instellingen netwerk marantz SR6006 icm Apple Airport Extreme bekabeld

Gestart door Macdaddy, augustus 09, 2012, 13:28:37

Vorige topic - Volgende topic

Macdaddy

Hoi Forumleden,

Ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen, ik ben Dennis 36 jaar uit Tilburg en sinds een week gelukkige bezitter van een SR6006 icm met Klipsch F2 zuilen icm met Klipsch S20 surround en Klipsch C10 center speaker, dit alles wordt in het laag ondersteund door de Klipsch SW10 subwoofer en tot nu toe ben ik zeer tevreden met deze combi.
Na wat handmatig en via de mic inregelen ben ik tevreden met het geluid en nu ben ik de versterker beetje bij beetje aan het leren kennen qua handmatige instellingen en mogelijkheden.
Hetgeen me echter niet lukt is het verbinden van de versterker met mijn airport extreme. Ik heb al van alles geprobeert en ben het spoor een beetje bijster. Ik ben geen goeroe op het gebied van netwerken en de bijbehorende terminologie, en heb dus de DHCP settings alsmede de handmatige geprobeerd tot op heden geen resultaat  :-(.
Weet iemand hier de instellingen voor bijvoorbeeld CLient ID of Macadres en waar ik die kan vinden. Wat moet ik in de versterker invullen, het ip adres van de Router of een IP adres wat de router lijkt te genereren voor de Marantz.
Het mooiste zou een stap voor stap handleiding zijn, want ik ben bang dat ik al te veel verkeerd ingesteld heb op zowel de router als de versterker. Op google is wel het eea te vinden over problemen met de airport express, maar niet over de extreme.
Ik hoop op een oplossing zodat ik ook de netwerk capaciteiten van deze versterker kan proberen almede airplay.

Alvast bedankt !!

Dennis

HansBeekhuyzen

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden maar de makkelijkste is om de DHCP optie aan te zetten (die zal vanaf fabriek ook hebben aangestaan). Bij een bedraad netwerk moet de Marantz dan automatisch alle benodigde instellingen vanuit de DHCP server (klinkt heftig maar is gewoon een klein programmaatje) in de Airport Extreme ontvangen en dus meteen werken. Volgens mij heeft de SR6006 geen wifi dus als het aanzetten van de DHCP niet werkt, is er vermoedelijk iets geks aan de hand met je netwerk. Dat kan een kabel zijn die kapot is. Als je de Airport Extreme gewoon aan je ADSL of kabel modem hebt gehangen via een van de LAN poorten (de poorten met de dubbelzijdige pijlen) dan zijn er twee DHCP servers aan het werk op je netwerk, een van het modem en die van de Airport Extreme. De makkelijkste manier om dat te testen is het tijdelijk loskoppelen van de kabel tussen het modem en de Airport Extreme. Vervolgens schakel je alle apparatuur op het netwerk (computer, SR6006, etc) uit en schakel ze na een halve minuut weer aan (hierdoor gaan ze allemaal opnieuw aan de DHCP server informatie en een IP adres aanvragen). Als dat goed werkt, dan weet je dat je twee DHCP servers aan het werk had op je lokale netwerk. Als je nu de kabel van het modem verbindt met de netwerkaansluiting op de Airport Extreme die naast de USB aansluiting zit, zal het wel goed gaan werken. Mocht dit toch niet werken of mocht je tegen andere netwerkproblemen aanlopen, meldt het dan hier weer even. Dan kijken we verder. Succes
Hans Beekhuyzen
theHBproject

bollenboer

Geachte forumleden

Ik heb  ook deze marantz maar ik krijg de internet funtie niet meer op mijn tv scherm te zien  de internet radio,s doen het wel gewoon verder wel alle instellingen zichtbaar ,zoals sat, dvd tuner cd  enz    zichtbaar
Kan iemand mij vertellen  wat de instelling precies moet zijn het lijkt me een 

Groet bollenboer