sonos systeem dat analoog is aangesloten op mijn nieuwe Marantz PM6004. Ik heb bewust niet voor een AV receiver gekozen omdat iedereen zegt dat het geluid via een versterker beter is. Nu is dat misschien zo als het cd's betreft, maar ik heb de indruk dat de kwaliteit van de radio nu minder is. Wat ik absoluut zeker weet is dat ik het volume een stuk verder moet opschroeven om de muziek even hard te spelen. Bij het spelen van een cd reageert het volume wel ongeveer zoals het bij mijn oude receiver was.

Kan iemand beamen en technisch verklaren waarom internetradio slechter zou klinken dat radio via de kabel?

kan zijn dat sommige internet stations lagere kwaliteit geven dus mp3 nivo 128kbps of zelfs minder en dat verlies je aan dynamiek en in het hoog dus wat vlakker platter als je er echt naar luistert voor achter grond prima
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Janver

Heb je de Sonos op vast volume staan?Mijn Sonos speelde nooit significant zachter dan een andere analoge bron.

Er zijn veel middelmatige zenders, maar bijv. Radio2 moet toch vrij tot erg goed klinken. Daarnaast bijv. Linn Radio moet helemaal super klinken.
Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

Citaat van: Janver op februari 05, 2013, 19:19:17
Heb je de Sonos op vast volume staan?Mijn Sonos speelde nooit significant zachter dan een andere analoge bron.

Er zijn veel middelmatige zenders, maar bijv. Radio2 moet toch vrij tot erg goed klinken. Daarnaast bijv. Linn Radio moet helemaal super klinken.

Ja aanbod kan zo verschillend zijn

Heb een AC Ryan Playon!HD 2 met kwart terrabyte (klinkt meer als 250gb  :roll: ) en aanbod is van 32kbps tot 256kbps maar voor beetje te luisteren en te lezen is 128 het minimale maar vooral complexe muziek of rock op pop kan wel is beroerd klinken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

janstr

Citaat van: Janver op februari 05, 2013, 19:19:17

Misschien een domme vraag, maar wat is lynn rado?

xander32

Citaat van: janstr op februari 21, 2013, 21:15:33
Misschien een domme vraag, maar wat is lynn rado?
De naam van een internet radio zender, met een Classic, Pop en Jazz variant.
Indien je een bluesliefhebber bent; Charlietown Blues (tip!).

janstr

Citaat van: xander32 op februari 21, 2013, 21:38:12
De naam van een internet radio zender, met een Classic, Pop en Jazz variant.
Indien je een bluesliefhebber bent; Charlietown Blues (tip!).
Ik heb het inmiddels helemaal ontdekt. Wat een fijne zenders, zonder geklets meer tussendoor. En wat klinkt die muziek prachtig op mijn nieuw aangeschafte pm6004 en kef q500. Met Shazam op de Iphone kan ik meteen zien welke artiesten er spelen en zingen. Dank voor de tip.