Ik ben zo langzamerhand alles aan het verzamelen voor onze nieuwe surround set. De receiver moet nog komen, ik ben er nog niet uit welke ik wil, maar de speakers heb ik al wel. Ik kon namelijk voor een zacht prijsje een setje rearspeakers en een centerspeaker overnemen en laten die nou van hetzelfde merk en serie zijn als waar ik ook al speakers van heb (Tannoy Mercury), al zijn de speakers die ik al heb al 15 jaar oud.
Maar nu de vraag: ik wil graag de frontspeakers op de kast hebben waar de tv in hangt, dit ivm de aanwezige ruimte. Meer is er gewoon niet. Maar aangezien er bij ons ook katten rondlopen, waaronder een tweetal stuiterballen die zonder probleem bijna 2 meter hoog springen, is het wel zaak om de speakers vast te zetten, voordat ze tijdens een ruw spelletje tikkertje de boel eraf duwen. Zijn er soort tussenstukken verkrijgbaar die je op de kast kunt vastmaken en waar je een speaker in kunt klemmen (om te voorkomen dat je moet schroeven in de speakers)? Weet iemand een andere oplossing om de speakers veilig op de kast te kunnen plaatsen?