Marantz 1090 black edit reparatie

Gestart door HAL9000, mei 23, 2012, 23:42:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik had  gereageerd  op  een  advertentie  op marktplaats van een 1090  black  edition.  Deze  was kapot. 
Toen  ik het bleek te zijn die  reageerde  wilde de verkoper  hem niet meer  verkopen maar door mij  laten repareren.

Hij was  al  bij een monteur  geweest  en die melde  dat  linker  kanaal  er  iedere keer  uit  vloog.  En niet meer  te  repareren viel.   Ik heb gelukkig  nog  een paar  vlinder  eindtrappen  liggen voor  deze  modellen.  :angel: 
Heb  de  eindtrap  netjes  gemaakt,  alles  gereviseerd  en  afgesteld.  Mindere  bindingen  verwijderd  en de  schakelaars en potmeters  schoongemaakt.


alles  oud

eindversterkers  oud  linker kapot.

voorversterker  phono  en voeding.

eindversterker nieuw,  nieuwe  kleine signaal  en  2  nieuwe  vlinder eindtrappen.  Drivers  en  bias  zijn origineel.

De  rest ook.

alle  oude  zooi.

Gelukkig  nog  geen krassen op het front!  mooi  zwart.
2x45watt ±  stabiel.

NIET MEER  TE REPAREREN  clown1
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Zweef

Gelukkig maar, anders was hij wellicht in de Kliko beland.
Nu: Marantz PM-7200B, CD-72MKII, CD-72mkII SE, SA-7001, ST-50L
Ooit: CD-42 MkII, PM-80MkII, SC/SM-80 en nog wat ander spul

SB_Marantz

Nee joh.
Wanneer je niet met unobtainium componenten te maken hebt zoals IC's is er niets aan het handje.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op mei 29, 2012, 15:25:48
Nee joh.
Wanneer je niet met unobtainium componenten te maken hebt zoals IC's is er niets aan het handje.
Scrabbel kampioen.  :-D :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Cornelis1921

 HB HB HB Jon, perfect!!! Wat goed... Wederom alle lof voor techneuten zoals jij. Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *