Zo heb ik op proef gekregen: een puntgave (loodzware)
Duson A10 eindversterker van een eerste eigenaar. De Duson A10 perst er in de eerste 2x45 Watts klasse A uit.
Ik heb de Duson met de PM 7004 als voorversterker aangesloten middels vette Audiolab Interlinks (uit de oude doos van de in de loop der jaren verzamelde interlinks en andere kabelspullekes).
Zoals de handleiding duidelijk uitlegt; eerst de eindversterker de eerste 45 minuten op temperatuur laten komen. Zo gezegd, zo gedaan. Na een uurtje de eerste cd in de Marantz SACD 7003 speler gelegd. Ik gebruik dan gelijk maar mijn referentie SACD van Jennifer Warns, The Hunter.
Oeps,
dan even maar een korte eerste indruk. De instrumenten komen met meer 'punch' uit de luidsprekers. Er wordt een krachtig(er) beeld geplaatst. De instrumenten worden beter links en rechts neergezet. De uithalen van stemmen en instrumenten worden met meer kracht en dynamiek dan ik voor het gebruik van deze eindversterker gewend was uit de luidsprekers getoverd. Ik krijg toch stellig het idee dat de Naim luidsprekers hier wel verwend worden
en dit wel fijn vinden!
Al met al een positieve eerste indruk! Het
lijkt een goed huwelijk te zijn. Overigens wordt de Duson A10, zoals ook in de handleiding meerdere malen staat aangegeven, behoorlijk warm. Een goede ventilatie en rondom, boven en onder geheel vrij is een absolute must! Een warmhoudplaatje.
Ik zal jullie op de hoogte houden!