Tuner kan het stereosignaal niet vasthouden

Gestart door Michiel, januari 02, 2013, 00:00:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michiel

Ik heb een St-6000 tuner. Deze heeft moeite het stereosignaal vast te houden. Stereo gaat continue aan-uit-aan-uit-etc. Het lijkt wel een knipperlicht en gaat de muziek klapperen. Ik kan het niet anders omschrijven. Wie vroeger wel eens in een rijdende trein heeft gezeten met de raampjes allemaal open weet wel wat ik bedoel.

Herkennen jullie dit probleem? Tuner naar de reparateur of zou er iets mis kunnen zijn met het stereosignaal? Overige suggesties?

Het gebeurt overigens niet bij alle zenders. Vooral Radio 2 heeft hier last van.

Oja, het kabelsignaal is van Ziggo.


PM7001KI, SA7001, ST6000, DUAL 627Q, Tannoy R3

RP

Het meest voor de hand liggende is natuurlijk de aansluit (coax) kabel van je aanluitpunt voor tv/radio.
Los zittende stekker misschien? Of een breuk in de stekker of kabel?
Is dit een reccent probleem of is dit altijd zo geweest?
Misschien met een kwestie van loshalen en weer inpluggen kan het opgelost zijn.
Schaf anders een kwaliteits kabel aan met aangegoten stekkers.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

klaas1965

Zal inderdaad aan de antennekabel liggen en waarschijnlijk aan de afscherming.
Wat er gebeurt is dat er op dezelfde frequentie ook een zender zit die hij via de ether ontvangt.

Michiel

Ik zal alles even loshalen en opnieuw aansluiten. Ik hoop dat het daar dan mee is opgelost.
Ik had een extra goede kwaliteit coax gekocht en stevige pluggen. Dan zit er toch ergens niets niet goed.

Het is geen recent probleem. Ik luister zelf niet veel naar de radio dus mij viel het niet echt op. Mijn vrouw wel en nu de hele dat de top2000 aan viel het mij pas op. Ik had wel eens eerder gehoord, maar er verder geen acht op geslagen. Als ik naar de radio luister dan is het voornamelijk radio 4 en die heeft er geen last van.

Ik zal eerst alles nalopen en opnieuw aansluiten.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
PM7001KI, SA7001, ST6000, DUAL 627Q, Tannoy R3

klaas1965

Kan trouwens ook bij de kabelaar zitten, zou eens aan de buren vragen of ze hetzelfde probleem hebben

Michiel

Nou, ik heb alles los gehaald en opnieuw aangesloten. Ik ontvang nu helemaal geen stereo signaal meer  :-( Voordeel is dat ik van dat klapperen af ben  :-)

Er zit een 4-wegsplitter na het koppelpunt van Ziggo. Volgens de site van Hirschman moet je deze splitter gebruiken in combinatie met een antenneversterker vanwege de demping. Misschien dat het daaraan lgt.
Als je echter op de site van ziggo-gebruikers.nl kijkt, dan zie je dat er wel meer klachten zijn rond de radio ontvangst van Ziggo.

Ik ga eerst maar eens een antenneversterker proberen.
PM7001KI, SA7001, ST6000, DUAL 627Q, Tannoy R3

SB_Marantz

Van de muting afhalen was reeds afdoende geweest.......

Je hebt duidelijk ergens een breuk zitten of de boel verkeerd ( lees niet) aangesloten.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Michiel

Nou SB je zette me wel aan het denken.
Ik heb de tuning op fine gezet en hem toen 0.01 omhoog gezet. Radio 2 zit niet op 98,4 maar op 98,41. Klein verschil in afstemming, maar een enorm verschil in geluid. Stereo stabiel, geen geklapper oid. Dit werkt ook voor de andere zenders.

Lijkt hiermee opgelost. Bedankt allen voor het meedenken! 
PM7001KI, SA7001, ST6000, DUAL 627Q, Tannoy R3

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

sattie

Je discriminator staat ernaast en zal overnieuw afgeregeld moeten worden.

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Michiel

Is dat afstellen iets dat ik zelf kan doen, of moet hij hiervoor naar de reparateur?
PM7001KI, SA7001, ST6000, DUAL 627Q, Tannoy R3

HAL9000

Citaat van: sattie op januari 16, 2013, 20:09:12
Je discriminator staat ernaast en zal overnieuw afgeregeld moeten worden.

stupid

Is  niet moeilijk, maar je kan hem ook zo  scheef zetten dat je  stereo niet meer terug  krijgt.
beter  professioneel laten doen.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!