Waarom dempers onder apparatuur??

Gestart door Pieter85, december 22, 2012, 23:43:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SmauG

#15
In de kelder waar ik draaide hing de hele dj-booth "suspended"

Het hele idee is dat de bewegende delen ontkoppeld zijn. overslaande plaat wordt tegengegaan.
Wel veel loopwerken en platters in (sa)cd, dvd, br, platen-spelers zijn al opgehangen in de behuizing.

Cornelis1921

#16
stupid
Een "believer" is op een audioforum iemand die vindt dat geloven in het onbewijsbare zin heeft als gaat om het verhogen van het audiogenot. Een "non-believer" luistert in de regel louter en alleen naar muziek i.p.v. ook nog naar het Goddelijke woord dat komt uit de donkere krochten van het audiojournaille. clown1 
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

dat is allemaal leuk. maar loop jij eens van de ene kant van de kamer terwijl er een platen speler op een krukje zonder vering staat.

daar heb je geen journalist voor nodig om je uit te leggen dat je dat hoort op de plaat.

maar het kan natuurlijk ook zijn dat je je verbeeld dat de plaat overslaat. als audiofiel hoor je wel eens vaker dingen, lees ik op bepaalde fora die het weten kunnen.

zullen we het anders meten? geef jij mijn rack een rotschop en dan verbeeld ik me dat de plaat overslaat. het geheel nemen we op op video om te kijken of we geen spoken hebben gezien  :-D



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Paul

Citaat van: Zoldar op december 27, 2012, 13:37:34
Zullen we het anders meten? geef jij mijn rack een rotschop en dan verbeeld ik me dat de plaat overslaat. het geheel nemen we op op video om te kijken of we geen spoken hebben gezien  :-D

:-o   :schater:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

bas focal marantz

Citaat van: Zoldar op december 27, 2012, 13:37:34
dat is allemaal leuk. maar loop jij eens van de ene kant van de kamer terwijl er een platen speler op een krukje zonder vering staat.

daar heb je geen journalist voor nodig om je uit te leggen dat je dat hoort op de plaat.

maar het kan natuurlijk ook zijn dat je je verbeeld dat de plaat overslaat. als audiofiel hoor je wel eens vaker dingen, lees ik op bepaalde fora die het weten kunnen.

zullen we het anders meten? geef jij mijn rack een rotschop en dan verbeeld ik me dat de plaat overslaat. het geheel nemen we op op video om te kijken of we geen spoken hebben gezien  :-D
Ik ben bang dat je een en ander mist , iedereen is het erover eens dat een LP speler en cd'speler extra dempers soms geen overbodigen luxe is .

Maar het met name over zin en onzin over tuners en versterkers op dempers .

Zoldar

Ik schreef ook dat ik niets hoorde bij dacs....
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op december 26, 2012, 01:44:34
stupid
Een "believer" is op een audioforum iemand die vindt dat geloven in het onbewijsbare zin heeft als gaat om het verhogen van het audiogenot. Een "non-believer" luistert in de regel louter en alleen naar muziek i.p.v. ook nog naar het Goddelijke woord dat komt uit de donkere krochten van het audiojournaille. clown1
Of hebben sommige mensen ook tweaks nodig om te kunnen lezen wat er staat (en wat er mme bedoeld wordt). ;-) :-D Léézuhn!!! clown1 byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *