Eind en voor-versterkers

Gestart door Slagwerkcrack, juni 19, 2012, 23:30:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Slagwerkcrack

L.S.,

Vraag; Bestaat er een definitiair verschil, tussen een voor-versterker en een eind-versterker?
Vraag; Zo ja, waaruit bestaat dit verschil?
Vraag; Kun je een losse extra eind-versterker, als tussen-versterker en -of als voor-versterker
           tussen een bestaande installatie, van een tuner-versterker en CD speler plaatsen?
Vraag: Heeft dit enige, toegevoegde waarde? Zo ja, welke, zo nee, waarom niet?


Met vriendelijke groet,

Slagwerkcrack
Slagwerkcrack

JohnWx

Citaat van: Slagwerkcrack op juni 19, 2012, 23:30:47
L.S.,

Vraag; Bestaat er een definitiair verschil, tussen een voor-versterker en een eind-versterker?
Vraag; Zo ja, waaruit bestaat dit verschil?
Vraag; Kun je een losse extra eind-versterker, als tussen-versterker en -of als voor-versterker
           tussen een bestaande installatie, van een tuner-versterker en CD speler plaatsen?
Vraag: Heeft dit enige, toegevoegde waarde? Zo ja, welke, zo nee, waarom niet?


Met vriendelijke groet,

Slagwerkcrack


Wat denk je zelf ?


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Paul

Citaat van: Slagwerkcrack op juni 19, 2012, 23:30:47
L.S.,

Vraag; Bestaat er een definitiair verschil, tussen een voor-versterker en een eind-versterker?
Vraag; Zo ja, waaruit bestaat dit verschil?
Vraag; Kun je een losse extra eind-versterker, als tussen-versterker en -of als voor-versterker
           tussen een bestaande installatie, van een tuner-versterker en CD speler plaatsen?
Vraag: Heeft dit enige, toegevoegde waarde? Zo ja, welke, zo nee, waarom niet?


Met vriendelijke groet,

Slagwerkcrack
Snap de logica van de vraagstelling niet   :no: , excuses aan de tp.   redface
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SmauG

Er even vanuitgaan dat je vraagstelling serieus is, en dat je met de informatie die je hierop hoopt te krijgen jezelf goed zal doen, zal ik proberen in één keer antwoord te geven op al je vragen.  :angel:

De keten:
1) Bron (CD speler, Radio, DVD speler, Ipod etc)
2) Voorversterker (Schakelen van diverse bronnen)
3) Eindversterker (Opkrikken van het signaal voor het naar de speakers gaat)
Als punt 2 en 3 samen gevoegd zijn, noem je dit een geïntegreerde versterker.

Je kunt dus niet spreken van voor of nadelen van voor en eindversterkers omdat ze een heel andere taak hebben binnen de keten.

Je kunt wel voor en nadelen van voor EN eindversterker tegenover een geïntegreerde versterker noemen. Hiermee heb ik echter geen ervaring en weet ik dat er voor- en tegenstanders van beide opties zijn.

Verder staat er genoeg op internet over de verschillende uitvoeringen, toepassingen en mogelijkheden