GEEN Geweldige geluidswinst door Bi-wire

Gestart door schieper, januari 26, 2013, 22:49:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

schieper

Het kon op mijn set maar ik had het noch nooit gedaan dus vandaag 15,- geïnvesteerd in extra kabel en mijn stereo set, bi-wire aangesloten. De resultaten zijn overweldigden. Ik had al tijden het idee dat mijn linker speaker beter werkte als mijn rechter. En nu, dankzij bi-wire, weet ik waarom. Mijn speaker kabels op de rechter box waren "gedraaid" aangesloten. Dus rood op zwart.... In ieder geval is de kwaliteitswinst dankzij bi-wire 100% verbeterd. Eindelijk een vol stereo beeld.

Dus....
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

cz79

Je had dus gewoon één luidspreker uit fase aangesloten, heb je sinds je de luidspreker correct heb aangesloten ook eens een direct vergelijk gedaan tussen biwire en single wire?

Ik bedoel dat de winst dus meer bij het faseverhaal zou kunnen liggen dan het biwire verhaal, desalniettemin ben ik erg blij voor je dat het nu klinkt zoals het hoort

schieper

ha ha.. het was ironisch bedoeld.. Ik heb verder niet meer zonder bi-wire want volgens mij maakt dat geen moer uit. Snap nu wel waarom ik de pick-up niet goed afgesteld kreeg...  violent1
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

xander32

Citaat van: schieper op januari 27, 2013, 00:54:51
ha ha.. het was ironisch bedoeld.. Ik heb verder niet meer zonder bi-wire want volgens mij maakt dat geen moer uit. Snap nu wel waarom ik de pick-up niet goed afgesteld kreeg...  violent1

:-D

Marantz 81


schieper

Vandaag de bi-wire er weer uit gehaald nadat ik 2 uur met pijn in mijn oren naar muziek geluisterd heb. Het scheidingsfilter voor de bi-wire optie in mijn set, zet de hoge tonen veel te veel aan waardoor er geen midden meer lijkt maar ook muziek luisterren heel vermoeiend werd. Met de equalizer aan en het hoog wat naar beneden, werd het wel beter maar was de dynamiek toch een beetje weg. Vanavond nog wat gespeeld met de opties en het boekje nogmaals gelezen maar nu alles weer terug bij af is toch weer wat geleerd:  bekabeling heeft idd effect en als je de puinhoop maar groot genoeg maakt dan kan je het ook horen. :-D
Music Fidelity M6
Marantz PM 7001 KI (also phono pre)
Marantz ST 6001
Marantz SA 7003
Quadral Platinum M4
Mitchell Technodec
Denon Dl-110

Maus

Dan had je de versterker voor het hoog zachter moeten zetten ;)