Ruis Sr6004

Gestart door res, mei 21, 2012, 20:31:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

res

Oke thanks heren.

100hz TV kabel scheelt aanzienlijk (opgelost dus :-) )

JohnWx

Citaat van: res op mei 21, 2012, 20:31:52
Hallo allemaal.

Sinds een weekje ook de trotse eigenaar van een Marantz, model sr6004.
Deze kon ik voor een goede prijs kopen op MP van een particulier.
Ben natuurlijk lekker druk met fijne afstemming nadat ik alles met de microfoon heb laten afregelen.
Ik beluister voornamelijk 5.1 stereo en dat blijkt het beste te gaan op Multi channel movie. Erg prettig weergave moet ik zeggen en had ik ook verwacht van deze klasse  8-)

Voor 2x grote fronts, grote center en achter surrounds + sub.

Wat mij vrij snel opviel was dat ik op de fronts en center een ruis hoorde terwijl het volume dichtstaat. Deze ruis is toch wel redelijk aanwezig en blijf constant bij het opdraaien van het volume.

Op het forum lees ik dit euvel al en kwam dit voor bij receivers welke waren aangeschaft in de winkel waarbij je dus gemakkelijk even 'terug gaat'.

Dat gaat bij mij dus minder makkelijk..

Iemand een suggestie?

Alles staat wel goed in fasen trouwens.

Alvast bedankt

Welkom je kan hem ter reperatie aanbieden bii Audioservice in Elst
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

Heb je een CRT tv toevallig?  Die magneet vh elektronenkanon kan aardig storen weet ik uit ervaring.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

res

#3
Geen CRT tv, maar wel staat al de apparatuur bij elkaar in de buurt..

JohnWx

Citaat van: res op mei 21, 2012, 22:04:23
hmm wordt een reparatie. Over welke kosten hebben we het ongeveer? en ook een adresje in buurt van Den Haag / R'dam?

Het btw geen CRT tv, maar wel staat al de apparatuur bij elkaar in de buurt..

geen idee maar ik zou het naar Elst brengen of verzenden die zijn gecertificeerd

bel ze anders even op
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

#5
Citaat van: res op mei 21, 2012, 22:04:23
hmm wordt een reparatie. Over welke kosten hebben we het ongeveer? en ook een adresje in buurt van Den Haag / R'dam?

Het btw geen CRT tv, maar wel staat al de apparatuur bij elkaar in de buurt..

ZB - Marantz of Hal9000

De Marantz reparateurs op dit forum.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet