Mijn eerste post hier
Ben net overgestapt (ge-upgrade) van een Onkyo HTR-518 naar een Marantz SR8001, en dit in een 5.1 opstelling.
Altijd heel tevreden geweest over deze Onkyo, zeker omdat die de mogelijkheid had om van een stereo-signaal een 5 kanaals stereo geluid te maken. En dit met één knop.
De reden waarom ik dat wil is omdat Telenet nog steeds enkel stereo uitzendt en ik op die manier niet enkel de muziek maar ook de stemmen in de rears krijg. Iets wat ik heel aangenaam vond.
Bij de Marantz slaag ik daar op dit moment nog niet in
Ik kom er het dichtst bij in de buurt door de surround-mode CS2 Mono te nemen, maar deze is natuurlijk in Mono
Bij ander instellingen krijg ik de muziek wel in de rears maar NIET de stemmen: deze blijven volledig uit de center komen. Als ik erin zou slagen de stemmen ook uit de front l en r te krijgen zou ik deze toch ook in de rears moeten krijgen, niet???
Is er een manier om full stereo te krijgen over alle luidsprekers, inclusief de gesproken passages?
De Telenet Digibox is nu via HDMI met de Marantz HDMI-in verbonden en de TV is met HDMI aan de Marantz OUT1 gekoppeld.
Heb al wat zitten rondsurfen (ook op dit forum) maar een pasklare oplossing vind ik niet direct. Spelen met de c wide enzo... is dat de eerste stap?
Hopelijk is hier een oplossing voor (want anders moet ik mijn Onkyo terug aankoppelen van de madam
)
Bedankt voor jullie help!