Koptelefoon keuze info gevraagd.

Gestart door Blue dolphin, januari 02, 2013, 20:11:30

Vorige topic - Volgende topic

Blue dolphin

Ik ben me een beetje aan het orienteren op het gebied van een koptelefoon voor op mijn audioset om daar op sommige momenten niet een ander mee lastig te hoeven vallen kwa geluid.

b.v. tijdens gamen of muziek stijl die de vriendin niet mooi/prettig vind om te horen.

wat zijn jullie tips en ervaringen hiermee??

draaggemak??
belevingsnivo van de muziek??

nu heb ik hier en daar op het forum gelezen over een extra versterker hiervoor??
nodig of niet en wat zijn dan de voor en na-delen van??

Heb 1 beperking,
Hij moet draadloos zijn i.v.m. onze viervoeter. (Flatcoated retriever van 11 Maand)

Maus

Als ie draadloos is vervalt het hele idee achter een extra versterker, dus dat spaar je uit.

Cornelis1921

Citaat van: Blue dolphin op januari 02, 2013, 20:11:30
Ik ben me een beetje aan het orienteren op het gebied van een koptelefoon voor op mijn audioset om daar op sommige momenten niet een ander mee lastig te hoeven vallen kwa geluid.

b.v. tijdens gamen of muziek stijl die de vriendin niet mooi/prettig vind om te horen.

wat zijn jullie tips en ervaringen hiermee??

draaggemak??
belevingsnivo van de muziek??

nu heb ik hier en daar op het forum gelezen over een extra versterker hiervoor??
nodig of niet en wat zijn dan de voor en na-delen van??

Heb 1 beperking,
Hij moet draadloos zijn i.v.m. onze viervoeter. (Flatcoated retriever van 11 Maand)
Relatie met vriendin verbreken; viervoeter naar het asiel brengen en de AKG K550 van Jan overnemen... ;-) :-D clown1 byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op januari 02, 2013, 21:33:23
Relatie met vriendin verbreken; viervoeter naar het asiel brengen en de AKG K550 van Jan overnemen... ;-) :-D clown1 byebye
De draadloze typen RS180 of RS220 van Sennheiser, deze zijn super! Aan een Sennheiser kunt men zich in de regel qua geluidskwaliteit, accuprestaties en degelijkheid geen buil vallen. Zijn wat duurder, maar zijn de extra investering dubbel en dwars waard. En een niet onbelangrijk aspect: ze zitten heerlijk om je hoofd.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op januari 02, 2013, 21:33:23
:oops: redface Oh verhip, de vriendin kan natuurlijk ten alle tijde blijven, kan zij mooi de hoofdtelefoon betalen...

Maus

Kijk ook eens naar Philips, die maakt hele leuk dingen soms :)

QuattroNL

Ik ben me hier ook op aan het orienteren.
Met draadloos vallen er al een heleboel mooie kandidaten af, helaas.
De duurdere Sennheisers klinken idd goed ja (> 200,-)
Dus: wat is je budget?  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Blue dolphin

Had al een beetje zitten kijken naar de Sennheiser RS220.
tot ik erachter kwam wat hij koste.
maar wil naar zo'n budget gaan werken.

dus eerst maar even de UD7007 ophalen en installeren en dan weer sparen.

maar een RS180 blijft ook altijd nog wel open staan.

misschien eens kijken waar ze te luisteren zijn.
Ideeen of tips???

Cornelis1921

Citaat van: Blue dolphin op januari 03, 2013, 22:59:18
Had al een beetje zitten kijken naar de Sennheiser RS220.
tot ik erachter kwam wat hij koste.
maar wil naar zo'n budget gaan werken.

dus eerst maar even de UD7007 ophalen en installeren en dan weer sparen.

maar een RS180 blijft ook altijd nog wel open staan.

misschien eens kijken waar ze te luisteren zijn.
Ideeen of tips???
De importeur even vragen waar de wederverkopers bij jou in de buurt zitten. Telefoon: 036-5358444 (Almere). Succes Blue Dolphin!
byebye, Cor.

Blue dolphin

Whaha

Altijd handig van die mannetjes die alles weten :P

dankje Cor.

Steve

Ik zelf heb een sony MDR XB700.
Waar je op moet letten is dat goedvom je oren moet zitten i.p.v op je oor puur draag comfor.
En ook ff opletten op frequency die moet heel laag en heel hoog zijn.
Hier zijn wat specificatie.

http://www.sony.co.uk/product/extra-bass-dj-headphones/mdr-xb700/technical-specifications#tab

suc6 ermee

deze is niet draadloos maar er zijn ook verlengkabel ervoor

pameijer

Heb hier een schitterende review van de 50 topklasse koptelefoons gevonden, mooi leesvoer!

En de winnaar van de test is..... de Sennheiser HE90, ook wel bekend als de Orpheus.

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Maus

Citaat van: Steve op januari 25, 2013, 10:09:55
En ook ff opletten op frequency die moet heel laag en heel hoog zijn

Da's onzin. Dat zegt NIETS over hoe ie klinkt.

Marantz MA24

Met die draadloze Sennheisers worden wel heel veel problemen gemeld m.b.t. kortstondig wegvallen van het signaal.
Eigenlijk is advies vragen over een hoofdtelefoon niet heel zinvol: Niet alleen is draagcomfort erg persoonlijk , maar zelfs de geluidskwaliteit kan van persoon tot persoon behoorlijk verschillen door de vorm van het hoofd en buitenoor, die bij geluid van buitenaf een grote rol spelen bij onze perceptie van geluid om ons heen. (En dus bij het wegvallen van die factoren bij luisteren naar een hoofdtelefoon op gaan vallen)

Cornelis1921

Citaat van: Marantz MA24 op maart 19, 2013, 01:48:56
Met die draadloze Sennheisers worden wel heel veel problemen gemeld m.b.t. kortstondig wegvallen van het signaal.
Eigenlijk is advies vragen over een hoofdtelefoon niet heel zinvol: Niet alleen is draagcomfort erg persoonlijk , maar zelfs de geluidskwaliteit kan van persoon tot persoon behoorlijk verschillen door de vorm van het hoofd en buitenoor, die bij geluid van buitenaf een grote rol spelen bij onze perceptie van geluid om ons heen. (En dus bij het wegvallen van die factoren bij luisteren naar een hoofdtelefoon op gaan vallen)
Klopt, headfi is net zo persoonlijk als luidsprekers. Iets kleins kan op den duur enorm gaan storen, zeker als men langer luistert.