Bi-amping SR6006+ MM7025

Gestart door arjan1312, januari 04, 2013, 18:46:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjan1312

Geachte forumleden,

Ik heb al een aantal topics gezien over bi-amping. Mijn set bestaat oa een SR6006 + een MM7025 eindtrap. Hier zijn twee (meer luidsprekers heb ik niet) luidsprekers aangesloten.

Nu wil ik tot aanschaf overgaan van een paar Canton 890.2 DC's die geschikt zijn zijn voor bi-amping en bi-wiring. Voor mij zelf wil ik gaan bepalen wat ik het beste vind klinken.

Op Marantz.nl staat als je kán bi-ampen dat je het zeker moet overwegen. Hierop heb ik een mail naar hun gezonden met de vraag hoé te bi-ampen in mijn geval. Antwoord Marantz: kan niet met SR6006 + MM7025 samen, maar wel met SR6006 alleen. Ze vermelden niet wáárom het niet kan, dus dat zal ik navragen. Met drie dagen reactietijd wordt dat eind volgende week.

Mijn vraag aan jullie: kunnen jullie mij wellicht het antwoord alvast geven? Ik ben niet echt technisch onderlegd, maar keek op van het antwoord van Marantz.

Alvast bedankt.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

QuattroNL

Je MM heeft maar 1 paar speakeraansluitingen dus daarmee lukt het idd niet.
Je SR heeft heel wat meer speakerparen dus daarmee kan je wel bi-ampen en -wiren. Al haal je dan alles uit 1 versterker  dus echt optimaal is het niet.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Stadium III

Je hebt voor Biamping 2x Len R nodig
De 7025 heeft dit maar 1 keer dus gaat niet
Marantz heeft gelijk dat het dus wel met de SR 6006 gaat



Hierop zie je wat ik bedoel

Wil je verder nog naar surround of blijf je stereo met de Sr 6006 ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pameijer

Kun je niet biampen met de combi SR en MM? Dat de laagweergave via de MM gaat en de hoog via de SR?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

arjan1312

Dank voor jullie reacties.

Pameijer, wat jij zegt is precies wat ik steeds in gedachte heb! Met twee losse eindversterkers kan het wel, dus waarom dan niet met een receiver én een gekoppelde eindversterker?

Arjan

PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

arjan1312

@ Stadium III ,

Er komen geen speakers meer bij.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

Stadium III

Wat doe je dan met een SR 6006 ga dan opzoek naar een mooie voorversterker
Denk dat je muziekaal zeker wel verbetering zult hebben
Voordeel van de Sr digitaal deel verder ook airplay end
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

arjan1312

@ Stadium III ,

Het ging mij om AirPlay/streaming en bluray.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

Stadium III

Dan heb je een mooi apparaat iig
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

SmauG

Volgens mij kun je prima de MM op het laag zetten en de SR (front speaker output) op het hoog.
Hoe de balans gaat zijn durf ik niet te zeggen daar de versterkers misschien wel anders op lijnniveau versterken (Gain)
Of het bevorderlijk is weet ik niet. Maar op die manier is het wel ECHT bi-ampen.

still life

Citaat van: arjan1312 op januari 04, 2013, 18:46:24

Nu wil ik tot aanschaf overgaan van een paar Canton 890.2 DC's die geschikt zijn zijn voor bi-amping en bi-wiring. Voor mij zelf wil ik gaan bepalen wat ik het beste vind klinken.

mooie speakers..  :wink:

in antwoord op je vraag, bi-amp kan zeker:
pre-out v/d SR naar de MM & de LF-sectie aansturen over de MM
het hoog doe je direct over de SR
en de bruggetjes op de cantons verwijderen
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op januari 06, 2013, 12:58:28
mooie speakers..  :wink:

in antwoord op je vraag, bi-amp kan zeker:
pre-out v/d SR naar de MM & de LF-sectie aansturen over de MM
het hoog doe je direct over de SR
en de bruggetjes op de cantons verwijderen

Alles was zo rustig hier, hheeeeeee SL
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

arjan1312

Vandaag reactie Marantz Product Support ontvangen:

"Het bi-ampen met 2 verschillende versterkers is helaas niet mogelijk.

Wanneer het audio signaal vanuit de SR6006 naar de MM7025 wordt doorgestuurd dan zal het volledige signaal doorgestuurd worden (dus hoog en laag). Het is niet mogelijk om dan in de MM7025 enkel de lage tonen door te sturen naar de speakers. Deze zal altijd het volle spectrum doorgeven".

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

arjan1312

@ still live ,

off-topic  :  Ik zie nu (pas) dat je ook Canton speakers hebt.

Noodgedwongen kom ik bij de Canton Vento 890.2 DC uit. Ik heb nu Heco Celan 700 en wil eigenlijk de Celan GT 902. Mijn vrouw (die mijn liefhebberij totaal niet deelt) wilde ze eerst zien, dus naar Corrupt in Rotterdam waar ze live te zien zijn. De 902 is echter 10 cm hoger dan de 700(wat ik wist) en dat werd een no-go. violent1

Me wederom verdiept in wat er te koop is en heel toevallig had mijn vader een folder van Canton liggen (gaat zijn T+A HT-set verkopen) en daar zag ik dat de Canton maar iets hoger is dan wat ik nu heb. Dat werd wél akkoord bevonden! pompom

Deze week hoop ik ze te bestellen.

Arjan



PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac

pameijer

Citaat van: arjan1312 op januari 07, 2013, 15:39:12
Vandaag reactie Marantz Product Support ontvangen:

"Het bi-ampen met 2 verschillende versterkers is helaas niet mogelijk.

Wanneer het audio signaal vanuit de SR6006 naar de MM7025 wordt doorgestuurd dan zal het volledige signaal doorgestuurd worden (dus hoog en laag). Het is niet mogelijk om dan in de MM7025 enkel de lage tonen door te sturen naar de speakers. Deze zal altijd het volle spectrum doorgeven".

Arjan

Tsja, dat lijkt me nogal wiedes! Je gebruikt uiteraard het filter in de speakers, dus het is geen zuivere biamp, maar goed genoeg om iig uit te proberen.
Weet iemand eigenlijk hoe je echt zuiver bi-amping uitvoert, zijn er versterkers die het signaal zelf splitsen in hoog en laag? De crossover frequency moet natuurlijk wel instelbaar zijn, aangezien elke speaker weer zijn eigen karakteristiek heeft.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15