Problemen met audio 24/96 stereo SR7005

Gestart door janlemmens, maart 15, 2012, 19:14:40

Vorige topic - Volgende topic

janlemmens

Sinds ongeveer een halfjaar in bezit van de SR7005. Prima receiver, ben er blij mee.  Er is echter eenprobleem bij het afspelen van audiosignaal 24bit/96khz. Receiver speelt dan ongeveer 10 seconden goed, begint dan te stotteren. Bestanden zijn goed, zijn via externe mediaplayer goed af te spelen maar geluid is dan minder dan via de marantz. Het gekke is dat de klacht zich niet altijd voordoet en er verder geen verschillen zijn tussen de situatie van wel of niet spelen.
Wie helpt mij verder?

Marvin

Zou het netwerk nog eens goed nalopen, soms wel soms niet is volgens mij een niet stabiel netwerkje.

janlemmens

Bedankt voor de tip. Hoe controleer ik de stabiliteit van het netwerk?

Groet, Jan

Marvin

Ja dat is een goede vraag, dat soort dingen doe ik zelf allemaal niet.
Daar heb ik een handig mannetje voor.
(m'n broer). :-D

Je zou eens kunnen beginnen met de stekkers van de router ed eruit te halen en het geheel eens opnieuw op te laten starten.
Verdere stappen zal een ander zo wel mee aan komen.
Weet wel dat Marantz valt of staat met een goed draaiend netwerk.

janlemmens

router resetten heeft helaas geen verbetering gebracht. zit wel ergens daar; via usb direct is afspelen wel mogelijk met een usb-stick. Dus verder zoeken maar.

groet, Jan

Marvin

Ik snap echt de ballen van computers, in elk geval niet genoeg om je te helpen.

Maar er zijn meer mensen hier met die 7005, dus het moet uiteindelijk wel goed komen.
Of ze die netwerk functie gebruiken weet ik niet, probeer anders de zoekfucntie op het forum eens.
Er is van alles over dat apparaat geschreven.

janlemmens

Nog bedankt voor bovenstaande tip maar ook daar kon ik de oplossing niet vinden. Inmiddels zijn de problemen wel voorbij. Wat is er nu gebeurd? Ik kreeg nu ook als ik de tv als display gebruikte af en toe groen en flitsend beeld. Toen maar besloten om de receiver eens helemaal van de spanning af te halen om zodoende te resetten.
Heeft geholpen!! Flisten zijn weg en de bestanden van 24bit/96 khz worden probleemloos afgespeeld! Iederen die heeft meegedacht toch bedankt!

Jan Lemmens

still life

Citaat van: janlemmens op maart 21, 2012, 13:22:26Toen maar besloten om de receiver eens helemaal van de spanning af te halen om zodoende te resetten.
Heeft geholpen!!

good old 'hard reset'  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300