Welke receiver benaderd de PM80MKii qua geluid

Gestart door Green Goop Destroyer, april 08, 2012, 00:04:53

Vorige topic - Volgende topic

Green Goop Destroyer

Beste forumleden,
Ik wil graag mijn installatie uitbreiden naar 5.1. Ik dacht vanwege budget een NR1402 en dan de pre out hiervan te gebruiken om de voor speakers (B&W DM603) via mijn huidige versterker aan te drijven (een PM80Mkii) zodat stereo muziek ook nog steeds mogelijk is.
Het andere alternatief is de PM80Mkii te verkopen en een wat duurdere surround versterker te kopen, bijvoorbeeld de SR5006 of 6006 (de 7005 is budgetair gezien niet haalbaar). Ik weet wel dat de meeste verkopers glimmende oogjes krijgen als ze het woordje pm80mkii horen dus ik ben een beetje huiverig om hem weg te doen, al is ie nu wel 17 jaar oud.
Heeft iemand een goed advies voor dit dilemma? Bedankt alvast.

JohnWx

Citaat van: Green Goop Destroyer op april 08, 2012, 00:04:53
Beste forumleden,
Ik wil graag mijn installatie uitbreiden naar 5.1. Ik dacht vanwege budget een NR1402 en dan de pre out hiervan te gebruiken om de voor speakers (B&W DM603) via mijn huidige versterker aan te drijven (een PM80Mkii) zodat stereo muziek ook nog steeds mogelijk is.
Het andere alternatief is de PM80Mkii te verkopen en een wat duurdere surround versterker te kopen, bijvoorbeeld de SR5006 of 6006 (de 7005 is budgetair gezien niet haalbaar). Ik weet wel dat de meeste verkopers glimmende oogjes krijgen als ze het woordje pm80mkii horen dus ik ben een beetje huiverig om hem weg te doen, al is ie nu wel 17 jaar oud.

als je hem weg doet heb je spijt denk ik

Maar aan de andere kant als je hem verkoopt heb je 150/200 voor een "grotere" receiver

kan alleen maar zeggen moeilijk

Misschien dat andere meer plussen of minnen hebben
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Ik denk wel dat je met een surroundversterker in jouw budget niet zomaar de stereo weergave gaat halen welke je nu hebt met de PM80mk2

Stadium III

Als je een uitbreiding wilt maken dan je zeker nog wel stereo belangrijk vind  dan de PM 80 houden
En een reciever zoeken met de PRE out

Let wel op dat je dan met 2 volume regelingen zit

Je kunt voor een  SR 6006 gaan maar de klank zal zeker anders zijn !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pameijer

Je eerste alternatief is de beste: behoud je PM80! 150-200 euro's is voor de één veel, voor de ander weinig, maar op de langere termijn mis je geld nooit, en wel de geluidsbeleving van een goede vertrouwde stereoversterker. Of koop nu goedkoop (max. €175) een 2-hands surroundversterker en spaar door voor een HT-receiver zoals een dikke Pioneer of Onkyo NR5009  :yes:  En hopelijk mogen we binnenkort nieuwe Marantzgear verwachten, gezien de kortingen op de huidige modellen  byebye

En had Zoldar niet een surrounduitbreider van Yamaha voor een stereoversterker te koop?

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

TurboMarco

Citaat van: pameijer op april 08, 2012, 11:02:40
Je eerste alternatief is de beste: behoud je PM80! 150-200 euro's is voor de één veel, voor de ander weinig, maar op de langere termijn mis je geld nooit, en wel de geluidsbeleving van een goede vertrouwde stereoversterker. Of koop nu goedkoop (max. €175) een 2-hands surroundversterker en spaar door voor een HT-receiver zoals een dikke Pioneer of Onkyo NR5009  :yes:  En hopelijk mogen we binnenkort nieuwe Marantzgear verwachten, gezien de kortingen op de huidige modellen  byebye

En had Zoldar niet een surrounduitbreider van Yamaha voor een stereoversterker te koop?
Een TX-NR5009 ...toe maar ! 

De ts kan het ook dichterbij zoeken ,met een TX-NR509 bijvoorbeeld .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Marco op april 08, 2012, 11:54:46
Een TX-NR5009 ...toe maar ! 

De ts kan het ook dichterbij zoeken ,met een TX-NR509 bijvoorbeeld .

altijd hoog inzetten
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

still life

Citaat van: Green Goop Destroyer op april 08, 2012, 00:04:53
Beste forumleden,

probleem is dat je weinig kunt uitbreiden met je  PM80
ander probleem is dat je meteen naar de instap gaat voor surround:
ook daar kies je voor de minste opties..

Citeer

die glimmen veeleer vanwege de 'stereo-fanaat' herkenning  :-D

na 17j is het beste er ook een beetje af, mits revisie kan die er wel weer stevig tegenaan, opties:
* gereviseerde pm80 als stereo-bron
* hiernaast een surround-set opbouwen, waarbij je de fronts dubbel gebruikt met de pm (met switch)

grote kans dat je de pm80 dan verkoopt  :angel:

in elk geval heb je zo veel meer opties:
* welcome to 2012
* extra versterking via pre-outs kan dan makkelijk zat
* subje erbij ? kan ook via dezelfde weg
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Green Goop Destroyer

Wat een hoop reacties leuk om zo een aktief forum te zien. Mijn voorlopige conclusie getrokken:
- PM80 behouden en later ooit upgraden voor iets nieuws
- Receiver kopen wat binnen budget past en deze tzt upgraden naar iets mooiers
Oftewel twee gescheiden systemen houden aangezien stereo muziek mijn voorkeur heeft.

De genoemde switch (schakelen tussen receiver / PM80 op de voor luidsprekers) vindt ik ook een goed idee maar iemand van Raf Amsterdam vertelde mij dat ik beter de optie pre-out kon gebruiken, is goedkoper (scheelt een switch en kabels) en volgens hem had je zo hetzelfde resultaat zonder kwaliteits verschil...........

Overhalen van mijn versterker klinkt ook leuk, weet iemand een adresje waar je dit kan laten doen? Kan ik binnenkort eens een offerte gaan opvragen.

In ieder geval bedankt voor alle info tot nog toe.

Whisper.nl

Hoi Green Goop Destroyer,

Welkom en veel luister en schrijf plezier.

We zijn dol op pics hier.

TTIWWP

Het nakijken / servicen van je versterker bedoel ??

In de regio Zuid holland (Rotterdam)  zit Hal9000 en in Nijmegen SB-Marantz.
De techneuten van het forum.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet