Speakervraag bij PM7004

Gestart door Kalikula, januari 04, 2013, 14:21:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mountainbiker

Citaat van: John Wx op januari 04, 2013, 20:51:25
je moet ook een beetje mazzel hebben met zoeken ik vond de mijne voor 250€ ipv 1250€ dan vind ik het snel al wat mooier klinken dat heet met de ogen ook een beetje luisteren
Ik heb ooit een keer geluisterd naar een set Chario (model weet ik niet meer).Vond het wel mooi klinken.
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE


spekkie99

nog maar een mening dan, combineert lekker met monitor audio.
draai zelf met oudjes ala S9i.

renes59

Citaat van: SmauG op januari 05, 2013, 17:07:24
Hele mooie luidspreker ja, maar niet die. :no:
Eerder deze
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m631668232-b-w-cdm7-nt-floor-speakers.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
:yes:
Ze worden per dag goedkoper, deze zou ik ook nemen. :yes:  Alleen de cdm7nt de rest van deze serie is zozo, dus niet de cdm7 en de cdm7se.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Kalikula

Hartelijk dank voor het meedenken en de veelvoud aan tips. Vandaag niet thuis geweest en zo direct weer weg. Morgen jullie reacties eens goed lezen en e.e.a. op mijn in laten werken.
Ik heb wel door dat speakers net vrouwen zijn. De een is nog mooier dan de andere, met elk weer andere eigenschappen. Moeilijk kiezen zeg  :-)

Kalikula

Het wordt hoogstwaarschijnlijk de Millon Cobra
I''ll keep you posted.

Maus

Ik heb net een setje Driade speakers bemachtigd. Die klinken ook geweldig en kosten geen drol op marktplaats omdat niemand ze kent. Moeite waard rond de 100 euro :)

SmauG

 stupid

Zeer zeker waar, en een goeie match met marantz.
Momenteel staat het laatste top model te koop. Ik zou hem stiekem wel eens willen horen  :-o
Is een koopje gezien de staat. Erg mooie luidspreker, maar de kleur moet je aanstaan.

Kalikula

De vrouw moet het ook goed vinden.
Zij vindt die smalle zuiltjes toch mooier dan, zeg een Driade.
Ik vind ze ook mooi, maar de luisterbeurt is bepalend!

Maus

Hoe groot zie jij Driades voor je? Die ik hier heb staan zijn echt bizar klein hoor :)



Die tweeter is 105mm ;)

Kalikula

Het is, zeg maar, de grootte (en lengte) in combinatie met de smalheid die bepalend is.
Een compromis in lengte en volume van de speaker in verhouding tot de kwaliteit (die ik hoop te krijgen).

Maus

Ik volg je niet helemaal, maar ik kan me niet veel smallere zuiltjes indenken dan deze Driades :)

Kalikula

Mmmm, dus ook al smal. Toch weer twijfelen.
Maar ik vind de Millon's echt mooi.

Maus

Weet niet wat ze kosten maar ze zien er duur uit.

Als het een paar honderd euro scheelt...?

Kalikula

Ik betaal 600 € (als ik er definitief op in ga).