Ervaringen met de NR1603?

Gestart door Carlo, januari 30, 2013, 14:39:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Carlo

Hoi, hoi.

Ik wil op termijn mijn huidige SR7300 gaan vervangen door een andere Marantz. Kijk met name films, maar houd ook van een mooi stuk muziek - vooral singer songwriters; film/muziek schat ik op 60/40. Ik heb als fronts nu de MA radius 270hd. Uiteraard wil ik zelf ook nog gaan luisteren, maar zijn er wellicht op het forum ervaringen over de NR1603 te delen? En, zullen deze het in voldoende mate doen met het oog op de speakers?

Gekke is dat in de ene winkel zegt men dat het prima kan met die 1603 en in een andere winkel adviseren ze weer juist dit niet te doen. Hopelijk kan ik op dit forum wat meer tips en ervaringen horen.

Alvast bedankt.

Vrgr.
Carlo

JohnWx

Citaat van: Carlo op januari 30, 2013, 14:39:38
Hoi, hoi.

Ik wil op termijn mijn huidige SR7300 gaan vervangen door een andere Marantz. Kijk met name films, maar houd ook van een mooi stuk muziek - vooral singer songwriters; film/muziek schat ik op 60/40. Ik heb als fronts nu de MA radius 270hd. Uiteraard wil ik zelf ook nog gaan luisteren, maar zijn er wellicht op het forum ervaringen over de NR1603 te delen? En, zullen deze het in voldoende mate doen met het oog op de speakers?

Gekke is dat in de ene winkel zegt men dat het prima kan met die 1603 en in een andere winkel adviseren ze weer juist dit niet te doen. Hopelijk kan ik op dit forum wat meer tips en ervaringen horen.

Alvast bedankt.

Vrgr.
Carlo

Waarom zou het niet gaan wat gaven ze op als wel en niet

Het is geen moeilijke speaker om aan te sturen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Carlo

Citaat van: John Wx op januari 30, 2013, 15:06:18
Waarom zou het niet gaan wat gaven ze op als wel en niet

Het is geen moeilijke speaker om aan te sturen

Vooral wordt gezegd dat het aan het mindere vermogen zou liggen; idee van dat een auto met grote motor lekkerder rijd met 50 km/uur, dan een auto met een kleinere inhoud. Ik kon dat op zich wel begrijpen. Alleen wat ook meespeelt is dat de 1603 qua hoogte mooi zou passen op een ud5007. Dat geeft dan weer meer ruimte voor een centrespeaker van MA. Andere kant is ook de sr6007 qua looks erg mooi en heeft welicht wat meer functies.

Graag jullie meningen.

Carlo

Marvin

7300 kapot?


--Verstuurd zonder netwerk--

RoGEK

Ik heb een nr1603 in onderstaande setup.

Weet niet hoe mijn oude bnsjes zich verhouden tot jouw speakers maar ik heb nog geen moment gehad dat ik dacht te weinig power te hebben.

Stereo speelt hij op zich best netjes in pure direct mode.

Wat wil je er verder nog van weten?
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Carlo

Citaat van: marvin op januari 30, 2013, 21:35:12
7300 kapot?


--Verstuurd zonder netwerk--
Nee, zeker niet, maar heb 'm nu ruim 10 jaar en wil graag richting hdmi-tijdperk. Heb ook sinds voorjaar plasma van panna en zie hier graag op termijn een mooie ud-speler bij.

Marvin

Oké.
Denk dat het qua versterker zelf wel de meerdere is tov een NR.
Wat je daar uiteindelijk van zal merken is moeilijk te voorspellen.
Gevoelsmatig zou ik toch voor een sr600/huppelduif gaan.
Maar dat is ook maar een onderbuik gevoel.


--Verstuurd zonder netwerk--

Carlo

Citaat van: marvin op januari 30, 2013, 21:51:08
Oké.
Denk dat het qua versterker zelf wel de meerdere is tov een NR.
Wat je daar uiteindelijk van zal merken is moeilijk te voorspellen.
Gevoelsmatig zou ik toch voor een sr600/huppelduif gaan.
Maar dat is ook maar een onderbuik gevoel.


--Verstuurd zonder netwerk--
Oke. Duidelijk. Ik heb daar zelf ook meer vertrouwen in. Ben benieuwd of het te horen valt. Ik wil het binnenkort gaan beluisteren bij hobohifi in alphen ad rijn. Zou ik qua ud kunnen volstaan met de 5007, of is dan nog de 7006 beter?

Marvin

Ik zou je daar geen enkel nuttig antwoord op kunnen geven, ik verdiep me al tijden niet in bronnen aangezien ik alles met een pc afspeel.


--Verstuurd zonder netwerk--

RoGEK

als je in de buurt woonde zou ik zeggen, kom eens langs..
desnoods met eigen speakers, dan heb je een beetje een idee..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Carlo

Citaat van: RoGEK op januari 30, 2013, 23:17:28
als je in de buurt woonde zou ik zeggen, kom eens langs..
desnoods met eigen speakers, dan heb je een beetje een idee..

Inderdaad, niet echt in de buurt.  :lol:. In ieder geval dank voor reactie. Ik ben sowieso van plan om te gaan luisteren; benieuwd of ik verschil hoor met bijv. een 6007.

JohnWx

Het moet in principe makkelijk kunnen met de NR maar als je het geld ervoor over heb de SR heeft een paar extra functies en opties


Maar om je kamer te vullen met een hard geluid gebruik je van die NR 50 watt ? 55% en bij de SR 40% om het zelfde aantal DB's te krijgen dus daar kan het hem niet in zitten


Vermogen is mooi maar als je het niet gebruikt ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Carlo op januari 30, 2013, 21:29:42
Vooral wordt gezegd dat het aan het mindere vermogen zou liggen; idee van dat een auto met grote motor lekkerder rijd met 50 km/uur, dan een auto met een kleinere inhoud. Ik kon dat op zich wel begrijpen. Alleen wat ook meespeelt is dat de 1603 qua hoogte mooi zou passen op een ud5007. Dat geeft dan weer meer ruimte voor een centrespeaker van MA. Andere kant is ook de sr6007 qua looks erg mooi en heeft welicht wat meer functies.

Graag jullie meningen.

Carlo

50 km blijft 50 km per uur dus die vergelijking is onzin ze doen er allebei een uur over, zelfde als mensen wel is zeggen echte Watts nou 1 Watt blijt 1 Watt

Zou dan ook is kijken naar de 7007  die kost net boven de 1000 en misschien met inruil 800 ?


succes
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject