Marantz SR5007 en Airplay

Gestart door DeHeren, januari 12, 2013, 20:37:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DeHeren

Sinds kort de Marantz SR5007 in huis. Alles is geïnstalleerd, het lukt om muziek vanaf een externe harde schijf te spelen (dat is al heel wat), maar wat nog niet lukt is muziek vanaf PC, iPhone of iPad via Airplay af te spelen. In de apparaten is wel het Airplay-icoon zichtbaar, de Marantz kan gekozen worden maar vervolgens werkt het niet om contact te krijgen. Het vreemde is, dat het één avond wel gewerkt heeft! Ik heb niets aan de instellingen gewijzigd, maar het werkt gewoon niet meer.

Via internet vind ik geen goede tips, want de oplossingen gaan er dan vanuit dat het Airplay-icoon niet zichtbaar is, en die zie ik op mijn apparaten dus wel. Is het de Firewall op de router (die staat nu uit), is het een DHCP-instelling op de Marantz? Ik weet het niet. Weet iemand de oplossing?


Paulus123

Beste DeHeren,

      Toevallig zag ik vanavond je bericht. Lees even mijn bericht van 15 december j.l. (Paulus123, Instelling SR5007, Samsung se8000 en glasvezel) Als je de Experiabox V8 van de KPN hebt gaat het niet lukken (even googelen). Als bijlage ook het antwoord van Marantz. Groeten,

Paulus123

DeHeren

Beste Paulus123, bedankt voor je reactie. Het bericht waar je naar verwijst had ik al gevonden, maar die situatie is bij mij niet van toepassing. Geen experiabox maar een Cisco Linksys router. Multicasting staat aan, en dat met die poorten kan ik niet helemaal plaatsen. Heb bij de instellingen in ieder geen plek gevonden waar ik die gegevens zou kunnen proberen. Hoe je het ook bekijkt en wat de reden van het niet-functioneren ook is, het blijft vreemd dat het wel een avond heeft gewerkt.

ronaldbob

dit is mijn probleem ook!!!!!!  Zie de airplay speaker Marantz gewoon staan in Itunes

ik heb eind vorig jaar een Marantz SR5006 gekocht, internetradio etc doet het fantastisch. Ik kan de Marantz aanzetten via de app op mijn Ipad en radio luisteren.  Airplay heeft het ook gedurende de eerste anderhalve week fantastisch gedaan. Tot mijn grote verbazing kon ik de versterker aan zetten door in Itunes op het airplay te klikken.

Maar nu alleen maar problemen. Door de Marantz weer opnieuw op te starten kan ik pas naar airplay luisteren. Ik zie airplay via Marantz in Itunes staan. De Marantz is bedraad aangesloten via een switch  samen met PS3, apple tv en panasonic plasma op een airport extreme. De extreme staat in brugmodus op een DRYTEK router.
Ik heb de Marantz een vast IP adres gegeven.

Ik heb de helpdesk van marantsz al geschreven maar duurt erg lang voor er antwoord komt en ze komen niet verder dan dat het misschien aan mijn eigen netwerk zou kunnen liggen.

Wie oh wie weet de oplossing?

Chiel

Vreemd.. Ik heb zo'n Experiabox en het werkt prima, zowel met Iphone als PC..

Wel moet ik de sr6006 zelf aanzetten anders maakt hij geen "contact".

ronaldbob

inmiddels heb ik de Marantz 5006 moeten recette en alles opnieuw ingesteld en nu lijkt alles weer te werken en kan ik dus in de app Itunes de airplay Marantz aanzetten.

nu viel mij pas op dat voor de reset op het ronde display een drietal horizentale streepjes waren te zien, nu dus verdwenen

Marvin

Zijn die streepjes niet voor je Zone 1/2/3?

sattie

Die streepjes zijn inderdaad voor de zone instelling, zie ook je handleiding.

Marvin

Dan het leuk zijn als je die zone nog eens aan zet en dan AirPlay eens aan zet.
Als het dan weer niet werkt weten we dat ook weer... ;)


--Verstuurd zonder netwerk--

Frequenz

Hallo, ik heb een bijkomende vraag.

In de manual staat dat muziek via iPad, iPhone kan gestreamed worden.
Maar dit enkel met muziek die op de Ipad zelf staat.

Is het ook mogelijk om muziek op je NAS te streamen via de iPad??

Kortom: Ik wil muziekcollectie, spotify, internetradio afspelen via Ipad/iPhone remote.
Niet dat ik TV en 10tal knopjes  moet opzetten.

harteman

Dat kan met de Marantz remote app. Die gebruik ik ook om muziek van mijn NAS te streamen.

Groet,
Harteman

Frequenz

#11
Beheerd de app ook de inhoud van de NAS?
of kun je in de app via iTunes muziek streamen?

Wat doet de apple airport express? Mogelijkheid tot Airplay bieden?
Wat doet apple TV dan?

Zijn deze ook niet overbodig als je Receiver aanschaft die arplay bevat?

harteman

Ik kan via de app gewoon de verschillende directories van de NAS benaderen.

Groet,
Harteman

Frequenz


benaderen via iTunes ook mogelijk?
Ik vind iTunes gemakkelijk om snel muziek te selecteren die je op dat moment wil horen.
Als de app een datalijst geeft met al de aanwezige files op de NAS lijkt me onoverzichtelijk.

harteman

Ik vind iTunes omslachtig. Ik heb een zeer gestructureerde muziekbibliotheek op mijn NAS (artiest-jaar-album) dus dat voldoet prima. Misschien hebben andere forummers ervaring met iTunes?

Groet,
Harteman