Fysiek aan- en uitzetten PM15S1 en SA15S1

Gestart door Gentleman, april 26, 2012, 21:16:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis E36

Ik laat alles gewoon lekker 24/7 aanstaan.
Altijd alles lekker op temperatuur :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

HAL9000

Technisch  aspect  is dat wel het beste.   Leuk als  je  klasse  A  hebt  clown1
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Eip

Citaat van: HAL9000 op april 28, 2012, 14:35:46
Technisch  aspect  is dat wel het beste.   Leuk als  je  klasse  A  hebt  clown1

Heeft dat ook nog invloed op de levensduur, van de versterker, en andere apparaten. Of is het om het even als je het iedere keer aan en uit zet. En hoe zit het met de kosten van het extra stroom verbruik, als je  je apparaten altijd aan laat staan.

   Groeten  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Gentleman

Citaat van: joep op april 26, 2012, 21:24:51
Gewoon uitzetten. Je kunt de SA toch laten aan- en uitzetten door de PM. Das weer één knopdruk minder.

hoe?

Gentleman

Citaat van: pameijer op april 27, 2012, 06:57:27
Ik kan me herinneren dat hij via de remote niet eens op standby kan. En ja, toe ik de PM15 even thuis had vond ik dat ook irritant, net als het feit dat je via de remote elke source kan selecteren, behalve de HT passthrough. Rare keuzes!

dat bedoel ik dus.

Exxar

Citaat van: Gentleman op mei 07, 2012, 17:35:20
hoe?

Euhm, niet. Bij mijn PM15S2 is er zo geen "remote control" uitgang, hoewel dat de SA15S2 wel zo'n ingang heeft...

thepioneer

Citaat van: Exxar op mei 07, 2012, 19:22:53
Euhm, niet. Bij mijn PM15S2 is er zo geen "remote control" uitgang, hoewel dat de SA15S2 wel zo'n ingang heeft...

Ik zeg goed over nagedacht !   clown1
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Exxar

Ja hé.
MAAR, ik kan wel nog 3 PM's bij kopen en die dan allemaal aan elkaar koppelen en als 7.1 inzetten :wink:

RonaldW

Laatst was ik erg moe, nu ik dit topic lees moet dat op een dag geweest zijn dat ik muziek gedraaid heb.
Ongemerkt kost dat aan en uitzetten van al dat mooi spul schijnbaar toch veel energie :lol:

Maar... ook ik heb een NAS, deze staat 24/7 aan, ik moet er niet aan denken dat ik in het weekend na 24 uur geee muziek meer kan draaien omdat mijn NAS uit staat.

Laptop aan voor de squeezebox server, de duet met de AB bedienen en klaar, uiteraard nadat ik na het slaken van een hele diepe zucht, de moed heb kunnen opbrengen om mijn PM 16 aan te zetten...
Marantz PM 16
Pink Faun DAC 3.32
Auralic Aries LE streamer
Lenco-Goldring GL75
Zelfbouw speakers based on Jamo Concert V met filter upgrade
Canare 4S8
Van den Hull C-bay 5
Superscope R310, Jamo concert 2

AppleheadMay

Citaat van: 211 op april 26, 2012, 22:40:35
Ik vind het altijd een feestje om het geheel aan te zetten (anticipatie op een leuk stukje muziek). Uitzetten hoort daarbij... En hoeveel moeite is dat nou helemaal...???

Helemaal eens mee!
Mijn afstandsbedieningen blijven meestal in de doos (behalve voor A/V dan), niks boven het gevoel van een flinke volumeknop.
Wel een iPod Touch met Apple Remote en Marantz Remote App om muziek te kiezen of de NA7004 te bedienen natuurlijk.  :wink:
PM-11 S3 - NA-11 S1 - TT-15 S1 - ST6003 - HD-DAC1 - Sansui 9090 - Pioneer SX-1250 - Aiwa AX-7600 - DENON DP-47F - Eddie Current Black Widow - Eddie Current Zana Deux S - B&W PM1 - Infinity Kappa 7a - Pioneer SE-Master 1 - Lawton LA-900 - Sennheiser HD650

Marantz 81

Vindt het juist irritant als apparaten stand by moeten blijven staan ,alleen maar onnodig stroomverbruik

Gentleman

Citaat van: RonaldW op mei 08, 2012, 20:43:35
Laatst was ik erg moe, nu ik dit topic lees moet dat op een dag geweest zijn dat ik muziek gedraaid heb.
Ongemerkt kost dat aan en uitzetten van al dat mooi spul schijnbaar toch veel energie :lol:

Maar... ook ik heb een NAS, deze staat 24/7 aan, ik moet er niet aan denken dat ik in het weekend na 24 uur geee muziek meer kan draaien omdat mijn NAS uit staat.

Laptop aan voor de squeezebox server, de duet met de AB bedienen en klaar, uiteraard nadat ik na het slaken van een hele diepe zucht, de moed heb kunnen opbrengen om mijn PM 16 aan te zetten...

:schater: